×

از کینه جویی نامزد سابق و بهم خوردن ازدواج تا دستگیری مزاحم لاینی

از کینه جویی نامزد سابق و بهم خوردن ازدواج تا دستگیری مزاحم لاینی

خواستگار کینه جو که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای سایبری کرده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد

از-کینه-جویی-نامزد-سابق-و-بهم-خوردن-ازدواج-تا-دستگیری-مزاحم-لاینی

 خواستگار کینه جو که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در فضای سایبری کرده بود توسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم - دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر 

، رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: در پی انتشار تصاویر خانمی جوان در شبکه های اجتماعی تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری اضافه کرد: در برررسی اظهارات شاکی مشخص شد فردی ناشناس با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و نشر اکاذیب باعث برهم خوردن نامزدی اش شده اند.

 بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران 

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی عامل انتشار تصاویر و مطالب کذب را در یکی از استان های جنوبی کشور شناسایی کردند.

جهانشیری گفت: کارشناسان پلیس فتا متهم را با اخذ نیابت قضایی دستگیر که در مواجهه با شاکی مشخص شد که این فرد خواستگار سابق دختر جوان بوده است. متهم در مواجهه با ادله دیجتالی لب به اعتراف گشود و با ندامت از فعل مجرمانه اش اظهار داشت چند سال پیش با هم همسایه بودند و شاکی از همسایه های قبل او بود و با هم رفت و آمد خانوادگی داشته اند.

وی اضافه کرد: پس از چند مرحله خواستگاری و جواب رد از سوی پدر این دختر جوان و اطلاع از ازدواج وی با فردی دیگر برای برهم زدن این ازدواج تعدادی از عکس های خصوصی شاکی را در شبکه های اجتماعی با مطالب کذب منتشر کرده است.

جهانشیری با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی به شهروندان توصیه کرد که مردم از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی خود در گوشی های تلفن همراه و رایانه خودداری کرده و به هیچ عنوان گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره از کدهای امنیتی برای جلوگیری از سرکشی افراد غیرمجاز در گوشی های خود استفاده کنید.

وی خاطر نشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده گشایی و کینه جویی نیست و هیچ رد پایی از چشم تیزبین پلیس فتا دور نخواهد ماند و هر فردی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت در محیط مجازی کند بر اساس قانون جرائم رایانه ای افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری 

** دستگیری عامل مزاحمت برای شهروند گیلانی در لاین

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: عامل مزاحمت برای شهروند گیلانی در ' لاین' شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)سرهنگ ایرج محمدخانی افزود: در پی ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی خانمی 30 ساله مبنی بر اینکه فردی ناشناس در لاین با ارسال محتوای غیر اخلاقی و مطالب ناروا ، مزاحم وی می شود، موضوع به صورت ویژه در دستورکار پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گیلان افزود: با پی جویی های فنی و پلیسی، عامل مزاحمت شاکی در شبکه اجتماعی موبایلی که مردی 30 ساله اهل تهران و ساکن کیاشهر بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد .

محمدخانی اظهار داشت: با توجه به ادله دیجیتال کشف شده متهم به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه از حدود 5 ماه پیش با هویت زنانه به گروهی که شاکیه در لاین عضو آن بود نفوذ کرده سپس با ارسال محتوای غیر اخلاقی و مطالب ناروا موجب اذیت و آزار وی شده،اعتراف و انگیزه خود را از این کار، غیر اخلاقی عنوان کرد که برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شد.

رئیس پلیس فتا استان گیلان تاکید کرد: غریبه های آنلاین در فضای مجازی، قابل اعتماد و اطمینان نیستند و افراد آنلاین ممکن است آن شخصی که خودشان را معرفی می کنند، نباشند.

**کشف محموله 2 میلیاردی قاچاق در بناب

فرمانده انتظامی شهرستان بناب آذربایجان شرقی از کشف و توقیف چهار دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رمضان اللهوردیان گفت: با کسب خبری مبنی بر ورود چهار دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق، ماموران انتظامی شهرستان پس از شناسایی، با انجام یک عملیات غافلگیرانه خودروی های مذکور را در ورودی شهر توقیف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودروها 140 هزار نح سیگارخارجی، 2025ثوب انواع پوشاک، 140عدد گوشی موبایل و 300کیلو چای خارجی به ارزش دو میلیارد ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب گفت: در این رابطه چهار دستگاه خودرو توقیف و 11نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

** کشف 760 کیلو مواد مخدر طی 24 ساعت در هرمزگان

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 760 کیلو مواد مخدر، طی 24 ساعت گذشته و 8 عملیات موفق پلیسی خبر داد.

بررسی جرایم سایبری - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت 

سرهنگ علی اصغر خرم روی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ماموران مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران انتظامی طی 24 ساعت گذشته ، 8 طرح مقابله با سوداگران مرگ را در سطح استان اجرا کردند.

وی افزود: این طرح ها در محورهای مواصلاتی چغازردی میناب، آبشورک بندرعباس، فاریاب رودان، کهورستان خمیر، انوه و دهنک بستک اجرا شد.

این مقام انتظامی با اشاره به توقیف 15 دستگاه خودرو در این طرح ها، گفت:با تلاش ماموران، 730 کیلو تریاک و 30 کیلو حشیش کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با قدردانی از تعامل مردم با پلیس در برقراری نظم و امنیت از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس گزارش دهند تا در کمترین زمان نسبت به دستگیری سوداگران مرگ و قانون شکنان اقدام شود.

** دستگیری جاعل و کلاهبردار در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا استان مازندران، از شناسایی و دستگیری جاعل و کلاهبردار که با جعل عنوان از شهروندان کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ حسن فلاح افزود: با مراجعه فردی به ماموران پلیس آگاهی مبنی بر فعالیت مجرمانه مردی که با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان یکی از مسئولان شهری برای کمک به نیازمندان اقدام به جمع آوری وجه نقد می کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با استعلام از شماره حساب که وجوه به آن واریز می شد، موفق شدند، این مرد جاعل و کلاهبردار به نام'ح - ع' را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی به 30فقره جعل و کلاهبرداری 18 میلیون ریالی اعتراف کرد.

فلاح گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.