×

وضعیت بنگاه های املاک قابل قبول نیست

وضعیت بنگاه های املاک قابل قبول نیست

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورخواستار ساماندهی بنگاه‌های املاک برای جلوگیری از بسیاری از تخلفات و آسیب‌های احتمالی شد و گفت وضعیت بنگاه‌های املاک برای سازمان ثبت قابل قبول نیست

وضعیت-بنگاه-های-املاک-قابل-قبول-نیست وکیل 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشورخواستار ساماندهی بنگاه‌های املاک برای جلوگیری از بسیاری از تخلفات و آسیب‌های احتمالی شد و گفت: وضعیت بنگاه‌های املاک برای سازمان ثبت قابل قبول نیست.

مشاوران املاک - چگونگی انجام معاملات در بنگاه های مشاورین املاک - مسئولیت های مدنی و کیفری صاحبان دفاتر مشاور املاک - الزام به اخذ کد رهگیری از مشاوران املاک جهت دریافت مفاصا حساب دارایی لغو شد - اعتبار اجاره نامه های محضری بیشتر است ، مهم ترین کار مشاورین املاک معرفی موجر و مستاجر است 

به گزارش روابط‌عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، احمد تویسرکانی در جلسه شورای قضایی استان همدان ضمن تأکید بر اجرای ثبت‌ رسمی در کاهش تخلفات، اظهارکرد: سازمان ثبت اسناد با الکترونیکی کردن خدمات، توانسته است مراجعات غیرضروری مردم را به نحو چشمگیری کاهش دهد که این امر باعث کاهش مفاسد و تلخلفات شده و هزینه‌های غیرضروری را تعدیل کرده است که خوشبختانه نگاه و حرکت سازمان در جهت ساده‌سازی و کاهش مراجعات و شفاف‌سازی ارائه خدمات، مورد قبول است.

وی با انتقاد از شرایط کنونی بنگاه‌های املاک در کشور، گفت: وضعیت کنونی این بنگاه‌ها برای سازمان غیرقابل قبول است و قانونگذار نباید به بنگاه‌ها به عنوان واحد اقتصادی نگاه کند در حالی که کار بنگاه‌های املاک دارای ماهیت حقوقی است و می‌تواند سبب ایجاد نظم حقوقی در جامعه شود.

آیا بنگاه ها اجازه تنظیم مبایعه نامه دارند ؟ - اعلام جدیدترین نرخ کارمزد بنگاه های املاک - مشاورین املاک چه وظایفی دارند ؟ 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور توجه بیشتر به دفاتر ازدواج و طلاق را خواستار شد و ادامه‌‌داد: افزایش جمعیت و به تبع آن افزایش معاملات نیاز به ثبت رسمی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده است و بندهای 66 و 67 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه به درستی گویای حساسیت این موضوع است.

تویسرکانی افزود: در حال حاضر با همت و مساعدت‌های صورت گرفته در استفاده از شیوه‌های نوین، دورنمای روشنی برای سازمان تبیین شده که توانسته اقبال عمومی را به همراه داشته باشد و با توجه به گزارشات نهادهای نظارتی و به ویژه کمیته جعل شورای عالی امنیت ملی، امروز با قاطعیت می‌توانیم بگوییم با به کارگیری فناوری‌های نوین دیگر شاهد حتی یک مورد صدور سند معارض نخواهیم بود.

وی گفت: امروز شاهدیم که دفاتر اسناد رسمی از حالت جزیره‌ای که در گذشته داشته، خارج و دارای انسجام و استحکام مطلوبی هستند و شفاف‌‌سازی خدمات و تولید آمار دقیق و قابل استناد نتیجه این انسجام است. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهارکرد: در زمینه دفاتر ازدواج و طلاق شاهد خلاء ‌قانونی در ادوار گذشته هستیم و چون این مقوله با اعتقادات مردم در ارتباط است لذا در برخی موارد از ضوابط و مقررات اداری معاف بوده‌اند که البته اقدامات خوبی صورت گرفته و باید با آرامش پیش برویم.

جزئیات حقوقی مسئولیت های مدنی و کیفری صاحبان دفاتر مشاور املاک 

وی تسّری برخی قوانین دفاتر اسناد رسمی به دفاتر ازدواج و طلاق از جمله بیمه و تشکیل کانون در دفاتر ازدواج و طلاق را خواستار شد و ادامه داد: البته در این راستا طرحی در مجلس در دست بررسی است که در قوه‌قضاییه مورد بررسی دقیق قرار گرفته است و امیدواریم این اصلاحیه قانون به نتیجه برسد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.