×

گزارش کنفرانس سالیانه کانون بین المللی وکلا (4(IBA تا 9 اکتبر 2015 (12 تا 7 مهر 94) در شهر وین (کشور اتریش)

گزارش کنفرانس سالیانه کانون بین المللی وکلا (4(IBA تا 9 اکتبر 2015 (12 تا 7 مهر 94) در شهر وین (کشور اتریش)

گزارش کنفرانس سالیانه کانون بین المللی وکلا (IBA) 4 تا 9 اکتبر 2015 (12 تا 7 مهر 94) در شهر وین (کشور اتریش)

گزارش-کنفرانس-سالیانه-کانون-بین-المللی-وکلا-(4(IBA-تا-9-اکتبر-2015-(12-تا-7-مهر-94)-در-شهر-وین-(کشور-اتریش) وکیل 

گزارش کنفرانس سالیانه کانون بین المللی وکلا (IBA) 4 تا 9 اکتبر 2015 (12 تا 7 مهر 94) در شهر وین (کشور اتریش)

باسمه تعالی

گزارش کنفرانس سالیانه کانون بین المللی وکلا (IBA) 4 تا 9 اکتبر 2015 (12 تا 7 مهر 94) در شهر وین (کشور اتریش)

هرساله IBA کنفرانس سالیانه خود را در یکی از شهرهای مهم دنیا برگزار می نماید. در سال 2015 این کنفرانس سالیانه در شهر وین برگزار گردید با حضور هزاران نماینده از کشورهای مختلف دنیا که درواقع بزرگترین همایش در خصوص حرفه وکالت در دنیا محسوب می گردد.

در طول یک هفته کنفرانس، بیش از 200 کارگروه (جلسات تخصصی) که درواقع آخرین تحولات حقوقی و تخصصی را در موضوعات مختلف از جمله: حقوق بانکی، حقوق جزا، حقوق محیط زیست، حقوق تجارت، حقوق مدنی، حقوق ورزشی، حقوق بشر و … در بردارد.

در حال حاضر IBA بیش از 160 کشور را در دنیا به عنوان عضو دربردارد و نزدیک به 200 کانون وکلا از کشورهای مختلف به عنوان اعضای اصلی و وابسته IBA محسوب می شوند.

کنفرانس IBA در وین با حضور بیش از 5 هزار نفر از سراسر دنیا تشکیل شد.

جلسه افتتاحیه با سخنان آقای دکتر مارک الیس مدیر اجرایی IBA شروع شد. ایشان درخصوص اهمیت گردهمایی سالیانه IBA و حضور نمایندگان کشورهای دنیا در جهت بحث و بررسی درخصوص آخرین تحولات حقوق در جهان و حل معضلات در این خصوص بیان نمودند.

سخنران بعدی آقای جوزه مانوئل دورا، ریاست سابق کمیسیون اروپا بود. ایشان در خصوص معضل مهاجرین و پناهندگان خاورمیانه درحال حاضر صحبت نمودند و بیان نمودند هرگونه امتناع از طرف اروپا درخصوص حل این معضلات باعث می شود که اروپا ناتوان در انجام اساسی ترین تعهد اخلاقی شناخته شود.

ایشان در پاسخ به خبرنگار CNN (آقای تود بنجامین) بیان کرد اگر همین الان این مشکل و معضل حل گردد بسیار کم هزینه تر خواهد بود تا در آینده.

ایشان بیان نمود در حال حاضر اروپا به مهاجرین بیشتر احتیاج دارد و مهمتراینکه به یک سند اروپایی واحد یا حتی یک سند متحد بین المللی درخصوص مهاجرین و پناهندگان نیازمندیم.

درخصوص نقش وکلا و حقوقدانان در دنیای امروز بیان نمودند که شخصاً معتقدند که نقش وکلا و حقوقدانان در آینده بسیار زیادتر خواهد شد.

سخنران بعدی آقای دیوید ریوکینگ، رئیس IBA بود. ایشان خلاصه ای از فعالیت های IBA در 12 ماه گذشته ارائه دادند. ایشان تمام نمایندگان حاضر را تشویق کردند که هرآنچه در توان دارند در جهت بهبود اوضاع مهاجرین و پناهندگان انجام دهند. ایشان ادامه دادند که پناهندگان احتیاج به مشاوره حقوقی دارند درخصوص موضوعات مختلف نه فقط درخصوص وضعیت پناهندگی خود. ایشان اضافه کرد که از همه نمایندگان حاضر خواهش می کنم که به این مهم بپردازند.

