×

تقدیر شورای پول و اعتبار از جدیت دستگاه قضایی در برخورد با موسسات مالی غیر مجاز

تقدیر شورای پول و اعتبار از جدیت دستگاه قضایی در برخورد با موسسات مالی غیر مجاز

شورای پول و اعتبار در جلسه سه‌شنبه شب این شورا از اقدامات موثر قوه‌قضاییـــه برای ساماندهی تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج تقدیر کرد عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار نیز اقدامات قوه قضاییه در دو ماه گذشته برای ساماندهی این موسسه مالی غیرمجاز را ستود و ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند موضوع این موسسات حل شود

تقدیر-شورای-پول-و-اعتبار-از-جدیت-دستگاه-قضایی-در-برخورد-با-موسسات-مالی-غیر-مجاز وکیل 

 شورای پول و اعتبار در جلسه سه‌شنبه شب این شورا از اقدامات موثر قوه‌قضاییـــه برای ساماندهی تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج تقدیر کرد. عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار نیز اقدامات قوه قضاییه در دو ماه گذشته برای ساماندهی این موسسه مالی غیرمجاز را ستود و ابراز امیدواری کرد تا با ادامه این روند موضوع این موسسات حل شود.

تقدیر شورای پول و اعتبار از دستگاه قضایی در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های گذشته مسئولان دستگاه قضایی ضمن تاکید بر ورود قضایی به موضوع تخلفات موسسات مالی و اعتباری از مسئولان دولتی و بانک مرکزی خواسته بودند تا با افزایش نظارت‌ها، مانع تخلفات موسسات اعتباری شوند.

از جمله مسئولان قضایی که ضعف نظارتی را علت افزایش موسسات غیر مجاز می‌داند، رییس سازمان بازرسی کل کشور است که گفته بود: متاسفانه مسئولان و روسای سابق بانک مرکزی، نظارت قابل قبولی بر افزایش اینگونه موسسات و بانک‌ها نداشتند و حتی در برخی از موارد از کنار افزایش سودهای بی حساب و کتاب آنها گذشتند؛ این در حالی است که بانک مرکزی باید دقت بیشتری بر موسسات و بانک‌های زیر نظر خود انجام می‌داد.

قاضی ناصر سراج البته تاکید کرده بود: البته رییس بانک مرکزی بارها در گزارش‌های خود به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از حذف بسیاری از آنها یا برخورد‌های بازدارنده خبر داده است اما باید به خاطر داشته باشیم که تعداد موسسات مالی اعتباری و ارقامی که بین آنها و مردم رد و بدل می شود به حدی است که زمان بسیاری برای رسیدگی نیاز دارد.

یکی از موسسات غیرمجازی که مدت‌ها به فعالیت در حوزه اقتصادی کشور مشغول بود و البته مجوزهای لازم را نیز از بانک مرکزی اخذ نکرده بود، موسسه ثامن الحجج بود. هوشیاری مقامات قضایی در برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز این موسسه و پلمپ برخی شعبات آن در کرج، اولین گام‌ها برای رسیدگی به تخلفات این موسسه بود. پس از ورود مقامات قضایی، سایر مسئولان دولتی و نظارتی بانک مرکزی هم به میدان آمدند و کار آنقدر بالا گرفت که پس از طرح موضوع این موسسه در شورای پول و اعتبار تصمیم گرفته شد تا این موسسه هم به مانند برخی موسسات غیرمجاز دیگر که پیش از این به مشکل خورده بودند، به یکی از بانک‌های فعال واگذار شود.

البته اقدامات دستگاه قضایی، از نظر مسئولان دولتی و اعضای شورای پول و اعتبار دور نمانده و در حالیکه شورای پول و اعتبار در صورتجلسه اخیر خود از اقدامات دستگاه قضایی تقدیر کرده است، محمدرضا پور ابراهیمی، عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار نیز این موضوع را مد نظر قرار داده و به تسنیم گفته است: به‌دلیل اهمیت موضوع و تبعات اجتماعی و امنیتی آن، بحث تعیین تکلیف مؤسسات غیرمجاز از جمله مؤسسه ثامن الحجج با مصوبه شورای عالی امنیت ملی کشور همراه شد و براساس این مصوبه اختیار کامل داده شده است که می‌توان سریع‌تر تصمیم گیری کرد.

وی ادامه داده است: علی‌رغم سال‌های قبل که انتظار می‌رفت و عملیاتی نشد، دستگاه قضایی هم در این چند ماه پشتیبانی جدی کرد و در دو ماه گذشته باجدیت به موضوع ورود پیدا کرد و احکامی صادر شد که به حل موضوع خیلی کمک کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.