×

سامانه سجل کیفری الکترونیک تا پایان سال جاری در اختیار قضات قرار می گیرد

سامانه سجل کیفری الکترونیک تا پایان سال جاری در اختیار قضات قرار می گیرد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه گفت تا پایان سال جاری، سجل کیفری الکترونیکی برای تسریع در روند شناسایی خلافکاران در اختیار قضات قرار می گیرد

سامانه-سجل-کیفری-الکترونیک-تا-پایان-سال-جاری-در-اختیار-قضات-قرار-می-گیرد

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه گفت: تا پایان سال جاری، سجل کیفری ( مقالات مرتبط با سجل کیفری - سوالات مرتبط با سجل کیفری ) الکترونیکی برای تسریع در روند شناسایی خلافکاران در اختیار قضات قرار می گیرد.

کاربرد سجل کیفری در سازمان های دولتیقواعد حاکم بر سجل کیفری در قانون جدید مجازات اسلامی - آئین نامه سجل قضایی - آدرس و تلفن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی - راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور تا پایان سال 

حجت‌الاسلام حمید شهریاری در حاشیه راه‌اندازی دفتر الکترونیک خدمات قضایی در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ثبت و پیگیری دادخواست‌ها در سراسر‌ کشور و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود و این امکان فراهم‌شده تا مردم به‌جای اینکه مراجعه به دادگاه‌ها برای ثبت دادخواست‌ها داشته باشند از طریق دفاتر اقدام کنند.

وی بیان کرد: با تسهیلاتی که بخش خصوصی می‌توانند فراهم کنند امیدواریم رضایتمندی مردم در این دفاتر بیشتر شود و با توجه به اینکه فرآیندهای ثبت دادخواست به‌صورت الکترونیکی است، طبیعتاً ایرادات کمتر می‌شود و مردم در فضای مناسب‌تری ثبت دادخواست خواهند کرد و از برخی مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد جلوگیری می‌کنند.

نتایج ثبت نام متقاضیان دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اعلام می شود - رسیدگی شکایات در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی - فعال شدن بخش کیفری در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه بابیان اینکه افزایش این دفاتر جزو برنامه‌هاست، یادآور شد: در آینده دنبال آن هستیم با افزایش خدمات دفاتر، امکانات و خدمات بیشتری به مردم انجام دهیم و یکی از مهم‌ترین اهداف، افزایش اطلاعات مردم  در زمینه فرایند رسیدگی دادخواست‌هاست و اطلاع‌رسانی به‌صورت خودکار و پیامکی به خواهان و خوانده انجام می‌شود و سفرهای درون‌شهری را کمتر می‌کند.

  راه‌اندازی 200 دفتر جدید خدمات الکترونیک قضایی تا پایان امسال

شهریاری بابیان اینکه تا پایان سال 200 دفترخدمات الکترونیک قضایی در کشور راه‌اندازی می‌شود گفت: تاکنون دو دفتر در مازندران راه‌اندازی شد و با توجه به پراکندگی جمعیتی مازندران در چهار شهر دیگر استان نیز این دفاتر راه‌اندازی می‌شود.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه ادامه داد: در راه‌اندازی دفاتر به سابقه کار قضایی برای مسئول دفتر، مدرک تحصیلی و سوابق توجه داریم و دفاتر از طریق فراخوان عمومی و ثبت‌نام به متقاضیانی که بیشترین امتیاز را کسب کنند، واگذار می‌شود.

شهریاری افزود: بین 200 تا 240 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور راه‌اندازی می‌شود و ماهانه به‌طور متوسط هزار تا 1200 دادخواست در این دفاتر ثبت می‌شود.

فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی - تمدید زمان ثبت نام فراخوان تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سال 1393 

وی راه‌اندازی سجل کیفری را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: این طرح به‌صورت سراسری راه‌اندازی می‌شود تا افرادی که دارای سجل کیفری ( مقالات مرتبط با سجل کیفری - سوالات مرتبط با سجل کیفری ) هستند به‌صورت سراسری اطلاعاتشان در اختیار قضات قرار گیرد و با توجه به اینکه مجموعه فرآیندهای مربوط به دادرسی الکترونیکی شده، تاپایان سال این سجل در اختیار دادگاه به‌صورت برخط قرار می‌گیرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.