×

سازمان های بیمه گر مکلف به پرداخت خسارت زیان دیده بدون اخذ تضمین شدند

سازمان های بیمه گر مکلف به پرداخت خسارت زیان دیده بدون اخذ تضمین شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت‌های بیمه‌گر را مکلف کردند بدون اخذ تضمین خسارت زیان دیده را پرداخت و پس از آن به قائم مقامی زیان دیده برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به مسبب حادثه مراجعه کند

سازمان-های-بیمه-گر-مکلف-به-پرداخت-خسارت-زیان-دیده-بدون-اخذ-تضمین-شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت‌های بیمه‌گر را مکلف کردند بدون اخذ تضمین خسارت زیان دیده را پرداخت و پس از آن به قائم مقامی زیان دیده برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به مسبب حادثه مراجعه کند.

بیمه شخص ثالث - خرید الحاقیه بیمه شخص ثالث اجباری شد - 8 نکته طلایی درباره بیمه شخص ثالث - قواعد جبران خسارت از طریق بیمه شخص ثالث - چند نکته مهم از بیمه شخص ثالث - 10 پاسخ درباره الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث 

 با تصویب مجلس در موارد زیر بیمه‌گر مکلف است بدون اخذ تضمین خسارت زیان دیده را پرداخت کند و پس از آن می‌تواند به قائم مقامی زیان دیده از طریق مراجع قانونی برای بازیافت تمام یا بخشی از وجوه پرداخت شده به شخصی که موجب خسارت شده است مراجعه کند.

الف: اثبات عدم مسبب در ایجاد حادثه نزد مراجع قضایی

ب: رانندگی در حالت مستی یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان موثر در وقوع حادثه که به تایید نیروی انتظامی یا پزشکی قانونی یا دادگاه رسیده باشد.

پ: در صورتی که راننده مسبب فاقد گواهی‌نامه رانندگی باشد یا گواهی‌نامه او متناسب با نوع وسیله نقلیه نباشد.

ت: در صورتی که راننده مسبب، وسیله نقلیه را سرقت کرده یا از مسروقه بودن آن آگاه باشد.

به دنبال دائمی شدن قانون بیمه شخص ثالث هستیم - قانون بیمه شخص ثالث - قانون بیمه اجباری شخص ثالث به روایت آمار 

بر اساس تبصره 1 این ماده در مواردی که طبق این قانون بیمه‌گر حق رجوع به مسبب حادثه یا قائم مقام وی را دارد، اسناد پرداخت خسارت از سوی بیمه‌گر در حکم اسناد لازم‌الاجرا است و از طریق دوایر اجرای سازمان ثبت اسناد و املاک قابل مطالبه و وصول می‌باشد.

بر اساس تبصره 2 ماده مذکور در صورتی که حادثه در حین آموزش رانندگی توسط مراکز مجاز یا آزمون اخذ گواهینامه رخ دهد، خسارت پرداخت شده به وسیله شرکت بیمه از آموزش‌گیرنده یا آموزش دهنده قابل بازیافت نخواهد بود و حسب مورد آموزش دهنده یا آموزش گیرنده راننده محسوب می‌شود.

از 196 نماینده حاضر در جلسه 111 نماینده با این مصوبه موافقت کردند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.