×

110 هزار خانواده زندانی نیازمند حمایت هستند

110 هزار خانواده زندانی نیازمند حمایت هستند

رییس سازمان زندان‌ها، گفت در حال حاضر تنها 47 هزار خانواده زندانی تحت پوشش‌های حمایتی شامل کمک‌ نقدی، غیرنقدی و آموزشی سازمان زندان‌ها قرار دارند اما طبق آمار110هزار خانواده زندانیان نیازمند داریم که باید بتوانیم تمامی آنها را تحت پوشش جامع حمایت‌های مادی و معنوی قرار دهیم

110-هزار-خانواده-زندانی-نیازمند-حمایت-هستند

رییس سازمان زندان‌ها، گفت: در حال حاضر تنها 47 هزار خانواده زندانی تحت پوشش‌های حمایتی شامل کمک‌ نقدی، غیرنقدی و آموزشی سازمان زندان‌ها قرار دارند اما طبق آمار110هزار خانواده زندانیان نیازمند داریم که باید بتوانیم تمامی آنها را تحت پوشش جامع حمایت‌های مادی و معنوی قرار دهیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان‌ زندان‌ها، دکتر اصغر جهانگیر در نشست تخصصی مدیران ستادی و استانی سازمان زندان‌ها با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت کاهش تعداد زندانیان کشور، اظهارکرد: پس از بیانات رهبرانقلاب در این زمینه کارگروهی بلافاصله تشکیل شد که طی آن تحقیقات و مطالعات بر 5 محور مبانی فقهی حبس در اسلام، رهنمودها و بیانات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص زندان و زندانیان، سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی طی سنوات گذشته، قانون اساسی و قوانین عادی و در نهایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های روسای قوه‌قضاییه انجام و طرح جامعی تهیه و ارائه شد.
وی ادامه داد: با بهره‌گیری از اسناد بالادستی و تاکید بر استفاده از چهار ظرفیت فقهی، قانونی، مدیریتی و اجتماعی و بهره‌گیری از طراحی راهبردهای جامع، برنامه کاهش جمعیت زندانیان صورت گرفت که امیدواریم با اجرای کامل آن بتوانیم شاهد کاهش جمعیت زندانیان باشیم.
رییس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه تشخیص مقام معظم رهبری و بیانات ایشان یک دستورالعمل و سیاست راهبردی است، گفت: در تبیین وضعیت سازمان زندان‌ها در 10سال آینده، دو روند مطلوب و نامطلوب قابل پیش‌بینی است که طبق مطالعات، چنانچه روند فعلی ادامه یابد، در ده سال آینده با افزایش روند نامطلوب، تعداد زندانیان و به تبع آن خانواده‌های درگیر با موضوع زندان‌ها نیز افزایش خواهد یافت که این امر زنگ خطر جدی برای وضعیت اجتماعی است که رهبر انقلاب به خوبی به آن اشاره فرمودند. وی تصریح‌کرد: در حال حاضر تنها 47 هزار خانواده زندانی تحت پوشش‌های حمایتی شامل کمک‌های نقدی، غیرنقدی و آموزشی سازمان زندان‌ها قرار دارند اما طبق آمار110هزار خانواده زندانیان نیازمند داریم که باید بتوانیم تمامی آنها را تحت پوشش جامع حمایت‌های مادی و معنوی قرار دهیم چراکه به اندازه‌ای که آسیب‌های خانواده‌ها را کاهش دهیم به همان میزان شاهد کاهش جمعیت زندانیان و ورود افراد به چرخه جرم خواهیم بود. جهانگیر در ادامه گفت: زمانی حضرت امام خمینی(ره) می فرمایند: «سعی کنید هیچ کس بی خود در زندان نماند» این یک تکلیف برای تمامی افرادی است که به نوعی با این زندانی در ارتباط هستند و تفاوتی بین افراد در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: باید همه افراد چنین حساسیتی نسبت به وضعیت زندانیان داشته باشند چرا که در غیر اینصورت آسیب های آن متوجه تمام جامعه خواهد بود. در ادامه این نشست برخی از مدیران به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
همچنین در پایان این نشست از ادارات کل زندان های استان البرز، اصفهان، کردستان، هرمزگان، مرکزی و زنجان که در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان موفق به کسب عناوین برتر در حوزه های «اقامه نماز»، «گسترش فرهنگی بسیجی»، «صیانت از حریم امنیت عمومی» و «حمایت از خانواده های زندانیان» موفق به دریافت لوح تقدیر از  نمایندگان ولی فقیه شده بودند قدردانی شد.

 

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.