×

نسل کنونی وکلا باید از استقلال کانون وکلا صیانت کنند

نسل کنونی وکلا باید از استقلال کانون وکلا صیانت کنند

رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری خوزستان با اشاره به لایحه جامع وکالت رسمی که بر اساس آن استقلال کانون وکلا محدود و بخشی از اختیارات این کانون را به قوه قضاییه محول می‌کند، گفت تعرض به استقلال وکلا هر از چندگاهی مطرح شده است که آخرین تعرض لایحه اخیر است هر چند که اطلاعات واصله حاکی از آن است که مواد مخل استقلال کانون حذف شده است ولی موارد دیگری نیز در این لایحه مطرح است

نسل-کنونی-وکلا-باید-از-استقلال-کانون-وکلا-صیانت-کنند وکیل 

رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری خوزستان با اشاره به لایحه جامع وکالت رسمی که بر اساس آن استقلال کانون وکلا محدود و بخشی از اختیارات این کانون را به قوه قضاییه محول می‌کند، گفت: تعرض به استقلال وکلا هر از چندگاهی مطرح شده است که آخرین تعرض لایحه اخیر است. هر چند که اطلاعات واصله حاکی از آن است که مواد مخل استقلال کانون حذف شده است ولی موارد دیگری نیز در این لایحه مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خوزستان، فیصل سعیدی در مراسم تحلیف قبول‌شدگان آزمون کتبی و شفاهی وکالت که شامگاه جمعه، 11 اسفند در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استقلال کانون وکلا اتفاق ساده‌ای نیست که به یک باره به دست آمده باشد، بلکه حاصل تلاش نسل‌های گذشته وکلا بوده است و با درایت و کیاست آنها به ثمر رسیده است.

وی افزود: نسل پیشین وکلای ایرانی، استقلال کانون وکلا را به ارمغان آورد و نسل کنونی باید از آن صیانت کند؛ تعرض به وکیل، تعرض به عدالت است و روز جشن استقلال کانون وکلا تنها جشن نیست؛ بلکه روز پایداری و شکیبایی است.

رییس کمیسیون کارآموزی کانون وکلای دادگستری خوزستان گفت: هر چند مراسم تحلیف کارآموزان از نظر اداری، خاتمه دوره آنها است، ولی متخصص شدن در امر وکالت به مطالعه و تحقیق روزافزون نیاز دارد، بنابراین لازم است که وکلا مطالعات خود را گسترش دهند و در دفاع خود همیشه از مظلوم دفاع کنند، اقشار آسیب‌پذیر و بی‌بضاعت جامعه را دریابند و از وعده دادن بپرهیزند.

سعیدی عنوان کرد: کانون وکلای خوزستان در 2 سال اخیر حدود 36 کارگاه آموزشی و سخنرانی برای کارآموزان برگزار کرده است و سعی در اصلاح هر چه بهتر کارآموزان کرد

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.