در ادامه رئیس IBA درخصوص اهمیت استقلال کانونهای وکلا و حرفه وکالت مطالبی بیان کردند. ایشان بیان کردند جهت استقرار حکومت قانون بر جامعه “Rule of Law” احتیاج به کانونهای وکلای مستقل و حرفه وکالت مستقل داریم تا حقوق مردم درمقابل ارگانهای مختلف حکومتی و خصوصی حفظ شود و جامعه قانونمند شود.

در خصوص اقدامات انجام شده توسط اینجانب به عنوان نماینده اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران ، با توجه به اینکه جناب استاد کشاورز، ریاست محترم اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران، به اینجانب از طرف اتحادیه وکالت دادند تا در خصوص مسائل و موارد مطروحه اظهارنظر و رای داده شود، اینجانب جلسه ای را هماهنگ نمودم با حضور مدیر محترم اجرایی IBA و رئیس کمیسیون مربوط به کانونهای وکلای سراسر دنیا و مسئول موضوع استقلال حرفه وکالت در IBA و رئیس کمیسیون ” مدیریت حرفه وکالت ” و همچنین جناب آقای دکتر نجفی توانا (ریاست محترم کانون وکلای مرکز)، جناب آقای مصباح (نایب رئیس محترم کانون وکلای مرکز) و جناب آقای دکتر سمامی (بازرس محترم کانون وکلای مرکز) در جلسه حضور داشتند.

در این جلسه که حدود یکساعت ونیم به طول انجامید در خصوص همکاری IBA با ایران بحث و بررسی شد .

در ابتدا آقای دکتر مارک الیس ، مدیر محترم اجرایی IBA از اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران سپاسگزاری کرد و گفت که همایش استقلال حرفه وکالت و کانونهای وکلا که با همکاری IBA و اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران در ایران برگزار گردید، بزرگترین و موفقترین همایشی بود که تا به حال به حضور IBA در کشوری انجام شده است و دستاورد های این همایش را ارزنده عنوان کرد و گفت گزارش مفصلی در خبرنامه داخلی IBA در این خصوص منتشر گردیده که به ما تحویل خواهند داد.

در ادامه موافقت شد که IBA در خصوص حفظ استقلال حرفه وکالت و کانونهای وکلا در ایران به حمایت خود ادامه دهد و در خصوص حمایت از وکلای ایرانی که به واسطه حق دفاع در زندان هستند حمایت های خود را از طریق ارسال نامه به مراجع مربوطه ادامه دهد و همچنین مقرر شد درخصوص موضوعات قراردادهای بین المللی ، داوری و میانجی گری و تجارت بین الملل همکاری های دو جانبه از طریق اجرای سمینارهای مشترک و برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی، همکاریها در آینده انجام شود.

با توجه به درخواست کانون وکلای مازندران در خصوص عضویت در IBA ، موضوع قبلا از طرف IBA با اتحادیه مکاتبه شد و IBA در مکاتبات خود با اتحادیه سراسری کانونهای وکلای ایران نظر اتحادیه را در این خصوص جویا شده بود.

جناب استاد کشاورز در پاسخ به IBA موافقت اتحادیه را در خصوص عضویت کانون وکلای مازندران اعلام نمودند با توجه به مکاتبات انجام شده در جلسه ای که در وین مابین اعضای اجرایی IBA در خصوص تصمیم به عضویت کانون مازندران برگزار شد، اینجانب نظر اتحادیه را اعلام کردم و با رای مثبت از طرف اتحادیه و مذاکره با اکثر نمایندگان IBA از دیگر کانونهای وکلای دنیا، به اتفاق آرا، کانون وکلای مازندران به عضویت وابسته IBA درآمد.

در خلال همایش، ملاقاتهای با روسای محترم اتحادیه کشورهای اتریش، آلمان، هلند، ترکیه و نروژ صورت گرفت و در خصوص هکاریهای مشترک با آنها بحث و بررسی شد که نهایتا مقرر شد کنفرانسهای بین المللی مشترک بین اتحادیه کانونهای وکلای ایران و اتحادیه آن کشورها و کارگهای آموزشی و بازدیدهای متقابل در آینده انجام گیرد.

هماهنگ کننده امور بین المللی و رابط با IBA

رضا یزدی

منبع : اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.