×

بیانیه جمعی از وکلا در محکومیت جنایت تروریستی پاریس و بیروت

بیانیه جمعی از وکلا در محکومیت جنایت تروریستی پاریس و بیروت

جمعی از وکلای دادگستری ایران در محکومیت جنایت تروریستی پاریس و بیروت بیانیه‌ای را صادر کردند

بیانیه-جمعی-از-وکلا-در-محکومیت-جنایت-تروریستی-پاریس-و-بیروت

جمعی از وکلای دادگستری ایران در محکومیت جنایت تروریستی پاریس و بیروت بیانیه‌ای را صادر کردند.

بررسی تروریسم در حقوق جزای اسلام و ایران-بخش اول - بررسی تروریسم در حقوق جزای اسلام و ایران-بخش دوم - بررسی تروریسم در حقوق جزای اسلام و ایران-بخش سوم - بررسی تروریسم در حقوق جزای اسلام و ایران - بخش چهارم و پایانی -  لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم اصلاح شد - لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم در کمیسیون حقوقی رفع ایراد شد - قوه قضائیه لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم را ارائه کند 

 متن این بیانیه به شرح زیر است:

«در روزهای گذشته ده‌ها تن از همنوعان بی گناهمان در پاریس و بیروت قربانی توهم و وحشیگری شوم تروریستی شدند. دل ایرانیان و انسان‌های آزاده جهان از این جنایت وحشیانه به درد آمده و در غم کشتار انسان‌های بی‌گناه در ماتمند.

نظر شورای نگهبان درباره لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم - مقایسه جرایم محاربه و تروریسم در حقوق کیفری ایران و فرانسه - تلاش ایران در ریشه کن کردن تروریسم در عرصه بین الملل عملی و بنیادین است - گسترش ناامنی به بهانه جنگ با تروریسم - افت و خیزهای لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم - مسئولیت دولت ها در خودداری از حمایت تروریسم 

این جنایت وحشیانه نشان داد که بیش از هر زمان دیگری، اتحاد ملل و دول برای مقابله با تروریسم جهانی ضرورتی اساسی است. بدون شک یکی از شقوق مقابله با این گروه تروریستی سازمان یافته، برخورد جامعه جهانی با دولت‌ها و اشخاصی است که بانی آن بوده‌اند یا به رشد آن کمک کرده‌اند و منابع مالی یا خاک خود را جهت ترانزیت و مانور تروریست‌های داعش در اختیار آنها گذارده‌اند و مستقیم یا غیرمستقیم سلاح و ماشین جنگی آنها را تامین کرده‌اند.

ما جمعی از وکلای دادگستری ایران این جنایت تروریستی را قویا محکوم و با مردم فرانسه و لبنان بخصوص بازماندگان این جنایات تروریستی ابراز همدردی می‌کنیم و امیدواریم دولت‌های جهان فارغ از جبهه بندی‌های سیاسی، ریشه تروریسم را در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و نیجریه بخشکانند و صلح را به این کشورها برگردانند تا دیگر شاهد جنایاتی این چنینی در جوامع بشری نباشیم.

استقلال وکیل از مظاهر دادرسی عادلانه است ، وکیل رکن چهارم دادرسی - استقلال نهاد وکالت - وکیل کیست ؟ - میزان دستمزد وکیل - وکیل دادگستری وظیفه اش چپیست و از چه دفاع می کند ؟ 

این کشتار نفرت‌انگیز نشان داد که امثال این گروه تروریستی به نام دین هدفی جز نابودی نسل بشر و تمدن بشری ندارند. از طرفی این هشدار بر همگان آشکار شد که تروریسم شوم حد و مرز نمی‌شناسد و هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند از این خطر مصون بماند.

ما وکلای دادگستری از سازمان ملل، دولت‌ها و نهادهای مدنی می‌خواهیم نسبت به این جنایت و آنچه در سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و نیجریه و امروز در فرانسه می‌گذرد بی تفاوت نباشند و برای ریشه کنی تروریسم جهانی و گروه های تروریستی سازمان یافته همچون داعش، القاعده، طالبان و بوکوحرام چاره‌ای اساسی بیاندیشند.

مراحل تمدید پروانه وکالت پایه یک کانون وکلای دادگستری مرکز - خواسته الزام به استرداد پروانه های وکالت 

جمعی از وکلای دادگستری ایران

تهران، 23 آبان ماه 1394، 14نوامبر 2015»

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.