×

گام های اساسی سازمان ثبت در استقرار نظم و اجرای عدالت مشهود است

گام های اساسی سازمان ثبت در استقرار نظم و اجرای عدالت مشهود است

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت در سال های اخیر با تلاش، همفکری و همراهی جمعی گام های بسیار اساسی در شفاف سازی، ارتقاء نظم عمومی و اجرای عدالت برداشته شده است

گام-های-اساسی-سازمان-ثبت-در-استقرار-نظم-و-اجرای-عدالت-مشهود-است وکیل 

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در سال های اخیر با تلاش، همفکری و همراهی جمعی گام های بسیار اساسی در شفاف سازی، ارتقاء نظم عمومی و اجرای عدالت برداشته شده است.

تویسرکانی معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در جمع اعضاء هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز با اعلام این مطلب گفت: یکی از نقاط قوت این مقطع از فعالیت سازمان ثبت، شناسایی نیازهای جامعه و تطبیق آن با مقتضیات زمانی بود که بحمدالله علی‌رغم برخی مقاومت‌ها در آغاز برنامه ها، امروز این اصلاح شیوه‌ها و بهبود فرآیندها برای بسیاری از اجزای جامعه مشهود است.

وی با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن این اقدامات از سوی بسیاری از کشورها در مجامع بین المللی افزود: امروز اکثر بخش‌های جامعه به توانمندی و جایگاه حساس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به خوبی پی برده‌اند و با جرات می توان گفت هر میزان که در راستای تبلیغ و اطلاع رسانی از ثبت رسمی تلاش شود به منفعت جامعه خواهد بود؛ چرا که مهمترین رکن برای استقرار شفافیت به‌ویژه در زمینه حقوقی و اقتصادی، توسعه ثبت رسمی که در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به مجلس شورای اسلامی نیز به خوبی بر این مهم تاکید شده بود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی و آموزش در حوزه دفاتر اسناد رسمی اظهار کرد: باید با رصد و کنترل عملیات و همچنین سنجش افکار عمومی پیرامون عملکرد و جایگاه این دفاتر، نسبت به ارتقاء جایگاه دفاتر اسناد رسمی تلاش کینم.

سعیدی رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان البرز نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی این نهاد، با اشاره به انجام تحولات اساسی در بخش‌های مختلف ثبتی در سال های اخیر گفت: شجاعت مجموعه مدیریت سازمان ثبت در اجرای قاطع تکالیف برنامه پنجم که امروز ثمرات آن در کشور نمایان شده است بسیار ستودنی است.

وی افزود: امروز نظام ثبتی و سردفتری کشور بسیار ارتقاء پیدا کرده و با شفاف سازی‌های صورت گرفته در زمینه ارتکاب به تخلف نیز با کاهش محسوسی نسبت به دوره‌های قبل مواجه هستیم.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.