×

رقم دقیق خشونت نسبت به زنان مشخص نیست

رقم دقیق خشونت نسبت به زنان مشخص نیست

مدیرکل امور اسناد و مترجمان رسمی قوه قضائیه گفت متاسفانه زنان به جهت وابستگی، فقر یا در بعضی مواقع به اعتقاد خودشان به خاطر عشق و علاقه، فرهنگ و شیوه سکوت را در مقابل انواع خشونت‌ها پیش می‌گیرند

رقم-دقیق-خشونت-نسبت-به-زنان-مشخص-نیست وکیل 

مدیرکل امور اسناد و مترجمان رسمی قوه قضائیه گفت: متاسفانه زنان به جهت وابستگی، فقر یا در بعضی مواقع به اعتقاد خودشان به خاطر عشق و علاقه، فرهنگ و شیوه سکوت را در مقابل انواع خشونت‌ها پیش می‌گیرند.

خشونت علیه زنان - خشونت علیه زنان فقط با قانونگذاری حل نمی شود - به مناسبت روز جهانی مقابله با خشونت علیه زنان - آمار خشونت علیه زنان در آمریکا سرسام آور است - سازوکارهای جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان - تمکین قدرت زنان یا خشونت مردان - همسر آزارترین شهر ایران کجاست ؟ - بیانیه ی ناوی پیلای به مناسبت روز جهانی حذف خشونت علیه زنان 

 سیدعلی کاظمی طی سخنانی در همایش «زنان، امنیت و توسعه پایدار» که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه طبق تعریفی از سازمان ملل متحد هر رفتار خشن بر اساس جنسیت که موجب آسیب و رنج زنان یا تهدید آنان به چنین رفتارهایی می‌شود، خشونت علیه زنان محسوب می‌شود، گفت: خشونت‌های ساختاری ناشی از قوانین، مقررات و ساختارها و فرآیندهای نامناسب و قرار دادن سقف‌ها و دیوارهای شیشه‌ای در مقابل مسیر رشد زنان است.

وی افزود: بر‌ اساس منشور سازمان ملل متحد خشونت صرفا خشونت مستقیم علیه زنان نیست، بلکه به معنای نقض حقوق انسانی زنان است و در مقابله با خشونت نتیجه شناسایی حق برای زنان است. در منابع اسلامی نیز به درستی به حقوق زنان توجه خاص شده و در قرآن و روایات مختلف به این موضوع اشاره شده است.

 روند رسیدگی به خشونت علیه زنان - خشونت خانگی همچنان میان زنان قربانی می گیرد ؟ - ابعاد لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت -  تبعیض های جنسیتی ، عامل اصلی خشونت علیه زنان

مدیرکل امور اسناد و مترجمان رسمی قوه قضاییه بیان کرد: در گذشته جنبش‌های عظیمی در برپایی حقوق زنان نقش داشتند. در برهه تاریخی کنونی ‌زمان مناسبی برای احقاق حقوق زنان است. همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی احترام به کرامت انسانی از طریق اجتهاد مستمر و بهره‌گیری از تجارب سایر ملل را مورد توجه قرار داده و در مقدمه این قانون اساسی نیز به جایگاه ویژه زنان، اشاره‌ شده است.

کاظمی با بیان اینکه در دنیا از هر 10 زن، هفت زن مورد خشونت قرار می‌گیرند، گفت: ‌ثانیه به ثانیه خشونت علیه زنان به شکل‌های مختلفی رخ می‌دهد. در جامعه ما لازم است آمار دقیقی در این خصوص ارائه شود چرا که نمی‌توان بدون داده‌های درست و دقیق تصمیماتی گرفت.

مدیرکل امور اسناد و مترجمان رسمی قوه قضاییه اظهار کرد: خشونت علیه زنان توسط افراد و عاملان مختلفی انجام می‌شود و خشونت‌ها نیز انواع مختلف جسمی، فیزیکی، جنسی، عاطفی، روحی، اقتصادی و اجتماعی هستند؛ مثلا گاهی اوقات مرد با ایزوله کردن همسر یا دخترش در خانه، نسبت به او خشونت ورزیده و موجب می‌شود آن زن یا دختر دچار مشکلاتی شود همچنین محروم کردن زن یا دختر از حقوق مالی نیز نوعی خشونت به حساب می‌آید.

بی اعتنایی به همسر هم خشونت است - خشونت کلامی علیه زنان در قوانین 

وی ادامه داد: به دلیل فرهنگ سکوتی که در جامعه وجود دارد رقم صحیح و دقیق خشونت مشخص نیست؛ متاسفانه زنان به جهت وابستگی، فقر یا در بعضی مواقع به اعتقاد خودشان به خاطر عشق و علاقه، فرهنگ و شیوه سکوت را در مقابل انواع خشونت‌ها پیش می‌گیرند و باعث می‌شوند رقم سیاه و خاکستری خشونت در جامعه مشخص نشود و عاملان آن در حاشیه امنیت قرار بگیرند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.