×

هک گوشی های هوشمند با اینترنت مجانی، متهم 20 ساله دستگیر شد

هک گوشی های هوشمند با اینترنت مجانی، متهم 20 ساله دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ارائه اینترنت مجانی اقدام به هک گوشی‌های هوشمند و سرقت اطلاعات افراد استفاده کننده از این وای‌فای می‌کرد

هک-گوشی-های-هوشمند-با-اینترنت-مجانی،-متهم-20-ساله-دستگیر-شد وکیل 

رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ارائه اینترنت مجانی اقدام به هک گوشی‌های هوشمند و سرقت اطلاعات افراد استفاده کننده از این وای‌فای می‌کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ سیدموسی حسینی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار داشت: چندی پیش چند نفر از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اعلام کردند که فردی ناشناس که تمام اطلاعات شخصی آنان را دارد با تهدید به انتشار این اطلاعات در فضای مجازی قصد اخاذی را دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: با توجه به اینکه اکثریت این افراد در یک محله و محدوده از شهر بودند تحقیقات در این زمینه توسط کاراگاهان این پلیس آغاز و مشخص شد همگی این افراد از یک وای فای رایگان بدون پسوورد استفاده کرده اند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: پس از اقدامات فنی توسط کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و پس از کسب دستور مقام قضایی دستگیر شد.

وی افزود: متهم پسری 20 ساله بود که برای دستیابی به اهداف پلید خود، وای فای خود را بدون هیچ گونه رمز و پسوورد درون منزل برای استفاده عموم و در نتیجه سوء استفاده از اطلاعات قربانیان قرار داده بود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان فارس از شهروندان درخواست کرد: به هیچ وجه از وای فای های رایگان ارائه شده استفاده نکنند و همچنین فایل های شخصی خود را از روی گوشی یا تبلت و هرگونه دستگاه دیجیتال خود حذف کرده یا به حافظه‌های جانبی قابل حمل انتقال و نگهداری کنند.

منبع : خبرگذاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.