×

همه برای اجرای قانون فرا قوه ای پیش فروش ساختمان تلاش کنند

همه برای اجرای قانون فرا قوه ای پیش فروش ساختمان تلاش کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت قانون پیش فروش ساختمان قانونی فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای هرچه بهتر آن تلاش کنند

همه-برای-اجرای-قانون-فرا-قوه-ای-پیش-فروش-ساختمان-تلاش-کنند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قانون پیش فروش ساختمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) قانونی فراقوه‌ای است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای هرچه بهتر آن تلاش کنند.

پیش فروش ساختمان فقط از طریق سند رسمی صورت می گیرد - آشنایی با قانون پیش فروش ساختمان - آئین نامه اجرائی پیش فروش ساختمان - کلاهبرداری از طریق پیش فروش ساختمان و ارائه راهکارهای پیشگیرانه - کاهش مشکلات مدنی و کیفری در محاکم با اجرای آیین نامه پیش فروش آپارتمان - آیین نامه پیش فروش ساختمان چه می گوید ؟ 

محمدباقر الفت در همایش آغاز اجرای قانون پیش فروش آپارتمان و رونمایی از فرم مشخصات فنی ساختمان که امروز (23آبان)، با حضور شهردار کرج، رییس کل دادگستری البرز، دادستان کرج، رییس سازمان مهندسی البرز، اعضای شورای شهر کرج و ... برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه صنعت ساختمان‌سازی در کشور به میزان قابل توجهی رشد کرده است، خانواده‌های ایرانی داشتن مسکن را مبنای امنیت می‌دانند و برای برخورداری از مسکن تلاش می‌کنند.

وی افزود: اهمیت این موضوع باعث شده صنعت ساختمان سازی جایگزین صنایع دیگر شود و سودآور بودن این صنعت دارندگان سرمایه را به این حوزه سوق داده است.

لایحه پیش فروش ساختمان - بررسی قانون پیش فروش ساختمان - تصویب آیین نامه ای در مورد پیش فروش ساختمان ها و آپارتمان ها - ضوابط پیش فروش ساختمان تعیین شد - نکات مثبت قانون پیش فروش ساختمان از زبان مسئولان کانون سردفتران 

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: اینکه قانونگذار سعی می‌کند در حوزه پیش فروش مسکن انضباط جدی ایجاد کند، باید مورد حمایت مردم قرار بگیرد؛ چرا که تحقق این مهم از وقوع بسیاری از جرایم جلوگیری می‌کند.

الفت احیای مقررات ثبت، فعال کردن صنعت بیمه، کاهش پرونده‌های ورودی دادگستری، تامین امنیت و آسایش مردم را از مهم‌ترین نتایج اجرای قانون پیش فروش آپارتمان ( مقالات مرتبط با پیش فروش ساختمان - سوالات مرتبط با پیش فروش ساختمان ) دانست و گفت: پیشگیری محور اصلی اجرای این قانون است؛ لذا همه دستگاه‌ها موظف هستند تا با برنامه‌ریزی در راستای اجرا شدن هرچه بهتر این قانون گام بردارند.

وی از بین بردن اختلاف طبقاتی و شفاف سازی را از دیگر مزیت‌های این قانون عنوان کرد و افزود: اگر اجرای این قانون را فراموش کنیم اجازه می‌دهیم ثروت تنها در انحصار عده‌ای خاص قرار گیرد، فردی که دو هزار واحد مسکونی دارد چگونه این ثروت را بدست آورده که بتواند این تعداد واحد را بسازد؟

پیش فروش ساختمان بدون سند رسمی جرم است - همه آنچه که لازم است درباره ی پیش فروش ساختمان بدانید 

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان گفت: با اجرای این قانون روند فعالیت در این حوزه به خوبی مشخص می‌شود و راه بر عده‌ای سودجو بسته می‌شود؛ لذا انتظار داریم که همه دستگاه‌ها با دیدگاهی فراقوه‌ای به تحقق این مهم کمک کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.