×

20 آذر مهلت پرداخت جریمه ریالی سربازی

20 آذر مهلت پرداخت جریمه ریالی سربازی

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که آن دسته از مشمولانی که در مرحله نخست طرح جریمه ریالی سربازی واجد شرایط تشخیص داده شده اما تاکنون اقدام به واریز وجه نکرده‌اند، تنها تا 20 آذرماه فرصت دارند

20-آذر-مهلت-پرداخت-جریمه-ریالی-سربازی وکیل 

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که آن دسته از مشمولانی که در مرحله نخست طرح جریمه ریالی سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) واجد شرایط تشخیص داده شده اما تاکنون اقدام به واریز وجه نکرده‌اند، تنها تا 20 آذرماه فرصت دارند.

فرصت ویژه برای مشمولان غایب - سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - مروری بر قوانین تردد مشمولان غایب در خارج از کشور - احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری - آئین نامه اجرائی بخش معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی - مروری بر قوانین معافیت پزشکی + سوالات متداول - مروری بر قوانین معافیت کفالت + سوالات متداول 

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی افزود: در اجرای مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی که از بیستم آذرماه آغاز می‌شود علاوه بر مشمولان غایب دارای 8 سال غیبت و بیشتر از آن سربازان فراری که حداقل دارای 8 سال غیبت باشند مشمول طرح قرار گرفته‌اند.

کمالی که در یک برنامه زنده تلویزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به عفو جرم غیبت از سربازی مشمولان دارای 8 سال فرار و بیشتر از آن اظهار کرد: با موافقت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا جرم ناشی از غیبت این دسته از سربازان بخشیده شد و آنان در حال حاضر دو راه پیش رو دارند. یکی اینکه همانند روال جاری و عادی کشور به سربازی بروند و یا اینکه با توجه به اینکه 8 سال یا بیشتر از غیبت‌شان گذشته نسبت به پرداخت جریمه ریالی و معافیت از سربازی اقدام کنند.

شرط 21 ماهه شدن خدمت سربازی - قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی - تغییر سن سربازی در قانون نظام وظیفه - جزییات مهم معافیت سربازان غایب - جزئیات استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان - شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی 

جانشین اداره سرمایه های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به محدودیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده برای مشمولان غایب و سربازان فراری خاطرنشان کرد: به موجب مواد 10 و 63 قانون خدمت وظیفه عمومی محدودیت‌هایی برای این افراد در نظر گرفته شده است. از جمله اینکه آنان حق خروج از کشور یا ادامه تحصیل و ... را ندارند.

کمالی ادامه داد: همچنین موضوع محرومیت از دریافت وام و همچنین ممنوعیت به کارگیری این افراد در شرکت‌ها و باشگاه‌های ورزشی نیز از دیگر محدودیت‌هایی است که در قانون وجود داشته و باید اجرایی شود.

یک میلیون و 700 هزار مشمول غایب در کشور

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آمارهای ارائه شده از مشمولان غایب اظهار کرد: طبق بررسی‌های نیروی انتظامی حدود یک میلیون و 700 هزار مشمول غایب در کشور داریم که پیش بینی ما این بود بین 10 تا 15 درصد از این افراد در طرح جریمه ریالی سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) ثبت نام کنند.

نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - صفر تا صد قانون جدید سربازی - پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی - مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی بروند + جدول 

کمالی با بیان اینکه در مرحله اول قریب به 287 هزار نفر اقدام به ثبت نام در این طرح کردند افزود: از این تعداد 167 هزار نفر تعیین تکلیف کرده و حدود 110 هزار نفر تاکنون نسبت به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام نکرده‌اند که این افراد تنها تا بیستم آذرماه فرصت پرداخت جریمه ریالی را دارند.

اولتیماتوم به 110 هزار مشمول جریمه ریالی

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره اینکه اگر این افراد تا بیستم آذرماه نسبت به پرداخت جریمه خود اقدام نکنند چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: پس از این تاریخ برای این افراد برگه اعزام به خدمت صادر شده و همانند مشمولان غایب با آنان برخورد خواهد شد.

کمالی تصریح کرد: ضمن اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای امکان ثبت نام مجدد این افراد در مرحله دوم طرح جریمه ریالی وجود ندارد و آنان امکان ثبت نام در مرحله دوم نخواهند داشت.

 دادگاه عالی انتظامی قضات اعلام کرد - معافیت تحصیلی برای کارآموزی و وکالت اعتبار ندارد - نحوه خدمت سربازی نخبگان و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر

وی افزود: بدیهی است که با این افراد همچون دیگر مشمولان غایب برخورد شده از این رو بهتر است در مهلت مقرر نسبت به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام کنند.

منبع : تابناک

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.