×

کارفرمایان در صورت تخلف بیمه ای جریمه می شوند

کارفرمایان در صورت تخلف بیمه ای جریمه می شوند

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی ضمن هشدار به کارفرمایان متخلف در ارتباط با مفاصاحساب بیمه‌ای، گفت کارفرمایان در صورت تخلفات بیمه‌ای جریمه می‌شوند

کارفرمایان-در-صورت-تخلف-بیمه-ای-جریمه-می-شوند وکیل 

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی ضمن هشدار به کارفرمایان متخلف در ارتباط با مفاصاحساب بیمه‌ای، گفت: کارفرمایان در صورت تخلفات بیمه‌ای جریمه می‌شوند.

محمد قوامی  در ارتباط با تخلفات کارفرمایان نسبت به مفاصاحساب بیمه‌ای قراردادهای پیمانکاری، اظهار کرد: تمامی کارفرمایانی که مبادرت به انعقاد قرارداد کار به تنهایی می‌کنند، مکلف هستند نسبت به ارسال لیست افراد طرف قرارداد طبق ماده 28 قانون به همراه لیست سایر کارکنان به حق بیمه متعلقه به سازمان تأمین اجتماعی اقدام کنند، زیرا این قراردادها از شمول ماده 38 خارج و مشمول ماده 28 قانون تأمین اجتماعی شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در ارتباط با مواردی که انعقاد قرارداد بین طرفین صورت نگرفته است، تصریح کرد: در این موارد نیز چون رابطه دستمزدی حقوق‌بگیری انجام شده، کارفرما مکلف است، لیست این افراد را به همراه سایر کارکنان به سازمان تأمین اجتماعی ارسال کند.

وی ضمن هشدار جریمه به کارفرمایان متخلف، ادامه داد: اگر کارفرما این اقدام را انجام ندهد و دارای دفاتر قانونی و حسابرسی باشد، طبق اسنادی که به کارگر حقوق پرداخت کرده در ردیف اسناد مشمول حق بیمه قرار می‌گیرد و سازمان پس از انجام حسابرسی از دفاتر کارفرمای شخصیت حقوقی نسبت به محاسبه و مطالبه حق بیمه فرد مذبور اقدام می‌کند.

قوامی به نحوه بازرسی‌ها اشاره کرد و گفت: چنانچه تعداد کارکنان کمتر از 50 نفر باشد چگونگی اشتغال آنان در کارگاه از طریق بازرسی توسط واحد بازرسی سازمان مورد بررسی و نظارت قرار می‌گیرد و برای کارگاه‌های حقوقی بالای 50 نفر ملاک عمل دفاتر قانونی اشخاص حقوقی است.

 مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور اداری 5000539 چنانچه فردی در کارگاه‌های مشمول کار کند و کارفرما از پرداخت حق بیمه استنکاف کند کارگر می‌تواند مدارک و مستندات لازم را ارائه و نسبت به تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کند.

وی اضافه کرد: چنانچه اشتغال فرد مدعی بر اساس این دستور اداری از طریق کمیته‌های مستقر در شعب و اداره‌کل تأمین اجتماعی استان مورد تأیید واقع شود، سازمان تأمین اجتماعی نسبت به مطالبه حق بیمه افراد مذبور از کارفرمای ذی‌ربط اقدام می‌کند.

قوامی یادآور شد: شرط ملاک احتساب سوابق افراد مذبور صرفاً پرداخت حق بیمه دوره ادعا است.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.