×

بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه محقق می شود

بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه محقق می شود

مدیرکل کارگزینی قضات گفت از سال 90 تا 94 3 هزار و 700 کارآموز قضایی جذب قوه قضاییه شده‌اند که می توان گفت با این تعداد جذب بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود

بخش-قابل-توجهی-از-اهداف-قوه-قضاییه-در-برنامه-پنجم-توسعه-محقق-می-شود

مدیرکل کارگزینی قضات گفت: از سال 90 تا 94 3 هزار و 700 کارآموز قضایی جذب قوه قضائیه شده‌اند که می توان گفت با این تعداد جذب بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه محقق می‌شود.

دستورالعمل اجرائی تبدیل وضع کارکنان قوه قضاییه از اداری به قضائی - شفافیت در دادرسی از اهداف قوه قضائیه است - کدام دادگاه خارج از مجموعه قوه قضائیه قرار دارد ؟

میرشریفی با حضور در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی اظهار کرد: طبق برنامه پنجم توسعه دستگاه قضایی موظف به جذب 4 هزار قاضی است. بر همین اساس ما در سال 90 184 نفر، سال 91 641 نفر، سال 92 915 نفر و در سال 93، 808 نفر را جذب دستگاه قضایی کردیم.

وی ادامه داد: این افراد پس از فارغ‌التحصیلی و تمام شدن دوره‌های کارآموزی خود به عنوان قاضی در دستگاه قضا مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل کارگزینی قضات خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده سال 94، هزار و 88 نفر فارغ‌التحصیل می‌شوند. با توجه به فارغ‌التحصیلی 3 هزار و 700 کارآموز قضایی در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی از اهداف قوه قضاییه در برنامه پنجم توسعه تامین شده است.

 قوه قضائیه در ایران از ابتدا تا امروز - مشاوره رایگان به مردم در دفاتر مددکاری اجتماعی قوه قضائیه 

میرشریفی بیان کرد: البته نیازهای دستگاه قضایی بیشتر از اینهاست. ما به دنبال این هستیم همین تعداد نیروی جذب شده را در برنامه ششم توسعه نیز دنبال کنیم، اما قطعا به تنهایی جذب نیروی انسانی مشکل را حل نخواهد کرد و باید بخشی از ساختارها نیز بازنگری شود.

وی تصریح کرد: شاخص‌های کیفی در کنار رشد کمی یکی دیگر از اهداف دستگاه قضایی است. در سال 93 از حدود 25 هزار شرکت کننده درآزمون عمومی تنها 647 نفر به گزینش معرفی شدند و در جذب اختصاصی که ویژه جذب نخبگان است هزار و 258 نفر یعنی دو برابر تعداد جذب عمومی به گزینش قضات معرفی شده‌اند.

مدیرکل کارگزینی قضات بیان کرد: هزار و 670 کارآموز در قالب 60 دوره کارآموزی در 9 مرکز آموزشی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 103 نفر از فارغ‌التحصیلان یا دانشجو های مقطع دکترا محسوب می‌شوند و این یعنی رشد 6 برابری فارغ‌التحصیلان دکترا نسبت به سه سال گذشته؛ زیرا در سال 90 ما هیچ کارآموزی که در مقطع دکترا تحصیل کند نداشتیم. در سال 91 نیز 2 نفر در مقطع دکترا تحصیل می‌کردند، در سال 92 ، 4 نفر و در سال 93، 17 دانشجو و یا فارغ‌التحصیل دوره دکتری در دوره کارآموزی شرکت کردند.

سمامی : با ایجاد پلیس قضائی اعتماد مردم به قوه قضاییه افزایش می یابد -  جریان کارورزی باید مورد اهتمام جدی قوه قضائیه قرار گیرد

میرشریفی در پایان گفت: امروز 118 نفر از کارآموزان قضایی تحلیف می‌شوند و این کارآموزان از دوره‌های 169 تهران و 34 مشهد و11 شیراز و 9 تبریز و اول ساری هستند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.