×

مردم، دلالان طلاق توافقی را معرفی کنند

مردم، دلالان طلاق توافقی را معرفی کنند

رئیس کل محاکم تهران تاکید کرد مردم باید دلالان طلاق توافقی را شناسایی و معرفی کنند تا سیستم قضائی با آنان برخورد کند

مردم،-دلالان-طلاق-توافقی-را-معرفی-کنند

 رئیس کل محاکم تهران تاکید کرد : مردم باید دلالان طلاق توافقی را شناسایی و معرفی کنند تا سیستم قضائی با آنان برخورد کند.

دادخواست طلاق توافقی - همه چیز درباره طلاق توافقی - طلاق توافقی ، چرا و چگونه ؟ - همه چیز درباره طلاق توافقی - فرق طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات چیست ؟ - دادخواست صدور گواهی عدم امکان سازش ( طلاق توافقی ) - طلاق ، اقسام طلاق و شرایط درخواست طلاق برای زنان - طلاق توافقی ، مراحل و شرایط وقوع آن چگونه است ؟  - حقوق فرزندان طلاق 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، عباس پوریانی روز چهارشنبه در حاشیه پنجمین همایش طب و قضا در جمع خبرنگاران، افزود: خوشبختانه هم حفاظت دادگستری استان تهران در این زمینه فعال است و هم ما نسبت به این قضیه اعلام آمادگی کرده ایم؛ قطعا نگاه ما نسبت به دلال ها و کارچاق کن ها برخوردی و بسیار جدی است.

اعطای وکالت در طلاق - ضرورت آگاهی زنان از وکالت در طلاق - منتفی شدن حق طلاق زوجه در صورت عدم تمکین -  ترتیب اجرای طلاق توافقی 

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد:برگزاری جلسات صلح و سازش برای زوج ها در پیشگیری از 20 تا 30 درصد طلاق ها موثر خواهد بود و در این زمینه پیشنهادی به قوه قضائیه ارائه کرده ایم و برنامه ریزی برای برگزاری جلسات متعددی در این زمینه در دستور کار است.

پوریانی خاطرنشان کرد: وجود کانون های مشاوره در قوه قضائیه قبل از این که پرونده به شعبه ارجاع شود نیز می تواند در پیشگیری از طلاق موثر باشد.

** نقش پزشکی قانونی همچنان مغفول است

رئیس کل محاکم تهران درباره همایش طب و قضا، اظهار کرد: این همایش تخصصی است و قطعا پزشکی قانونی مرجعی است که نقش بسیار مهمی در کمک به مجموعه قضایی در راستای رسیدن به عدالت و حقیقت ایفا می کند.

وی، ادامه داد: نقش پزشکی قانونی در جامعه و حتی برای بسیاری از مسئولان هنوز جا نیفتاده و این سازمان از این جهت مظلوم واقع شده است.

پوریانی تصریح کرد: خروجی چنین همایش هایی قطعا می تواند کمک حالی برای قضات باشد؛ به عنوان مثال در بحث اخذ دیه اختلاف نظر زیادی در برخی از مسایل حقوقی بین قضات وجود دارد که ارائه نظرات تخصصی از سوی افراد متخصص در این راستا کارگشا خواهد بود.

وکالت زوجه در طلاق و تفویض حق طلاق به او - آسیب شناسی شیوع طلاق های توافقی - بکار بردن واژه طلاق توافقی ، قبح طلاق را ازبین می برد 

** اجرای سمپ زمان بر است

پوریانی درباره فناوری اطلاعات در قوه قضائیه و دسترسی قضات به رایانه گفت: سیستم سمپ (سامانه الکترونیکی مدیریت پرونده قضائی) راه اندازی شده است.

این مقام مسئول قضایی در عین حال اظهار کرد که اجرای این سیستم زمان بر است و نمی توان انتظار داشت که صد در صد قضات به طور همزمان از این سیستم استفاده می کنند.

پنجمین همایش ملی طب و قضا از امروز(چهارشنبه) در مجتمع فرهنگی آموزشی قوه قضائیه در شهر ساری آغاز شد و فردا(پنجشنبه) پایان می یابد.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.