×

موضوع طلاق بدون حل مشکل اشتغال، حل شدنی نیست

موضوع طلاق بدون حل مشکل اشتغال، حل شدنی نیست

معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، گفت تا زمانی که مشکل اشتغال در جامعه حل نشود، نمی‌توان آسیب طلاق و وقوع آن را در جامعه کاهش داد

موضوع-طلاق-بدون-حل-مشکل-اشتغال،-حل-شدنی-نیست وکیل 

معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، گفت: تا زمانی که مشکل اشتغال در جامعه حل نشود، نمی‌توان آسیب طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) و وقوع آن را در جامعه کاهش داد.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق -  منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین - شکوائیه به دلیل ثبت نکردن واقعه طلاق  - همه چیز درباره طلاق توافقی -  طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ 

رضا محبوبی، معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در نخستین جلسه کمیته پیشگیری از طلاق و شورای ملی سرآمدان صیانت از نهاد خانواده، گفت: در گذشته مردم از مشاوره و مشکلات خانواده اطلاع کمی داشتند، ولی اکنون پس از گذشت دست‌کم دو دهه از رواج مشاوره، دیگر نمی‌توان چنین چیزی گفت.

وی تصریح کرد: ما اقدامات کمی برای کاهش طلاق و آسیب‌های ناشی از آن انجام نداده‌ایم و در کنار گفته‌های یکی از عزیزان مبنی بر اهمال یا غفلت در این خصوص می‌گویم؛ شاید ما اشتباه کرده‌ایم.

حقوق فرزندان طلاق - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - تفاوت حق طلاق و وکالت برای طلاق -  ازدواج دوم زوج و حق طلاق برای زن 

محبوبی افزود: به جز رهیافت روانشناسی باید از رویکردهای دیگری نیز به موضوع طلاق نگاه کنیم تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

معاون امور اجتماعی مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور، خاطرنشان کرد: در ابتدای جلسه مطرح شد که این شورا نمی‌خواهد جای شوراهای دیگر را بگیرد، بنابراین باید بدانیم در حوزه تحکیم خانواده و پیشگیری از طلاق چه وظیفه‌ای برعهده داریم و کجای راه هستیم و دوم اینکه تا مسئله اشتغال حل نشود، نمی‌توانیم درباره طلاق و حل آن کاری انجام دهیم.

وی در نهایت پیشنهاد کرد که این شورا وجهه همت خود را اجرای قانون حمایت از خانواده قرار دهد تا بتواند در حوزه تحکیم خانواده و کاهش طلاق ( مقالات مرتبط با طلاق - سوالات مرتبط با طلاق ) نقش‌آفرینی کند.

مسئول یکی از سازمان‌های مردم نهاد نیز در ادامه این نشست گفت: حوزه اجتماعی هیچ‌گاه جدی گرفته نشده است و همگان به دنبال حل مشکلات جامعه از طریق حوزه‌هایی خارج از جامعه بوده‌اند.

طلاق خلع چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟ - ماهیت طلاق های به حکم دادگاه - طلاق در کانادا - طلاق در سایر ادیان 

وی تصریح کرد: اخلاق در جامعه ضعیف شده است و این ضعف اخلاق پیامدهایی را در حوزه اجتماعی در بر داشته است.

این مسئول سازمان مردم‌نهاد، گفت: ما نمی‌توانیم موضوعات اجتماعی را به‌صورت جزیره‌ای بررسی کنیم و برای آن راهکار تعیین کنیم؛ چراکه اگر زنجیره‌ها را از هم جدا کنیم، هیچ‌گاه به نتیجه دست پیدا نمی‌کنیم.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.