×

تسهیل در سرمایه گذاری خارجی با پیوستن به اتحادیه جهانی سردفتران

تسهیل در سرمایه گذاری خارجی با پیوستن به اتحادیه جهانی سردفتران

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت مهم ترین شاخص پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران تسهیل در سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان است

تسهیل-در-سرمایه-گذاری-خارجی-با-پیوستن-به-اتحادیه-جهانی-سردفتران وکیل 

رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: مهم ترین شاخص پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران تسهیل در سرمایه‌گذاری خارجی در کشورمان است.

اعلام تعرفه حق التحریر دفاتر رسمی ازدواج و طلاق 1394 - نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق - دفاتر ازدواج و طلاق در قانون جمایت خانواده - مزایای تنظیم اجاره نامه در دفاتر اسناد رسمی - هشدار نسبت به کلاهبرداری از دفاتر اسناد رسمی - قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران - بررسی ابعاد کفالت در دفاتر اسناد رسمی - اقامه و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - بیش از 11 هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق - قانون تشکیل دفاتر اسناد رسمی - مهر و تابلو و آدرس دفاتر اسناد رسمی - نتخاب 6 دفتر اسناد رسمی برای ارائه خدمات الکترونیک مالیاتی 

 محمدرضا دشتی‌اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به مزیت‌های پیوستن ایران به اتحادیه جهانی سردفتران اظهار کرد: طرف‌های خارجی وقتی می‌خواهند در کشوری سرمایه‌گذاری ‌کنند با توجه به اینکه باید بین شرکت‌های ایرانی و شرکت های خارجی و یا بین اشخاص قراردادهایی منعقد شود، به طور یقین ایجاد و تنظیم سند برای‌شان در آن کشور مهم است.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون بسیار مترقی در خصوص اسناد رسمی داریم و از اسناد رسمی حمایت جدی می‌شود، پیوستن ایران به اتحادیه جهانی برای سرمایه گذاری در کشورمان مهم است.

دشتی اردکانی ادامه داد: اتحادیه جهانی به کشورهای عضو منتقل می‌کند که سرمایه گذاری در ایران با توجه به اسناد محکم و قوی به راحتی انجام می‌شود.

تغییر شناسه کاربری و رمز عبور دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور - وکالتنامه های تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی و ایراد به آن ها در دادگاه ها - شایع ترین تخلف در دفاتر اسناد رسمی - آیین نامه اجرایی قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی 

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به دستاوردهای سفر ژنو اظهارکرد: در سفر به ژنو هدف اصلی الحاق کانون سردفتران ایران به اتحادیه جهانی سردفتران بود. امضای تفاهم‌نامه میان کانون سردفتران ایران و ایتالیا منجر به تسهیلات در مبادلات آموزشی، علمی، تشکیل همایش‌های بین المللی در سطح کشورهای عضو جامعه سردفتران و همچنین میان ایران و ایتالیا شد.

وی افزود: تجربیات سردفتران ایتالیایی و ایرانی در این تفاهم‌نامه، منجر به سرمایه گذاری خارجی در ایران می شود تا سرمایه‌گذاران بتوانند با خیال راحت در ایران با اسناد رسمی سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: در این سفر با کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و اروپایی صحبت کردیم و کشوری مشاهده نشد که از الحاق کشور ایران به اتحادیه کانون سردفتران استقبال نداشته باشد.

دشتی اردکانی ادامه داد: اعضای کانون سردفتران ایتالیا معتقد بودند که می توانند در بخش سرمایه گذاری و کارگاه‌های زودبازده و کوچک در ایران هموطنان ایتالیایی خود را ترغیب به سرمایه گذاری کنند.

اقاله و فسخ اسناد در دفاتر اسناد رسمی - هزینه حق التحریر دفاتر اسناد رسمی سالانه افزایش می یابد - فعالیت های دفاتر اسناد رسمی فراتر از تنظیم سند رسمی بیع است 

وی تصریح کرد: با توجه به مسائل سیاسی که در دنیا علیه ایران وجود دارد کشورهای عضو اتحادیه جهانی سردفتران که پیش از این رغبتی برای حضور در ایران نداشتند در حال حاضر در تماس با ما اعلام آمادگی می‌کنند که از اقدامات سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور وکانون سردفتران بازدید داشته باشند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.