×

قانون حمایت از صنعت برق کشور

قانون حمایت از صنعت برق کشور

قانون حمایت ازصنعت برق کشور

قانون-حمایت-از-صنعت-برق-کشور وکیل 

7/9/1394 64323/285شماره

حجتالاسلاموالمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

در اجرای اصل یکصدوبیست وسوم (123) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون حمایت از صنعت برق کشور که با عنوان طرح
به مجلس شورای اسلامی تقدیم گردیده بود٬ با تصویب در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 10/8/1394 و تأیید شورای محترم نگهبان به پیوست ابلاغ میگردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

12/9/1394 120002شماره

وزارت نیرو

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

در اجرای اصل یکصدوبیست وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران٬ بهپیوست «قانون حمایت از صنعت برق کشور» که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ دهم آبان ماه یکهزاروسیصدونودوچهار مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 27/8/1394 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 64323/285 مورخ 7/9/1394 مجلس شورای اسلامی واصل گردیده٬ جهت اجراء ابلاغ میگردد.

رئیس جمهور ـ حسن روحانی

قانون حمایت از صنعت برق کشور

ماده1ـ به منظور اجرای طرحهای افزایش ظرفیت نیروگاهها و استفاده از حداکثر امکانات موجود کشور و کاهش وابستگی تولید برق به گاز و نفت٬ احداث و توسعه نیروگاه حرارتی زغالسوز و تبدیل برج تر به برج خشک نیروگاههای بخاری با اولویت کامل مشمول بند «پ» ماده (12) قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1/2/1394 میشود.

ماده2ـ در راستای اجرای ماده (29) قانون سیاستهای کلی اجرای اصل چهل وچهارم (44) قانون اساسی٬ به دولت اجازه داده میشود٬ تا هفتاددرصد (70%) منابع حاصل از واگذاریهای مرتبط با صنعت برق را در بودجه سنواتی پیشبینی و جهت تکمیل طرحهای نیمهتمام صنعت برق (موضوع بند (6) ماده مذکور) به شرکت توانیر اختصاص دهد.

ماده3ـ دولت مکلف است به منظور شفافسازی قیمت تمامشده برق٬ قیمت انواع سوخت مصرفی نیروگاهها را براساس ارزش حرارتی سوخت تحویلی تعیین نماید. در اجرای این ماده تفاوتی بین نیروگاههای دولتی و خصوصی وجود ندارد.

ماده4ـ وزارت نیرو موظف است جدول هزینه برقراری انشعاب برق را به تفکیک مناطق مختلف کشور و در کلانشهرها به تفکیک مناطق شهرداری٬ به گونهای تعیین و ابلاغ کند که میانگین آن از هزینه تمام شده بیشتر نشود.

ماده 5 ـ دولت موظف است برای تأمین بخشی از منابع لازم جهت اجرای طرحهای توسعه و نگهداری شبکههای روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق را در بودجه سالانه پیشبینی نماید. وجوه حاصل شده به حساب شرکت توانیر نزد خزانهداری کل کشور واریز و صددرصد (100%) آن صرفًا بابت کمک به اجرای طرحهای مذکور هزینه میشود.

ماده6 ـ سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور موظف است اعتبار لازم جهت پرداخت مابهالتفاوت قیمت فروش تکلیفی انرژی برق و انشعاب با قیمت تمام شده (مورد تأیید سازمان حسابرسی) و همچنین معافیتهای قانونی اعمال شده برای هزینههای انشعاب را در بودجه سنواتی کل کشور پیشبینی و در فواصل زمانی سهماهه به وزارت نیرو پرداخت کند.

تبصره ـ سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور موظف است مابهالتفاوت موضوع این ماده از سال 1388 تا سال 1393 را براساس صورتهای مالی مورد تأیید سازمان حسابرسی محاسبه و در لوایح بودجه سالهای آتی پیشبینی و در اختیار وزارت نیرو جهت پرداخت بدهیهای بخش برق اعم از پیمانکاران٬ مشاوران٬ سازندگان تجهیزات برقی٬ فروشندگان برق٬ بانکها و سایر طلبکاران قرار دهد.

قانون فوق مشتمل بر شش ماده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ دهم آبان ماه یکهزاروسیصدونودوچهار مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 27/8/1394 به تأیید شورای نگهبان رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

منبع : روزنامه رسمی

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.