×

اعدام 5 محکوم به قصاص، 3 محکوم از اولیای دم فرصت گرفتند

اعدام 5 محکوم به قصاص، 3 محکوم از اولیای دم فرصت گرفتند

صبح امروز 5 نفر از محکومان پرونده‌های قتل به دار مجازات آویخته شدند و این در حالی است که 3 نفر دیگر موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند

اعدام-5-محکوم-به-قصاص،-3-محکوم-از-اولیای-دم-فرصت-گرفتند

صبح امروز 5 نفر از محکومان پرونده‌های قتل به دار مجازات آویخته شدند و این در حالی است که 3 نفر دیگر موفق شدند از اولیای دم مهلت بگیرند.

 5 نفر از 8 محکوم به اعدامی که نامشان در فهرست اعدامی بامداد امروز به دار مجازات آویخته شدند و از 3 نفر باقیمانده 2 نفر موفق به اخذ مهلت از اولیای دم شده و نفر سوم توانست با پرداخت 200 میلیون تومان گذشت اولیای دم را جلب کند.

اعدامی اول مردی 36 ساله را در جریان رابطه‌ای نامشروع با همسر وی به قتل رسانده بود.

در یازدهمین روز آبان‌ماه سال 89 پیکر مرد 36 ساله در منطقه امامزاده هاشم جاده هراز یافت شد. در تحقیقات مشخص شد وی در یک دفتر مشاور املاک کار می‌کرده است و صاحب مغازه عنوان کرده است که وی عصر همان روز به علت حال نامناسب، محل کار را ترک و به سمت منزل حرکت کرده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که همسر این مرد با مرد دیگری در ارتباط بوده و روز قتل محکوم به قصاص را داخل کمد مخفی کرده است و هنگامی که زن مجبور به ترک خانه می‌شود وی همسرش را به قتل می‌رساند و با همدستی هم وی را در کنار جاده هراز رها می‌کنند.

اعدامی دوم نیز مردی 42 ساله بود که میوه فروش دوره‌گرد 27 ساله‌ای را به خاطر ارتباط وی با همسرش به قتل رسانده بود.

بیست و سومین روز آذرماه سال 1390 مردی 42 ساله میوه فروش دوره گرد 27 ساله‌ای را به قتل رسانده و پس از آتش زدن وی در بیابان پیکر این جوان را در چاهی می اندازد.

براساس اطلاعات دریافتی، این میوه‌فروش 27 ساله در هنگام فروش میوه به زنی در یک منطقه مسکونی به قصد منتقل کردن میوه به منزل وارد خانه زن شده و به وی تعرض می‌کند و زن نیز با خوردن 2 ورق قرص دیازپام و خودزنی با چاقو خودزنی می‌کند و سپس به بیمارستان می‌رود.

زمانی که همسر وی از سفر باز می‌گردد متوجه اصل موضوع شده و به زن می‌گوید که مرد جوان را به خانه بیاورد، پس از آمدن مرد جوان به منزلش دستمال آغشته به سم باغبانی را در دهان وی فرو کرده و وی را به قتل می‌رساند و با همدستی یکی از بستگانش وی را به بیابان برده، می‌سوزاند و به داخل چاهی می‌اندازد که در تحقیقات توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود.

اعدامی سوم؛ مردی 30 ساله بود که در تاریخ 89/4/30 جوان 20 ساله را در یک نزاع دسته‌جمعی خانوادگی به قتل رسانده بود بدین شکل که در میانه نزاع مرد 30 ساله چاقویی را از خودروی خود برداشته و در سینه جوان 20 ساله فرو می‌کند و باعث قتل وی به علت خونریزی زیاد می‌شود.

اعدامی چهارم؛ مردی 30‌ ساله متأهل و تهی دست بود که 86/2/3 با نقشه‌ای از پیش تعیین شده سوار تاکسی مردی میانسال می‌شود و آن را به شکل دربست تا منزل کرایه می‌کند و در مقابل منزل وی را برای صرف چای به خانه دعوت می‌کند و برای گرفتن پول‌هایش وی را با کمربند خفه می‌کند.

اعدامی پنجم؛ مردی 32 ساله بود که در چهاردهمین روز فروردین ماه 1389 پدر زن و مادرزن خود را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند و علت آن را دخالت والدین همسرش در زندگی و تشویق همسرش به طلاق عنوان کرد.

اما صبح امروز 2 محکوم به اعدام موفق به اخذ مهلت از اولیای دم شدند که یکی از آنها زندانی بود که یکی از زندانیان دیگر را با چاقوی دست ساز به قتل رسانده بود.

پنجمین روز تیرماه سال 1385 دو کلاهبردار و سارق خشن که با یکدیگر رفیق بودند در رابطه با طلبی با یکدیگر درگیر می‌شوند، مقتول چاقویی دست‌ساز درست کرده و نزد قاتل می‌رود اما قاتل چاقو را از دست وی گرفته و او را از سلول بیرون می‌اندازد اما در ادامه کار مقتول چاقویی پیدا کرده و این بار صورت و دست قاتل را زخمی می‌کند که این بار قاتل با چاقوی دست ساز خود مقتول ضرباتی به سینه و پهلوی وی وارد می‌کند و باعث مرگ وی می‌شود.

اعدامی دیگری که توانست از دادستان مهلت بگیرد مردی 23 ساله بود که از سال 75 در زندان بوده است چرا که مردی 33 ساله را با کوبیدن پتک بر سرش به قتل رسانده بود چرا که مرد 33 ساله قصد تجاوز به وی را داشته است.

و اما فردی که توانست گذشت اولیای دم را جلب کند و از طناب اعدام بگریزد قاتلی 23 ساله بوده است که دوست 23 ساله خود را در سومین روز دی‌ماه سال 90 به قتل رسانده بود چرا که دوستش همواره در محل کسب وی نزاع برپا می‌کرد بنابراین خانواده مقتول با اخذ 200 میلیون تومان دیه وی را بخشیدند.

منبع : خبرگزاری فارس

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.