×

قضات از حضور وکلا استقبال می کنند

قضات از حضور وکلا استقبال می کنند

رییس کل دادگستری استان البرز گفت تجربه ثابت کرده در جایی که وکیل حضور دارد قاضی احساس رضایت و آرامش می‌کند و پرونده از عیب و نقص کمتری برخوردار است و انسجام بیشتری دارد

قضات-از-حضور-وکلا-استقبال-می-کنند وکیل 

رییس کل دادگستری استان البرز گفت: تجربه ثابت کرده در جایی که وکیل حضور دارد قاضی ( مقالات مرتبط با قاضی - سوالات مرتبط با قاضی ) احساس رضایت و آرامش می‌کند و پرونده از عیب و نقص کمتری برخوردار است و انسجام بیشتری دارد.

استقلال قاضی - استقلال قاضی و وکیل را نباید دارای بار معنایی یکسانی  دانست - 300 قاضی در اختیار شوراهای حل اختلاف کشور قرار می گیرند - اعتبار علم قاضی در شمار ادله اثباتی - قاضی آگاه هیچ گاه تندی نخواهد کرد - در کشور ما هیچ قاضی برای صدور حکم از بالا دستور نمی گیرد - علم قاضی در حقوق جزایی ایران و مواد قانونی مربوط 

 احمد فاضلیان با اشاره به دیدار اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز با رئیس قوه قضائیه گفت: همانطور که آیت الله آملی لاریجانی هم تاکید کردند وکلا جزو خانواده دستگاه قضایی هستند و وظیفه آن‌ها کمک به تحقق کامل‌تر عدالت است.

وی افزود: وکلا یک رسالت بزرگ دارند و آن این است که در کشف حقیقت به قضات کمک کنند. برای اینکه شناخت دقیق و درست موضوع، پایه و اساس دادرسی را تشکیل می‌دهد و اگر در شناخت موضوع اشتباه شود دادرسی هم عادلانه نخواهد بود.

حکایت قاضی و وکیل - علم قاضی در قانون مجازات اسلامی - مستندات رای قاضی - استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ 

رئیس کل دادگستری استان البرز با تاکید بر اینکه قانون ابزار و امکاناتی را در اختیار قاضی قرار داده تا به شناخت دقیق برسد، تشریح کرد: یکی از این‌ موارد حضور وکلا در روند دادرسی است، هرجا وکلا حضور دارند دادرسی مطلوب‌تر خواهد بود. توضیحات و دفاعیات وکلا می‌تواند به قاضی کمک کند تا وی از بین مجهولات و ابهامات راهی به سوی حقیقت به روی خود باز کند.

وی با تاکید بر اینکه قضات از حضور وکلا استقبال می‌کنند، گفت: تجربه ثابت کرده در جایی که وکیل حضور دارد قاضی ( مقالات مرتبط با قاضی - سوالات مرتبط با قاضی ) احساس رضایت و آرامش می‌کند و پرونده از عیب و نقص کمتری برخوردار است و انسجام بیشتری دارد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با تذکر این نکته که جایگاه و شان وکالت را باید خود وکلا رعایت کنند اظهار کرد: وکالت امر مقدسی است و در آموزه‌های دینی ما هم گفته شده می‌توان هر چیزی را وکالت داد جز وکالت در سوگند که بیانگر جایگاه والای وکالت است.

وی با بیان تفاوت در نوع نگاه به وکالت در غرب و اسلام، گفت: در غرب گفته می‌شود وکیل باید تلاش کند موکلش پیروز شود و اینکه حق با چه کسی بوده برای وکیل اهمیت ندارد. ولی در اسلام هنر وکیل این است که ثابت کند حق به صاحب حق برسد و حمایت وی از باطل بر اساس آموزه‌های قرآنی عقوبت الهی دارد.

میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ - مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

فاضلیان اعتماد مردم به دستگاه قضایی را بزرگترین سرمایه آن دانست و گفت: باید با عناصر نامطلوب در وکلا و بدنه دستگاه قضایی که به این اعتماد صدمه وارد می‌کنند برخورد جدی شود. هر نوع سوء‌استفاده از جایگاه وکالت برای رسیدن به اهداف نامشروع و حتی مشروع قابل گذشت نیست و باید از همه ظرفیت ها برای برخورد با مصادیق آن استفاده شود.

وی افزود: عملکرد نامطلوب عده‌ای قلیل موجب بی‌اعتمادی مردم به بخشی از وکلا شده است: این در حالی است که عموم وکلا انسان‌هایی شریف و مومن هستند و به سوگندی که خورده‌اند پایبند هستند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه در بین وکلا باید توجه به ارزش‌های اخلاقی در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: نباید به یک تذکر بسنده شود. باید در کنار توجه به نیازهای مادی به نیازهای معنوی وکلا هم توجه شود که برگزاری دوره های مختلف آموزشی و اخلاقی به این موضوع کمک می‌کند.

وی از وکلا خواست برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا کمک کنند و گفت: برخی مواقع وکلا موجب افزایش تعداد پرونده‌ها می‌شوند، در حالی که وکیل می‌تواند اقداماتی را انجام دهد که قبل از دادرسی‌ها مشکلات برطرف شود.

فاضلیان در پایان گفت: نظارت امری پذیرفته شده است و باید وجود داشته باشد. یکی از شئونات دستگاه قضایی بررسی عملکرد وکلا است و در این بین وکلای ماده 187 تفاوتی با بقیه وکلا ندارند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.