×

عدم سوء پیشینه برای کارت بازرگانی لغو می شود

عدم سوء پیشینه برای کارت بازرگانی لغو می شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت از فردا درخواست عدم سوء پیشینه برای کارت بازرگانی لغو می شود

عدم-سوء-پیشینه-برای-کارت-بازرگانی-لغو-می-شود

 رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: از فردا درخواست عدم سوء پیشینه برای کارت بازرگانی لغو می شود.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، مسعود خوانساری روز سه شنبه در نشستی که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد دراتاق بازرگانی تهران برگزارشد، افزود: با توجه به صحبت های وزیر دادگستری مبنی بر اینکه درخواست عدم سوء پیشینه از فعالان تجاری باید حذف شود، لذا از فردا عدم سوء پیشنیه را برای کارت بازرگانی لغو می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیردادگستری در واکنش به این اظهارات رئیس اتان بازرگانی تهران گفت: «هنوز این موضوع را تصویب نکرده ایم».

خوانساری با بیان اینکه مجوزهای زائد یکی از موارد ایجاد رشوه درکشوراست، شرکت های منتسب به دولت و نهادهای دولتی را منشاء رانت دانست و افزود: بین این شرکت ها و بخش خصوصی اختلافی وجود دارد و شرکت های منتسب به دولت بخش خصوصی را دچار مشکل کرده اند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: متاسفانه فساد در سالهای گذشته ویروس وار در فضای اقتصادی کشور رشد کرده و انتشار ارقام فساد باعث نگرانی شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به درآمدهای وارده به اقتصاد کشور درسال های گذشته تصریح کرد: این درآمدها که بدون حساب و کتاب هزینه شده است خود از دلایل فساد اداری است که به عمق جامعه نیز نفوذ پیدا کرد.

این مقام در اتاق بازرگانی تهران خواستار تلاش سه قوه برای ریشه کن کردن فساد شد و افزود: بعد از توافق هسته ای فضای جدیدی در اقتصاد کشور باز شد و این امید در بخش خصوصی به وجود آمده که اقتصاد با سرمایه گذاری رونق پیدا کند.

خوانساری با تاکید بر جذب سرمایه گذاری خارجی اضافه کرد: با جذب سرمایه گذاری خارجی برای بیش از پنج میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی می توانیم اشتغال ایجاد کنیم اما بحث هایی در شاخص های اقتصادی، شفافیت و میزان فساد موجود در کشور در کنار تورم و نرخ ارز وجود دارد که نخست باید به همه این موارد پاسخ دهیم و بعد بتوانیم سرمایه گذار خارجی را جذب کنیم.

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه فساد به اختلاس محدود نمی شود،گفت: فساد می تواند سختگیری های بدون ضابطه و ایجاد رانت برای شرکت های شبه دولتی، مانع تراشی بدون منطق در برابر صاحبان کسب و کار نیز باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.