×

کاهش 7 درصدی سرقت در کشور

کاهش 7 درصدی سرقت در کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش هفت درصدی سرقت در کشور طی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد

کاهش-7-درصدی-سرقت-در-کشور وکیل 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش هفت درصدی سرقت در کشور طی امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

آیا می دانید سرقت چیست و مسائل قضایی مربوط به آن به چه نحو است ؟ - قرار بازداشت موقت ( به خاطر سرقت های متعدد ) - سرقت مسلحانه ، محاربه است - وجوه افتراق جرائم کلاهبرداری سرقت تعزیری در خقوق کیفری -  تحویل مال مسروقه به مالک آن موجب سقوط حد سرقت است 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار اسکندر مومنی در آیین صبحگاه مشترک نیروی‌های انتظامی استان خراسان شمالی اظهار کرد: امنیت کامل و قابل قبولی را از نقطه صفر مرزی تا عمق شهرها داشته‌ایم که این به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: در حالی که در کشورهای منطقه با حمایت استکبار تروریست ناامنی موج می‌زند، اما در ایران اسلامی از امنیت خوبی برخوردار هستیم که این لطف بزرگ را باید همواره قدر بدانیم.

مومنی با تأکید بر اینکه بدون امنیت هیچ توسعه‌ای ممکن نخواهد بود، بیان داشت: به طور حتم امنیت مقدمه توسعه بوده، به نوعی که هر گونه تلاش و پیشرفت در سایه امنیت امکان‌پذیر است.

 تفاوت عناصر جرم سرقت و اختلاس - جرم سرقت در قانون جدید - تشریفات استرداد مال دزدیده شده - کلیت قانون در رد مال مسروقه 

وی به رویکرد مردم محورانه نیروی انتظامی در مقوله برقراری امنیت اشاره کرد و گفت: اگر می‌بینیم امنیت در کشور وجود دارد به واسطه رهنمودهای رهبری و حضور مردم در صحنه است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: به طور قطع امنیتی که بدون حضور و مشارکت مردم باشد، شکننده خواهد بود، از این رو نیروی انتظامی معتقد به مشارکت و حضور مردم در تأمین امنیت است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای امنیت مردم محور همان اجرای طرح پلیس افتخاری است، گفت: آحاد مردم باید نسبت به مقوله امنیت حساس بوده و در این عرصه مشارکت داشته باشند.

مومنی با اشاره به اینکه مجرمان باید همواره احساس ناامنی کنند، تصریح کرد: باید به سمتی برویم تا جرائم و شمار مجرمان کاهش یابد.

وی با یادآوری اینکه رفتار پلیس در انجام مأموریت‌ها در کنار اقتدار همراه با رأفت است، افزود: پلیس ایران اسلامی با توکل به خداوند نسبت به انجام مأموریت‌های خود که حفظ امنیت بوده، اقدام کرده است،‌همچنین منویات رهبر انقلاب اسلامی درباره پلیس مدال افتخاری برای کارکنان نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی درباره تشکیل قرارگاه سرقت و کاهش میزان سرقت‌ها بیان داشت: بر اساس گزارش‌های ناجا، میزان جرائم خشن در کشور کاهش یافته و میزان سرقت‌ها هم با کاهش هفت درصدی مواجه است.

مجازات قانونی خرید و فروش اموال مسروقه - جزوه بررسی جرم سرقت  

وی یکی از دلایل موفقیت در کاهش سرقت را راه‌اندازی قرارگاه مبارزه سرقت برشمرد و خاطرنشان کرد: این کاهش‌ها را در استان خراسان شمالی هم داریم که یک توفیق محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، آیین صبحگاه مشترک نیروی های انتظامی خراسان شمالی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.