×

باند سرقت مسلحانه با سرقت از مرد عراقی گرفتار شدند

باند سرقت مسلحانه با سرقت از مرد عراقی گرفتار شدند

اعضای باند سرقت مسلحانه که جرایم متعددی در پرونده خود دارند، با سرقت از مرد عراقی سرانجام بازداشت شدند

باند-سرقت-مسلحانه-با-سرقت-از-مرد-عراقی-گرفتار-شدند وکیل 

اعضای باند سرقت مسلحانه که جرایم متعددی در پرونده خود دارند، با سرقت از مرد عراقی سرانجام بازداشت شدند.

به گزارش خبرنگار قضایی تسنیم؛ شامگاه بیستم مرداد امسال یکی از اتباع کشور عراق که در ایران به سر می‌برد، با مراجعه به کلانتری ستارخان از سرقت کیف پول و مدارکش توسط دو سرنشین موتورسوار خبر داد.

این مرد درباره جزئیات این سرقت به مأموران گفت: در حال عبور از خیابان ستارخان بودم که ناگهان یک موتورآپاچی مشکی با دو سرنشین نقابدار به من نزدیک شدند و با پاشیدن گاز اشک آور به صورتم کیفم را دزدیدند، داخل کیفم 3500 دلار، 800 دینار، 2 میلیون تومان پول نقد و پنج پاسپورت عراقی به همراه داشتم.

مرد عراقی در ادامه اظهاراتش درباره متهم اصلی که وی به او مظنون است، به مأموران گفت: مدتی است که پسر جوانی به نام دانیال را به عنوان راننده‌ام استخدام کرده‌ام، گمان می‌کنم که وی طراحی این سرقت را انجام داده است چون روز سرقت از محتویات درون کیفم خبر داشت.

با اظهارات شاکی این پرونده، دانیال به عنوان متهم اصلی این سرقت به اداره آگاهی احضار شد اما وی در این اداره حاضر نشد، اوایل آذر تلاش‌ها برای دستگیری دانیال به سرانجام رسید و دانیال دستگیر شد.

متهم 28 ساله این پرونده پس از انتقال به اداره آگاهی به طراحی نقشه سرقت از مرد عراقی اعتراف کرد و  فرزاد و صابر را به عنوان همدستانش معرفی کرد.

پس از مدتی صابر نیز در مخفیگاهش در لواسان دستگیر شد و در اعترافاتش مدعی شد که فرزاد سردسته باند سه نفره آن‌هاست که تاکنون به همراه همدیگر چندین سرقت از جمله سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در منطقه مهرآباد را انجام داده‌اند که در این سرقت او و فرزاد حضور داشته‌اند، وی راننده موتور بوده و فرزاد کیف را دزدیده است.

با بررسی اظهارات صابر مشخص شد در سال 92 سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در مهرآباد جنوبی در سیستم جامع پلیس ثبت شده است که با به دست آمدن این سرنخ جدید، صابر بار دیگر مورد بازجویی قرار گرفت و در اظهارات تازه‌اش درباره جزئیات سرقت طلافروشی به کارآگاهان گفت: من به همراه چهار دوست دیگرم عضو باند فرزاد بودیم، در شهریور سال 92 از راننده یک خودوری 206 سرقت مسلحانه کردیم و ماشینش را دزدیدیم، فردای آن روز با شکستن شیشه‌های طلافروشی در خیابان مهرآباد جنوبی از آن سرقت کردیم و با تهدید صاحب طلافروشی به قتل توسط فرزاد از آنجا فرار کردیم، سهم من از این سرقت 7 میلیون تومان شد و طلاها دست فرزاد ماند.

با اعترافات صابر و شناسایی مخفیگاه 4 عضو دیگر باند، 25 آذر مأموران آگاهی با دستور بازپرس پرونده، عملیات دستگیری همزمان متهمان این پرونده را آغاز کردند، با مراجعه اکیپی از مأموران آگاهی در مخفیگاه فرزاد در کرج حلقه محاصره وی تنگ‌تر شد، فرزاد با شلیک به سمت مأموران پا به فرار گذاشت که سرانجام مأموران با بکارگیری قانون استفاده از سلاح با شلیک دو تیر به پای فرزاد وی را زمین گیر و دستگیر کردند، همچنین سه عضو دیگر این باند نیز در آبیک قزوین، تهران و دماوند شناسایی و دستگیر شدند.

با انتقال متهمان به دادسرای ویژه سرقت فرزاد به انجام این سرقت‌ها اعتراف کرد و به علی وسیله ایزد موسی؛ بازپرس پنجم دادسرای ویژه سرقت گفت: بعد از سرقت طلاها مقادیری از آن‌ها را به عنوان کادو به همسرم دادم و همسرم نیز آن‌ها را فروخت که پول فروش طلاها را نیز به بهانه‌ای از همسرم گرفتم.

میلاد یکی دیگر از اعضای این باند با اعتراف به همکاری با دوستانش برای انجام سرقت، به بازپرس ویژه سرقت گفت: سه ماه قبل با جاوید دیگر عضو باند در حال پرسه‌زنی در خیابان انقلاب بودیم که متوجه شدم در مغازه فروش فرش‌های نفیس کسی نیست، وارد مغازه شدیم و با سرقت یک تابلو فرش قیمتی سریعاً از آنجا گریختیم، تابلو فرش را به فرزاد دادم تا بفروشد اما وی موفق به این کار نشد و من نیز آن را در مراسم عقد به همسرم هدیه دادم.

با اعترافات متهمان این پرونده به سرقت مسلحانه و جرایم متعدد دیگر، اعضای این باند با دستور علی وسیله ایزد موسی؛ بازپرس پنجم دادسرای ویژه سرقت برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

منبع : تسنیم

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.