×

استقبال چهره‌های اصلاح‌طلب از انتقادهای باهنر، توکلی و مطهری علیه دولت

استقبال چهره‌های اصلاح‌طلب از انتقادهای باهنر، توکلی و مطهری علیه دولت

استقبال چهره‌های اصلاح‌طلب از انتقادهای باهنر، توکلی و مطهری علیه دولت

استقبال-چهره‌های-اصلاح‌طلب-از-انتقادهای-باهنر،-توکلی-و-مطهری-علیه-دولت وکیل 

 
استقبال چهره‌های اصلاح‌طلب از انتقادهای باهنر، توکلی و مطهری علیه دولت
برخی چهره‌ها و سران اصلاح‌طلب از اظهارات احمد توکلی، محمدرضا باهنر و علی مطهری در مخالفت با دولت دهم استقبال کردند. 

به گزارش ایرنا، صبح روز یکشنبه، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مخالفت با اصول کلی و خط مشی دولت و ترکیب کابینه سخن گفت. این در حالی بود که پیش از او نیز علی مطهری با انتقاد از دولت نهم پرداخت و محمدرضا باهنر نیز به عنوان دومین مخالف خط ‌مشی دولت دهم مواردی را اظهار داشت.

اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا از این گفته‌های چهره‌های اصولگرای مجلس هشتم شورای اسلامی استقبال کرد.
وی که از جمله فعالان ملی – مذهبی به شمار می‌آید با بیان اینکه "این اولین بار نیست که این افراد این انتقادها را مطرح کرده‌اند"، افزود: این افراد بار اول نبود که انتقاد کردند، بارها در مطبوعات و رسانه‌ها حرف خود را زده بودند.
دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی که به عنوان نخستین زنی که خود را برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد کرد، گفت که به جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی گوش نداده است.
اعظم طالقانی در عین حال گفت: من اعتراض دارم و معترض هستم و در مابقی آن صحبتی ندارم.
اعظم طالقانی نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی ایران بود که در تابستان 1382، برای اعتراض به نبود امنیت جانی زندانیان در مقابل زندان اوین تحصن کرد.

**موسوی تبریزی نیز از مخالفت باهنر، توکلی و مطهری با دولت دهم استقبال کرد
حسین موسوی تبریزی، دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، مخالفت احمد توکلی، محمدرضا باهنر و علی مطهری را نشان‌دهنده همسویی این افراد با اصلاح‌طلبان دانست و گفت که اظهارات این افراد "این مطلب را می‌رساند که آقای احمدی‌نژاد در دوره گذشته نه تنها طیف اصلاح‌طلبان بلکه طیفی از سابقه‌داران اصولگرا را هم نتوانسته است قانع کند".
وی به ویژه باهنر را به سبب حضور در دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی دارای اطلاعات کافی دانست.
حسین موسوی تبریزی علاوه بر اینکه دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم است، ریاست شورای مرکزی خانه احزاب ایران را بر عهده دارد که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کند.

** نظر مرعشی
سید حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران نیز ظاهر انتقادهای روز یکشنبه باهنر، توکلی و مطهری را از نظر ظاهر با اقدامات و انتقادهای اصولگرایان مشابه و یکسان دانست.
مرعشی مخالفت چهره‌های اصولگرایی مجلس شورای اسلامی را امری طبیعی خواند و در مقایسه انتقادهای این افراد اصولگرا با اصلاح‌طلبان تاکید کرد: این افراد با آقای احمدی‌نژاد اختلاف‌های جدی دارند.
وی ادامه داد: ممکن است شکل اظهار یکی بوده یا اظهارات به هم شبیه باشد اما به لحاظ محتوایی متفاوت است.
عضو ارشد حزب کارگزاران در عین حال علیه این افراد نیز سخن گفت و اظهار داشت: آقایان با احمدی‌نژاد مخالفند؛ اما اگر آنان لازم بدانند، برای خودشان از احساسات مردم یا نهادی چون شورای نگهبان استفاده می‌کنند و اگر لازم باشد مخالفان خود را به بی‌دینی متهم می‌کنند.
وی با بیان اینکه "علیرغم اینکه ظاهر قضیه یکی است اما به لحاظ محتوایی متفاوت است"، ادامه داد: ما با هر نوع استفاده ابزاری از اعتقادات مردم برای به قدرت رسیدن یا در قدرت ماندن مخالفیم اما آقایان با شخص آقای احمدی‌نژاد مخالفند.

** استقبال عضو سازمان مجاهدین انقلاب
علی باقری، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب از سویی دیگر از مبنای مشترک نقد اصلاح‌طلبان با اظهارات توکلی، باهنر و مطهری در جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی سخن گفت.
باقری گفت: مبانی‌ای که امروز مطرح شد مواردی است که از این جهت جریان اصلاحات نیز منتقد دولت نهم و دهم است.
عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب در عین حال انتقاد اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگرایان را دارای ابعاد فراتری دانست.
وی تصریح کرد: بجز آقای توکلی و تا حدودی آقای مطهری که در بخش‌هایی از سخنان خود به این موارد اشاره کردند، ندیدیم که از منظر فرهنگی و سیاسی دولت به طور جدی مورد انتقاد قرار گیرد.


 خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 658545

    

پست های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.