×

اعتماد به شبکه های اجتماعی دردسرساز شد، اخاذی با ID دخترانه

اعتماد به شبکه های اجتماعی دردسرساز شد، اخاذی با ID دخترانه

مأموران پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری، دو نفر را که از طریق شبکه اجتماعی قصد انتشار تصاویر شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند

اعتماد-به-شبکه-های-اجتماعی-دردسرساز-شد،-اخاذی-با-ID-دخترانه

مأموران پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری، دو نفر را که از طریق شبکه‌ اجتماعی قصد انتشار تصاویر شخصی دختر جوان و اخاذی از وی را داشتند، شناسایی و دستگیر کردند.

قانون در مورد شبکه های اجتماعی چه می گوید ؟ استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی باید فرهنگسازی شود - شبکه های اجتماعی و بانک ها دو طعمه فیشینگ - عضویت در شبکه های اجتماعی جرم محسوب نمی شوددل شدگان شبکه های اجتماعی 

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ قاسم جعفریان رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با بدست آوردن تصاویر شخصی و خصوصی اش قصد اخاذی از او را دارد بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان کرد با شخصی در شبکه‌ اجتماعی بی تالک آشنا شدم که پس از مدتی تعدادی از عکس های شخصی خود را برای وی فرستادم ولی بعد متوجه شدم که هویتش جعلی است و با بدست آوردن عکس های خصوصی من قصد اخاذی از بنده را دارد و در قبال پاک کردن تصاویر نیز تقاضای سه میلیون ریال وجه نموده است.

شناسایی مامور قلابی شبکه های اجتماعی موبایلی - شبکه های اجتماعی شهری که فرماندار ندارد 

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: با تحقیقات و بررسی های انجام شده در فضای مجازی و انجام اقدامات تخصصی متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ جعفریان تصریح کرد: متهم بیان داشت که با ID دخترانه با شاکی در شبکه اجتماعی بی تالک ارتباط برقرار کرده و پس از مدتی از وی درخواست تبادل عکس های شخصی را کرده که پس از دریافت عکس های خصوصی شاکی، انها را به برادر همسرش داده تا اگر می تواند مبلغی پول- از خانم جوان- جهت حذف تصاویر دریافت کند.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی بر عهده کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است  

این مقام انتظامی در پایان بیان داشت: در فضای مجازی هیچ گاه هویت واقعی افراد مشخص نبوده که این جزء خصوصیات فضاهای مجازیست؛ به همین خاطر بسیاری افراد فریب ظاهر دروغین مجرمان را خورده و به راحتی به آنان اعتماد کرده و عکس های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار آنان قرار می دهند؛ فلذا به شهروندان به ویژه خانم ها توصیه می شود به هویت جعلی افراد در این فضا اعتماد نکرده و از به اشتراک گذاری عکس های شخصی خود در فضای مجازی اجتناب کنند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.