×

در رسیدگی های قضایی باید به جایگاه حساس نیروهای مسلح توجه شود

در رسیدگی های قضایی باید به جایگاه حساس نیروهای مسلح توجه شود

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان از دادسرای نظامی ناحیه چابهار بازدید کرد

در-رسیدگی-های-قضایی-باید-به-جایگاه-حساس-نیروهای-مسلح-توجه-شود

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان از دادسرای نظامی ناحیه چابهار بازدید کرد.

 مرتضی تمیزی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان در جمع کارکنان دادسرای نظامی چابهار گفت: ماموریت اصلی ما در سازمان قضایی، اجرا و برقراری عدالت است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که رسیدگی سریع و به‌موقع قضایی می‌تواند نقش اساسی در تحکیم مبانی انضباط در نیروهای مسلح در راستای تقویت سیستم فرماندهی و اجرای صحیح ماموریت‌ها داشته باشد.

تمیزی با بیان اینکه در رسیدگی به پرونده علاوه بر برخورد قاطعانه و قانونی با متخلفان باید به جایگاه حساس و اقتدار نیروهای مسلح هم توجه داشت، تصریح کرد: مأموریت نیروهای مسلح بسیار حساس و پرمخاطره است خصوصاً در استان سیستان و بلوچستان که به لحاظ موقعیت راهبردی، نیروها دائماً در معرض آسیب و تهدید هستند.

وی تاکید کرد: اگر خدای‌ نکرده جرمی واقع شود باید به پرونده سریع رسیدگی و نهایت امانت‌داری رعایت شود، ضمن آنکه حقوق مردم نیز باید به‌دقت مورد رسیدگی قرار گیرد تا حقی ضایع نشود.

این مقام قضایی با بیان اینکه برخورد مناسب با متهم در رسیدگی به پرونده‌ها مهم است، افزود: در برخوردها مراقب باشید متهم را به‌صرف اینکه تخلفی انجام داده تحقیر نکنیم؛ در هر اجتماعی یکسری افراد هستند که تخلفی را خواسته یا ناخواسته انجام می‌دهند، لیکن ما به‌عنوان مرجع رسیدگی‌کننده در چارچوب قانون و اخلاق و ادب اسلامی به‌گونه‌ای رفتار کنیم که فرد متنبه شود و این اوج هنرنمایی ما در برخورد با متهم و ارباب‌رجوع در سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

در پایان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان به‌پاس قدردانی از زحمات کارکنان دادسرای نظامی چابهار با اهداء لوح سپاس و هدیه‌ای از یکایک آنان تقدیر کرد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.