×

نبود گذشت مهمترین علت افزایش طلاق در کشور است

نبود گذشت مهمترین علت افزایش طلاق در کشور است

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی گفت یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق در جامعه، خودمحوری و عدم تمایل به گذشت میان زن و مرد است

نبود-گذشت-مهمترین-علت-افزایش-طلاق-در-کشور-است

 استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی گفت: یکی از مهمترین دلایل افزایش طلاق در جامعه، خودمحوری و عدم تمایل به گذشت میان زن و مرد است.

گزارش ایرنا از سازمان بسیج جامعه زنان کشور، محمدصادق کوشکی در دومین دوره مطالعات زنان سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: در روزگار ما بسیاری از زنان و مردان خود محور شده اند و این صفت بطور کامل ضد خانواده است.

وی در این دوره آموزشی به آسیب ها و چالش ها در حوزه خانواده پرداخت و اظهار داشت: برای مقابله با تهدیدهایی که خانواده با آن مواجه است ابتدا باید ریشه این تهدیدها شناسایی شود.

کوشکی خاطرنشان کرد: مدرنیته شدن مشکلاتی را برای جوامع به ویژه خانواده ها به وجود آورده، انسان هایی که محصول مدرنیته هستند دارای تفکر فرد گرایی و فرار از مسئولیت پذیری هستند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: افرادی که تمایل به گذشت در زندگی شخصی خودشان را ندارند، اگر با این تفکر هم تشکیل خانواده بدهند، موفق نخواهند بود.

کوشکی تصریح کرد: جورج بوش زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد برای بدست آوردن رای، آزادی سقط جنین را جزء برنامه های خود معرفی کرد و همین باعث شد رای بیاورد، این آزادی مشکلات بسیاری را برای غرب به وجود آورد تا جایی که 32 درصد بچه ها در انگلیس تک والد هستند و به اجبار و بر خلاف قوانین برای آنها شناسنامه تنها به نام مادر صادر می شود.

وی ادامه داد: مسئولیت گریزی و فرد محوری در غرب بازتاب های منفی بسیاری را در بر داشت که مهمترین آن رواج هم جنس گرایی است که خود این مسئله باعث به هم ریختن کانون خانواده شده است.

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی گفت: امروز افرادی که پایه ریز همجنس گرایی و فرد محوری هستند، تلاش می کنند در قالب تولید محصولاتی از جمله فیلم، سریال، عروسک، اسباب بازی، انیمیشن و بازی های رایانه ای همجنس گرایی را رواج دهند که توجه مسئولان فرهنگی کشور را می طلبد.
دومین دوره مطالعات زنان با همت معاونت تعلیم و تربیت بسیج جامعه زنان با حضور تعدادی از زنان، در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد.
براساس آمار سازمان ثبت احوال کشور، در 9 ماهه امسال 122 هزار و 340 مورد طلاق به ثبت رسیده که 109 هزار و 802 مورد آن در مناطق شهری و 12 هزار و 538 مورد در مناطق روستایی بوده است.

همچنین آمار طلاق در هر ساعت 18 مورد، روزانه 443 مورد و ماهانه 13 هزار و 593 مورد عنوان شده است.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.