×

رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی

رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی

رییس‌ کل دادگستری استان ایلام گفت جرائم انتخاباتی در هر مرحله‌ای که باشد خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد

رسیدگی-خارج-از-نوبت-به-جرائم-انتخاباتی

رییس‌ کل دادگستری استان ایلام گفت: جرائم انتخاباتی در هر مرحله‌ای که باشد خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

فارس نوری در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی استان ایلام، اظهار کرد: وظیفه این ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی بدون دخالت در امور اجرایی است.

وی افزود: همه جرائم انتخاباتی که احتمال وقوع دارد مورد نظر این ستاد است و این ستاد روی آن‌ها برنامه‌ریزی کرده؛ خصوصاً در بحث تبلیغات که احتمال وقوع جرائم انتخاباتی در آن وجود دارد.

نوری با تاکید بر اینکه هیچ کاندیدایی حق استفاده از امکانات دولتی را برای تبلیغ ندارد، افزود: استفاده از توان سازمان‌های دولتی و نهادهای حکومتی قطعاً ممنوع است و هیچ‌کدام از کاندیداها و حامیان آن‌ها حق استفاده از امکانات و توان سازمان‌ها و نهادهای دولتی را در تبلیغات‌شان ندارند.

وی ادامه داد: در بحث استفاده از فضاهای مجازی هم ما موضوعات را رصد می‌کنیم و نحوه استفاده از فضاهای مجازی اگر در چارچوب مقررات نباشد قطعاً در حدود مقررات قانونی با آن فرد و یا گروه‌هایی که منتسب به آن فرد هستند برخورد قانونی خواهیم داشت.

رییس‌ کل دادگستری ایلام با اشاره به اینکه در همه دادگستری‌های شهرستان‌های استان شعبه 101 جزایی و شعبه اول دادیاری آماده رسیدگی به جرائم انتخاباتی هستند، تصریح کرد: در تمامی ساعات قاضی کشیک داریم و چنانچه جرم انتخاباتی اتفاق بیفتد خارج از نوبت در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به آن جرم رسیدگی و حکم قانونی صادر خواهد شد.

نوری ادامه داد: خوشبختانه مردم استان در امر شرکت در انتخابات همیشه پیشتاز و جزء استان‌های برتر است این نشان از مسئولیت‌شناسی مردم دارد و از کاندیداها و هواداران آن‌ها نیز انتظار داریم از قانون تمکین و با قانون آشنا شوند و با ستاد انتخابات و ستاد پیشگیری ارتباط داشته باشند و طرفداران‌شان را به حفظ نظم و شور در یک رقابت سالم و دوستانه دعوت کنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.