×

مهلت 72 ساعته برای آرایشگاههای بی جواز، جریمه 15 میلیونی

مهلت 72 ساعته برای آرایشگاههای بی جواز، جریمه 15 میلیونی

چهار آرایشگاه زنانه در گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران جریمه نقدی شدند و سابقه تخلف آنها در پرونده تعزیراتی ثبت شد

مهلت-72-ساعته-برای-آرایشگاههای-بی-جواز،-جریمه-15-میلیونی وکیل 

 چهار آرایشگاه زنانه در گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران جریمه نقدی شدند و سابقه تخلف آنها در پرونده تعزیراتی ثبت شد.

رسیدگی به شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی - اصلاح آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی - سازمان بازرسی کل کشور مجاز به بازرسی از سازمان تعزیرات حکومتی است 

به گزارش ایرنا از سازمان تعزیرات حکومتی، پیشتر ویدا آزاد مشاور امور بانوان رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اعلام انجام پژوهش های مختلف در مورد آرایشگاه های زنانه به متخلفان این حوزه هشدار داد که ظرف یک هفته طرح سراسری برخورد با تخلف آرایشگاه های زنانه آغاز می شود.

به همین منظور، 2 تیم مشترک با همراهی بانوان بازرس اتاق اصناف و بانوان کارشناس بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی و بانوان رئیس شعبه 19 و 23 اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران در چهار آرایشگاه شمال شهر تهران حضور پیدا کردند که این گشت منجر به صدور جریمه 15 میلیون ریالی برای این چهار متخلف و صدور 2 برگ اخطار 72 ساعته برای اقدام به دریافت جواز شد.
ویدا آزاد در این مورد گفت: براساس بخشنامه صادره آرایشگاه ها فقط باید در حوزه آرایشی به بانوان خدماتی را ارائه دهند اما متأسفانه امروز شاهد ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، همچون تاتو، تزریق ژل و بوتاکس در آرایشگاه ها بودیم.

حمایت از اقشار آسیب پذیر از اولویت های سازمان تعزیرات حکومتی - تصویبنامه در خصوص تعیین سازمان و تشکیلات تعزیرات حکومتی 

مشاور امور زنان و خانواده سازمان تعزیرات حکومتی افزود: همچنین براساس بخشنامه ای که در سال 90 صادر شده، آرایشگاه ها اجازه کاشت ناخن و انجام تاتو را در سالن های آرایشی ندارند و این درحالی بود که ما امروز خلاف این موضوع را شاهد بودیم و اکثر آرایشگرها در این خصوص اظهار بی اطلاعی می کردند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه زنان، حوزه سلامت محور است، گفت: مردم می توانند شکایات خود از واحدهای صنفی و همچنین آرایشگاه ها را به سامانه 30009651 اعلام کنند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

براساس اعلام بازرسان اتاق اصناف عمده تخلفات مشاهده شده در این چهار آرایشگاه عدم صدور فاکتور معتبر، عدم درج نرخ نامه، تداخل صنفی، نداشتن پروانه کسب و گرانفروشی بود که گزارش تخلف به رئیس شعبه تعزیرات حکومتی برای رسیدگی ارجاع شد.

همچنین کارشناس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید به این مراکز اعتماد کنند، می گوید: افراد باید در هنگام مراجعه دقت لازم را داشته باشند، بهداشت محیط و نصب کارت بهداشت پرسنل آرایشگاه ها یکی از فاکتورهایی است که مردم می توانند برای تائید بهداشت یک آرایشگاه به ان اعتماد کنند.

آراء قطعی شعب سازمان تعزیرات حکومتی قابل اعتراض و رسیدگی در دیوان عدالت اداری است 

وی در مورد نحوه برخورد با متخلفان بهداشتی گفت: علاوه بر تشکیل پرونده و جریم نقدی متخلفان توسط تعزیرات حکومتی در صورتی که نکات بهداشتی با تذکر رعایت نشود بهداشت اقدام به پلمب 7 روزه واحد صنفی می کند و در صورت تکرار تخلف بهداشتی جواز باطل و واحد صنفی پلمب می شود.

زهرایی رئیس شعبه 23 تعزیرات حکومتی استان تهران در پاسخ به صاحب پروانه یک آرایشگاه که در مورد ویژگی های یک فاکتور معتبر اظهار بی اطلاعی می کرد، گفت: عدم اطلاع از قانون رافع مسئولیت نیست و باید هرچه زودتر نسبت به اصلاح فاکتورها اقدام کنید.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.