×

اختلاف نظر بیمه ها، مشکل بزرگ پزشک خانواده

اختلاف نظر بیمه ها، مشکل بزرگ پزشک خانواده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای اجرای کامل نظام ارجاع در برنامه پزشک خانواده نیازمند یک مدل بومی هستیم، گفت در این مدل می‌توان از استانداردهای بین‌المللی نیز بهره برد

اختلاف-نظر-بیمه-ها،-مشکل-بزرگ-پزشک-خانواده وکیل 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه برای اجرای کامل نظام ارجاع در برنامه پزشک خانواده نیازمند یک مدل بومی هستیم، گفت: در این مدل می‌توان از استانداردهای بین‌المللی نیز بهره برد.

چالش پزشکان بیکار تا معطل ماندن طرح پزشک خانواده - افزایش 10 هزار تومانی حق ویزیت پزشکان بخش خصوصی - پزشکانی که شرافت خود را نفروختند / حق ویزیت به نسبت تمکن مالی -  نارضایتی مردم و پزشکان از تعرفه ها - حقوق بیمار از واقعیت تا عمل - قوانین حوزه خطاهای پزشکی و حقوق بیمار - قوانین دال بر حمایت حقوق بیمار در ایران نداریم - حق ویزیت - رشد 460 درصدی دستمزد پزشکان خانواده 

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه یک مشکل بزرگ برای اجرای پزشک خانواده اختلاف‌نظر در مورد بیمه‌هاست ( مقالات مرتبط با بیمه - سوالات مرتبط با بیمه )، افزود: به طور قطع وزارت بهداشت بیمه سلامت روستاییان را به شکل گذشته قبول ندارد، وقتی بیمه سلامت ایرانیان با پوشش بیشتر بدون نیاز به سبک قدیمی ارجاع وجود دارد باید بیمه سلامت ایرانیان نیز با همان امتیازها برای روستاییان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مراجعه به متخصص باید آزاد باشد، عنوان کرد: در این مورد نیز بیمه‌ها باید این روند را بپذیرند که تاکنون نپذیرفته‌اند. وی با اشاره به اینکه از نظر ساختاری شبکه ارجاع در کشور ناقص است، خاطرنشان کرد: بدین معنی که به تعداد کافی بیمارستان در کشور وجود ندارد، بیمارستان‌های موجود ماموریت محور نیستند و به تعداد کافی متخصص برای اجرای کامل نظام ارجاع نداریم.

 قراردادهای بیمه موضوع قوانین بیمه ، نمونه قرارداد بیمه درمان گروهی جبران هزینه های بیمارستانی - بررسی زوایای گوناگون قرارداد بیمه در گفت و گو با کارشناسان حقوقی - پاسخ به پرسش های بیمه ای شما 

وزیر بهداشت تصریح کرد: برای اجرای کامل پزشک خانواده نیازمند هماهنگی کامل بین دو رده پزشک خانواده و متخصص هستیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی به کمبودها در حوزه فناوری اطلاعات مورد نیاز برای اجرای نظام ارجاع اشاره و عنوان کرد: با وجود اینکه دست به اقداماتی زده‌ایم اما در این مورد همچنان مشکلاتی در دولت وجود دارد که با شجاعت و همدلی قابل برطرف شدن است.

وی گفت: پزشکان خانواده فعلی برای این ماموریتی که انجام می‌دهند، تربیت نشده‌اند.

چرا جای بیمه ها در طرح تحول سلامت دهان خالی است ؟ - آئین نامه  اجرائی بیمه درمانی زندانیان - نقش صنعت بیمه در ارتقای کیفیت ساخت و ساز 

وزیر بهداشت با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند در تامین تعداد نیرو متناسب با نمودار تشکیلاتی بیمارستان، مددرسان باشند، اظهار کرد: در صورتی که نتوان نیروی مورد نیاز را تامین کرد در قالب طرح تحول سلامت، نیروها را به صورت قراردادی برای رشته‌های تخصصی یا به صورت خرید خدمت برای نیروهای خدماتی تامین می‌کنیم. وی با تاکید بر اینکه نگاه عمیق‌تر به طرح تحول سلامت ماموریتی بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی است، عنوان کرد: هدف اولیه ما این بود که در گام‌های ابتدایی مردم به آرامش دست یابند. بر اساس آمارهایی که از منابع متفاوت به سیاست‌گذاران ارسال شده است حاکی از موفقیت طرح تحول نظام سلامت است به گونه‌ای که طبق نظرسنجی انجام شده از سوی خبرگزاری ایرنا، وزارت بهداشت و وزارت امورخارجه دو بخش از دولت هستند که مردم بیشترین رضایت را از آنها دارند.

 توجه به توسعه زیرساخت‌ها

وی با اشاره به اینکه بیشترین بخش شکایت‌های مردم در سال‌های گذشته مربوط به بیمارستان‌های دولتی بوده است، تصریح کرد: امروز بیمارستان‌ها به نقطه قوت در جلب رضایت‌مندی تبدیل شده‌اند از این‌رو باید به سراغ توسعه زیرساخت‌ها رفت. باید مراکز درمانی را در شهرستان‌ها گسترش داد زیرا حد توسعه کلانشهرها اشباع شده است.

اعتراض به میزان حق بیمه - بیمه کارگران ساختمانی اختیار یا الزام قانونی 

به گزارش ایسنا، قاضی‌زاده‌هاشمی با اشاره به اینکه دولت پس از هدفمندی یارانه‌ها بیشترین انرژی خود را صرف حوزه سلامت کرده است، گفت: عمده‌ترین مشکل در حوزه درمان کمبود نیروی انسانی است، این در حالی است که با افزایش نیروهای پرستاری می‌توان در نیمه دوم روز نیز از ظرفیت پزشکان به صورت مطلوب‌تری بهره برد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.