×

نامساعد بودن محیط سربازی، از علل فرار از خدمت است

نامساعد بودن محیط سربازی، از علل فرار از خدمت است

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت مطابق آمار ایران سالم‌ترین نیروهای مسلح را در دنیا دارد

نامساعد-بودن-محیط-سربازی،-از-علل-فرار-از-خدمت-است وکیل 

معاون حقوقی و قضایی سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: مطابق آمار ایران سالم‌ترین نیروهای مسلح را در دنیا دارد.

فرصت ویژه برای مشمولان غایب - سوالات متداول طرح جریمه مشمولان غایب - مروری بر قوانین تردد مشمولان غایب در خارج از کشور - احتمال قطع یارانه مشمولان غایب و فراری - آئین نامه اجرائی بخش معافیت تحصیلی قانون خدمت وظیفه عمومی - مروری بر قوانین معافیت پزشکی + سوالات متداول - مروری بر قوانین معافیت کفالت + سوالات متداول - شرط 21 ماهه شدن خدمت سربازی - قانون عدم ممنوعیت استخدام دارندگان معافیت پزشکی - تغییر سن سربازی در قانون نظام وظیفه - جزییات مهم معافیت سربازان غایب - جزئیات استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان - شرایط معافیت تحصیلی برای مشمولان سربازی 

 حجت ‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق در حاشیه مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح گلستان اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی های سازمان قضایی و همکاری فرماندهان هر سال نسبت به سال قبل از آن شاهد کاهش بخشی از جرایم نیروهای مسلح هستیم.

وی درباره برنامه های پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: از سال 1376 تاکنون این موضوع بر اساس اصل 156 قانون اساسی به طور جدی در دستور کار و برنامه های تمامی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشور قرار گرفته است.

نحوه خرید خدمت سربازی ایرانیان مقیم خارج - صفر تا صد قانون جدید سربازی - پاسخ به تمام سوالات پیرامون مدت سربازی - مشمولان سربازی چگونه به سفر خارجی بروند + جدول 

وی در ادامه به علل فرار سربازان از خدمت اشاره کرد و گفت: 114 علت برای وقوع جرم و فرار از خدمت سربازی ( مقالات مرتبط با سربازی - سوالات مرتبط با سربازی ) در نیروهای مسلح احصاء شده است.

مصدق، حفظ جایگاه و قداست خدمت سربازی در گذشته را یادآور شد و اظهار کرد: باید شرایطی فراهم شود که سرباز به خدمت در کشور و انجام آن افتخار کند نه این که دو سال خدمت وظیفه برای او ملال آور باشد.

معاون سازمان قضایی نیروهای مسلح با یادآوری اینکه یکی از علل فرار از خدمت سربازان نامساعد بودن محیط سربازی است، اضافه کرد: شاید در برخی از موارد امکانات یگان محل خدمت یا برخی از سخت‌گیری ها موجب شود که سرباز اقدام به فرار کند، البته تا حدودی این مشکلات حل شده و شرایط مساعدتر از گذشته است، اما باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به بررسی میدانی و تحقیقات انجام شده از 150 نفر سرباز فراری افزود: 75 درصد از این افراد علت فرار خود را بی توجهی در یگان و 17 درصد نیز سخت گیری عنوان کرده‌اند.

مصدق ادامه داد: از منظر قضایی بررسی پرونده افرادی که دفترچه خدمت گرفته و به خدمت می روند، اما پس از گرفتن دیگر باز نمی‌گردند مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است، اما افرادی که غیبت داشته و دفترچه نگرفته اند مرجع رسیدگی به جرم آنان محاکم عمومی دادگستری است.

 دادگاه عالی انتظامی قضات اعلام کرد - معافیت تحصیلی برای کارآموزی و وکالت اعتبار ندارد - نحوه خدمت سربازی نخبگان و افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر

مصدق یادآور شد: ستاد کل نیروهای مسلح کشور با اجازه فرمانده معظم کل قوا بخشنامه‌ای صادر کرد که افرادی که بیش از هشت سال غیبت دارند و یا فراری محسوب می شوند از عفو معظم له برخودار شوند و یا کسانی که واجد شرایط باشند با پرداخت جریمه غیبت یا فرار تبرئه شوند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.