×

71 درصد والدین کودکان بازمانده از نحصیل، بیسوادند

71 درصد والدین کودکان بازمانده از نحصیل، بیسوادند

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی روز سه شنبه گفت والدین 71 درصد کودکانی که ترک تحصیل کرده اند، بیسوادند

71-درصد-والدین-کودکان-بازمانده-از-نحصیل،-بیسوادند وکیل 

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی روز سه شنبه گفت: والدین 71 درصد کودکانی که ترک تحصیل کرده اند، بیسوادند.

دور تند چرخه آسیب های اجتماعی با افزایش بی سوادی - شرط داشتن دیپلم جهت تدریسدر کلاسهای لازم التعلیم نهضت سوادآموزی - اساسنامه نهضت سوادآموزی جمهوری اسلامی ایران 

محمد مهدی زاده در حاشیه نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان آق قلا در جمع خبرنگاران افزود: این آمار مربوط به والدین کودکان زیر 18 سال بازمانده از تحصیل است که یکی از والدین یا هر دو بیسوادند.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل باید در گام نخست برای باسواد کردن این گروه از والدین تلاش کنیم تا از سوی دیگر، آمار بازماندگان از تحصیل افزایش پیدا نکند.

رشد نرخ بیسوادی در استان های مرزی - سوادآموزی زندانیان گامی در راستای تقویت سلامت اجتماعی جامعه

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی یادآور شد: هر چه آمار بازماندگان از تحصیل افزایش یابد، در آینده نیز فرزندان آنان بر اساس نظرسنجی ها و آمارهای موجود علاقه ای به ادامه تحصیل نخواهند داشت و جامعه با مشکل روبرو خواهد شد.

مهدی زاده گفت: بر اساس آمارهای موجود، 610 هزار نفر والدین بیسواد در کشور وجود دارد که این رقم پارسال 40 درصد بیشتر بود.

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری تحصیلی هیچ یک از والدین زیر 50 سال دانش آموزان در کشور بی سواد نباشند.

وی اضافه کرد: اکنون 250 هزار نفر از افراد زیر 15 سال جامعه بی سوادند که برای این گروه، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا آنان از مساله سواد غافل نشوند.

وی تاکید کرد بر اساس بخشنامه تازه دولت، به نهضت سوادآموزی اجازه داده می شود درصدی از هزینه های تحصیل را به وسیله تشکل های غیردولتی پرداخت کند و افزود: برای 25 هزار دانش آموزی که به دلیل مشکل مالی قادر به ادامه تحصیل نیستند، 300 هزار تومان حمایت در نظر گرفته شده است که این کمک ها به وسیله تشکل های غیر دولتی پرداخت می شود.

تشکیل سازمان مبارزه با بیسوادی - وجود بیش از 9 میلیون بی سواد در کشور - 

بر پایه اعلام نهضت سوادآموزی، 9 میلیون و 700 هزار بیسواد در کشور وجود دارد که ایران را بین 180 کشور دنیا در رتبه یکصد و نهم و بین 24 کشور منطقه در رتبه پانزدهم قرار داده است.

بر پایه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گروه هدف سوادآموزی در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارد

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.