×

اعمال فشار بر کشورهای در حال توسعه نقض آشکار حقوق بین الملل است

اعمال فشار بر کشورهای در حال توسعه نقض آشکار حقوق بین الملل است

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان درباره مسایل سیاست‌های اقتصاد کلان Macroeconomic Policy Questions سخنرانی کرد

اعمال-فشار-بر-کشورهای-در-حال-توسعه-نقض-آشکار-حقوق-بین-الملل-است وکیل 

سفیر و معاون نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد در مجمع عمومی این سازمان درباره مسایل سیاست‌های اقتصاد کلان Macroeconomic Policy Questions سخنرانی کرد.

جایگاه قطعنامه ها در حقوق بین الملل - جایگاه رویه قضایی در حقوق بین الملل - بررسی عرصه های فقهی حقوقی اسلام و حقوق بین الملل - جایگاه حق بر صلح در حقوق بین الملل - بایدها و نباید ها حق بر صلح در حقوق بین المللرویکرد حقوق بین الملل و حقوق اسلامی نسبت به ممنوعیت شکنجه - تقلب نسبت به قانون حقوق بین الملل خصوصی - لزوم پرداخت غرامت به ایران از دیدگاه حقوق بین الملل 

دهقانی در بخشی از سخنرانی خود اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اعمال تحریم‌های یک جانبه اقتصادی به عنوان ابزار اعمال فشار سیاسی و اقتصادی بر کشورهای در حال توسعه، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و اهداف مصرح منشور ملل متحد است. بویژه آنکه چنین اقداماتی ناقض حق کشورها در دستیابی به صلح و توسعه و امنیت بوده و اصول همزیستی مسالمت‌آمیز میان کشورها را نقض می کند.

دهقانی افزود: چنین اقداماتی تهدیدی دائمی نسبت به ثبات کشورها بوده، ضمن آنکه حق دستیابی مردم به آزادی تجارت و مقررات نظام تجاری چند جانبه را نیز خدشه دار می‌سازد.

تحریم در حقوق بین الملل - مجازات های اقتصادی در حقوق بین الملل - رویکرد حقوق بین الملل و حقوق اسلامی مسبت به ممنوعیت شکنجه - حقوق بین الملل کیفری مکتوب شد - حقوق بین الملل خصوصی چیست ؟ - گسترده حقوق بین الملل خصوصی تا کجاست ؟ 

وی با ابراز نگرانی از توسل به اقدامات زورمدارانه یکجانبه فزاینده بویژه تحریم اقتصادی و مالی و توجیه ناپذیر بودن سو استفاده از ابزارها و اقدامات اقتصادی برای اعمال فشار بر دیگر کشورها، اظهار کرد: تحریم های اقتصادی یک‌جانبه به دلیل تبعات منفی عمده بر مردم عادی کشورها بطور گسترده‌ای سئوال برانگیز است.

سفیر کشورمان با اشاره به واقعیت‌های دوره کنونی نظام اقتصادی بین المللی و ضرورت مشارکت بیشتر کشورهای در حال توسعه در ساز و کارهای اقتصادی و مالی بین المللی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یک کشور در حال الحاق به سازمان جهانی تجارت، اهمیت نظام تجاری چندجانبه را مورد توجه قرار داده و معتقد است که الحاق به سازمان جهانی تجارت می تواند در خدمت توسعه باشد. در همین چارچوب، الحاق به این سازمان باید بر مبنای قواعد مشخص و تعریف شده بوده و از کشورهای در حال الحاق نباید تعهداتی فراتر از سطح توسعه آنها مطالبه شود و این نکته نیز حائز اهمیت اساسی است که روند الحاق باید بدون مانع سیاسی انجام و تسریع شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.