×

دستگیری 100 هکر و انسداد 20 کانال غیراخلاقی تلگرام

دستگیری 100 هکر و انسداد 20 کانال غیراخلاقی تلگرام

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در پنجمین نشست خبری توضیحاتی درباره زمان ثبت‌نام دور دوم پرداخت جریمه سربازی، انسداد کانال‌های غیراخلاقی در تلگرام، صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی، رسیدگی به پرونده 6مامور تیرانداز و ارائه کرد

دستگیری-100-هکر-و-انسداد-20-کانال-غیراخلاقی-تلگرام

سخنگوی نیروی انتظامی کشور در پنجمین نشست خبری توضیحاتی درباره زمان ثبت‌نام دور دوم پرداخت جریمه سربازی، انسداد کانال‌های غیراخلاقی در تلگرام، صدور گذرنامه برای زائران اربعین حسینی، رسیدگی به پرونده 6مامور تیرانداز و ... ارائه کرد.

از عکس های پروفایلی تا استیکرهای تلگرامی - جرایم سایبر از نگاهی دیگر - چالش های فضای سایبر و مالکیت معنوی در ایران - جرم شناسی سایبر - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت اول - جرایم سایبر - cyber crimes- قسمت دوم - دفاع از حریم خصوصی در محیط سایبر - بررسی جرایم سایبری - کودکان را در فضای مجازی رها نکنید - اعلام مصادیق قمار در فضای مجازی 

 گذرنامه در مرزها صادر نمی‌شود

سردار سعید منتظرالمهدی درابتدای این نشست به افزایش ساعات کار دفاتر پلیس+10 تا ساعت18:30 هر روز اشاره کرد و افزود: این دفاتر همچنین روزهای جمعه تا ساعت14 برای اخذ مدارک برای تهیه و صدور گذرنامه فعالیت خواهند داشت. براین اساس صدور گذرنامه در صورت تکمیل مدارک در کمتر از 24ساعت انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد گیت‌ها در پایانه‌های مرزی مهران، چزابه و شلمچه بیشتر شده است، ادامه داد: کنترل مدارک شناسایی و گذرنامه در پایانه‌های مرزی در کسری از دقیقه انجام خواهد شد. شرط لازم برای خروج از کشور داشتن گذرنامه معتبر و اصل ویزای کشور عراق است. زائران باید توجه داشته باشند که در مرزها گذرنامه صادر نمی‌شود.

ویژگیهای حقوقی تروریسم سایبری - ماهیت جرایم سایبری - صلاحیت کیفری در فضای سایبر - کالبد شناسی جرایم سایبری در ایران - جرایم سایبری پس از پیدایش اینترنت -  بررسی مسائل قضایی هرزه نگاری در محیط سایبر - پایان نافرجام کلاهبرداری در فضای مجازی 

 ابلاغ دستور فرمانده ناجا برای برخورد با رانندگان هنجارشکن

سخنگوی نیروی انتظامی کشور همچنین از ابلاغ دستور فرمانده ناجا مبنی بر پیگیری و برخورد با رانندگانی که هنجارشکنی کرده و با سرعت‌های سرسام آور آرامش را از مردم سلب می‌کنند، خبر داد و بیان کرد: طبق مصوبه427 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به 26دستگاه ابلاغ شده است و مربوط به اشاعه فرهنگ حجاب در جامعه است، چنانچه همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند نیازی به حضور پلیس نیست و کم‌کاری برخی دستگاه‌ها پلیس را مجبور به برخورد سلبی می‌کند. سردار منتظرالمهدی در ادامه به ایجاد سامانه ثبت تخلفات و در اختیار گذاشتن این سامانه برای تعدادی از مسئولان و مدیران کشوری، لشگری و مأموران نامحسوس پلیس پرداخت و اینکه در صورت مشاهده رانندگان متخطی و موارد کشف حجاب در خودروها، شماره آنها توسط این سامانه ارسال شده و در اختیار پلیس امنیت قرار می‌گیرد، پلیس امنیت این رانندگان را احضار کرده که کمترین برخورد با آنها ممنوع‌الخدمات شدن رانندگان است.

 ثبت‌نام دور دوم پرداخت جریمه سربازی

در ادامه این نشست سردار منتظرالمهدی خبری هم برای افرادی داشت که از زمان اعزام به خدمت آنها مدت زیادی گذشته است و در گروه مشمولات غایب جای گرفته‌اند. اینکه دومین دوره ثبت‌نام از اشخاصی که حائز شرایط پرداخت جریمه سربازی هستند، 20آذرماه شروع می‌شود و تا پایان دی‌ماه ادامه خواهد داشت. وضعیت لایحه استفاده از سلاح سرد نیز بحث دیگری بود که در این برنامه مطرح شد و وی در توضیح آن گفت: این موضوع سه دوره در مجلس مطرح شده ولی هنوز تصویب نشده است.

 مسدود شدن کانال‌های غیراخلاقی تلگرام

دستگیری 100 هکر در یک ماه گذشته داد و مسدود شدن بیش از 20 کانال تلگرام که محتویات غیراخلاقی داشتند، موضوع دیگری بود که معاون اجتماعی ناجا درباره آنها سخن گفت. سخنگوی نیروی انتظامی کشور درخصوص ایجاد صفحه فارسی داعش در تلگرام نیز اظهار کرد: چنین مطلبی را نشنیدم و باید از کارگروه فضای مجازی این مسئله را پیگیری کنید.

