×

دوره آموزشی کالبد گشایی و آماده سازی اجساد برگزار می شود

دوره آموزشی کالبد گشایی و آماده سازی اجساد برگزار می شود

دوره فراگیر آموزشی با عنوان اصول کالبدگشایی و آماده سازی اجساد ویژه تکنسین‌ها و کاردان‌های پزشکی قانونی دوم و سوم دی ماه در شیراز برگزار می شود

دوره-آموزشی-کالبد-گشایی-و-آماده-سازی-اجساد-برگزار-می-شود وکیل 

دوره فراگیر آموزشی با عنوان "اصول کالبدگشایی و آماده سازی اجساد" ویژه تکنسین‌ها و کاردان‌های پزشکی قانونی ( مقالات مرتبط با پزشکی قانونی - سوالات مرتبط با پزشکی قانونی ) دوم و سوم دی ماه در شیراز برگزار می شود.

طول درمان در پزشکی قانونی تعیین نمی شود - برق گرفتگی شهری از دیدگاه پزشکی قانونی - جنون در پزشکی قانونی - آئین نامه تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی -  پزشکان تمایلی به خدمت درپزشکی قانونی ندارند 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، مباحث و سرفصل های آموزشی این دوره توسط دکتر جابر قره‌داغی عضو هیات علمی سازمان و مدیر کل دفتر آموزش، دکترحمید رضا مهرافسر متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها و دکتر مهرناز کاتبی متخصص پزشکی قانونی و مسمومیت‌ها ارائه خواهد شد.

مباحثی همچون اصول کالبدگشایی و آماده سازی اجساد، یافته‌های پاتولوژیک و غیرطبیعی در معاینه ظاهری، آناتومی جمجمه (سر و صورت) و یافته‌های غیرطبیعی آن، آناتومی گردن و یافته‌های پاتولوژیک و مروری به کلیات کالبدگشایی (عملی) در این دوره ارائه می شود. برگزاری کارگاه اتوپسی سر و گردن نیز از دیگر برنامه های این دوره در روز اول است.

 تعرفه های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال 1394 ابلاغ شد - کار در پزشکی قانونی در ردیف کارهای سخت و زیان آور قرار گیرد 

آناتومی و یافته‌های پاتولوژیک در قفسه سینه، آناتومی و یافته‌های پاتولوژیک در (شکم، صفاق، لگن)، اصول نمونه‌برداری صحیح سم‌شناسی، اصول نمونه‌برداری صحیح آسیب‌شناسی، نحوه تعیین علت فوت و برگزاری کارگاه اتوپسی (سینه و شکم) از جمله مباحث و برنامه های روز دوم دوره آموزشی اصول کالبدگشایی و آماده سازی اجساد است.

منبع : سازمان پزشکی قانونی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.