 نحوه انتشار کامنت ها در فضای مجازی خلا قانونی دارد - نقض حریم خصوص در فضای مجازی - اساسنامه مرکز ملی فضای مجازی کشور - تعارض قوانین مالکیت فکری در فضای مجازی - انتقام جویی انگیزه ای برای هتک حیثیت در فضای مجازی - تبعات قمار واقعی در فضای مجازی 

 تصادفات ساختگی و باج‌گیری توسط معتادان

به گزارش فارس، در ادامه این نشست که در آن مباحث متعدد مطرح شد، صحبت به کاهش هفت‌درصدی سرقت در هفت‌ماهه اخیر کشیده شد و اینکه ان‌شاالله به کاهش 10درصدی در این حوزه دست خواهیم یافت. علاوه براین سردار منتظرالمهدی درباره شهادت 2مأمور آگاهی تهران بزرگ توضیح داد که راننده کامیون که در حین رانندگی از موبایل استفاده می‌کرد، 2مامور آگاهی را زیر کرد و فرار کرد که بلافاصله شناسایی و دستگیر شد و پرونده در حال بررسی است.

سخنگوی ناجا همچنین در پاسخ به سئوالی درمورد حوادث رخ داده در محل هرندی تهران، اظهار کرد:  اقدامی که در پارک هرندی صورت گرفت و چادرهای معتادان را آتش زدند، کار نادرستی بود.

وی به هماهنگی که بین ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، پلیس و همچنین  شهرداری تهران، انجام شده است، اشاره کرد و گفت: کمپ‌هایی درحال آماده شدن است که در اولین فرصت معتادان به آنها ارجاع خواهند شد.

معاون اجتماعی ناجا درباره تصادفات ساختگی و باج‌گیری اظهار کرد: متأسفانه برخی معتادان با صحنه‌سازی طلب پول می‌کنند. از عددها‌ی بسیار بالا گرفته تا عددهای پایین که اولین کاری که شهروندان در مواجه با چنین افرادی باید انجام دهند این است که با پلیس  110 تماس بگیرند.

 راه‌اندازی سامانه گمشدگان اوتیسم

این مقام ارشد انتظامی به راه‌اندازی سامانه گمشدگان اوتیسم در تهران اشاره کرد و گفت: اوتیسم طیف وسیعی از اختلالات درخودماندگی است که این افراد فاقد کلام بوده و موقعیت خود را درک نمی‌کنند.در جهان به ازای هر 85تولد یک فرد اوتیسمی به دنیا می‌آید که در ایران نیز 200هزار نفر اوتیسم داریم که پلیس پیشگیری با همکاری انجمن خیریه اوتیسم، این سامانه را راه‌اندازی کرده است.

وی در مورد بحث شماره‌گذاری خودروها هم بیان کرد: لازمه شماره گذاری هر خودرو ارائه گواهی از سازمان استاندارد و محیط زیست است و وظیفه پلیس این است که گواهی‌های ارسال‌شده را تطبیق دهد و اگر تأیید شود نسبت به شماره گذاری اقدام می‌کند.

فهرست جرایم مرتبط با انتخابات در فضای مجازی - ظهور و شیوع بی رویه روسپیگری اینترنتی در فضای مجازی ایرانی تحلیل جرم شناسی و نگاه سیاست جنایی - پیگیری قوه قضاییه برای مدیریت فضای مجازی - بیشتر جرایم کنونی در فضای مجازی رخ می دهد 

 ادامه رسیدگی به پرونده 6 مأمور تیرانداز

سردار منتظرالمهدی درپاسخ به پرسشی درباره آخرین جزئیات پرونده 6مأمور نیروی انتظامی که با نیابت قضایی از سبزوار در تعقیب و گریز متهمان بودند، اظهار کرد: این مأموران هم اکنون در اختیار دژبان کل ناجا بوده و در زندان نیستند.

کودکان را در فضای مجازی رها نکنید - اعلام مصادیق قمار در فضای مجازی 

 وی توضیح داد: افراد شرور در سبزوار آرامش را از مردم گرفته بودند، این پرونده در دستور کار پلیس سبزوار بود که با اخذ نیابت قضایی از سوی بازپرس رد این افراد در تهران زده شد و خودروی این افراد در اطراف تهران مشاهده شد که در تعقیب و گریز 2 ساعته متهمان به دستور پلیس اعتنایی نکرده و مأموران طبق ضوابط شروع به تیراندازی هوایی و سپس شلیک به لاستیک خودرو کردند اما با توجه به متوقف نشدن این افراد، پلیس راه آنها را سد کرد. وی گفت: از آنجا که این افراد مسلح بوده و این افراد به سمت پلیس حمله کردند، پلیس ناگزیر به تیراندازی شد؛ طبق ماده 196 در مواقعی که خطر قریب‌الوقوع پیش می‌آید مأموران می‌توانند در دفاع مشروع اقدامات لازم را انجام دهند.درحال حاضر حمایت قضایی انجام شده و پرونده در حال رسیدگی است؛ مهم این است که پرونده در حال انجام است و این افراد تبرئه می‌شوند.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.