×

کاهش آمار کوه خواری، زمین خواری و دریا خواری

کاهش آمار کوه خواری، زمین خواری و دریا خواری

دادستان کل کشور، گفت زمین، ساحل و دریا به عنوان سرمایه ملی کشور است به همین منظور هرگونه تجاوز به این سرمایه و منابع ملی باید متوقف شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد

کاهش-آمار-کوه-خواری،-زمین-خواری-و-دریا-خواری

دادستان کل کشور، گفت: زمین، ساحل و دریا به عنوان سرمایه ملی کشور است به همین منظور هرگونه تجاوز به این سرمایه و منابع ملی باید متوقف شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی در حاشیه مراسم تحلیف کارآموزان قضایی، اظهارکرد: تغییرکاربردی در باغات و اراضی کشور ممنوع است؛ مگر با اجازه قانون که این نیز در کمیسیون مربوطه آمده که هرگونه تغییرکاربری باید براساس اعلام کمیسیون باشد و تغییرکاربری بدون مجوز باید متوقف شود.

وی ادامه داد: زمین، ساحل و دریا به عنوان سرمایه ملی کشور است به همین منظور هرگونه تجاوز به این سرمایه و منابع ملی باید متوقف شده و برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد. دادستان کل کشور، افزود: توقف تجاوز به سرمایه‌های ملی باید توسط سازمان جهاد کشاورزی و نهادهای مربوطه در استان‌ها انجام شود؛ اما براساس هشدارهای مقام معظم رهبری از اسفند ماه سال گذشته تاکنون، حساسیت‌هایی در این زمینه ایجاد کرده‌ایم. رییسی با اشاره به اینکه دادستان‌ها گزارش ویژه در مورد تجاوز به سرمایه ملی را ارائه می‌دهند و این امر حاکی از آن است که دادستان‌ها کار را با جدیت دنبال می‌کنند، اظهارکرد: در سال گدشتنه اقدامات خوبی دراین زمینه انجام شده است که امسال نیز براساس گزارش‌ها، کوه‌خواری، زمین‌خواری‌ها و دریاخواری کاهش یافته است. وی با بیان اینکه بازنگری در قوانین در ارتباط با این امر ضرورت دارد، گفت: اخیراً طرحی به قوه‌قضاییه ارسال شده است که این طرح توسط دستگاه قضا اصلاح شد؛ امیدواریم این طرح در کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد تا شفافیت لازم نسبت به این قانون داشته باشیم. دادستان کل کشور تصریح‌کرد: به عنوان دستگاه قضا اعلام می‌کنیم که در این زمینه عزم همگانی نیاز است ولی دادستان‌های ما برای برخورد با افراد متخلف آماده هستند.

  اشرار قدرت‌نما،   به دست عدالت سپرده می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری‌ها، همچنین رییسی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با اشاره به اینکه قاضی باید بدون توجه به تهدیدها و با حوصله پرونده‌ها را رسیدگی کند، گفت: رسیدگی به پرونده‌های قضایی و صدور احکام قاطعانه جامعه را از اضطراب و نوسانات اجتماعی نجات می‌دهد. دادستان کل کشور تصریح‌کرد: در این مراسم تحلیف کارآموزان قضایی، در سال جاری، یک هزار و 80 نفر از کارآموزان قضایی یا دوره خود را تمام یا دوره کارآموزیشان رو به اتمام است که براین اساس وارد دستگاه قضایی می‌شوند، البته این وضعیت برای سال آینده در نظر گرفته شده است. وی گفت: آموزش قبل از شروع کار و حین کار را مدنظر داریم، بنابراین هرگونه ارتقاء در قوه‌قضاییه مربوط به ارتقاء در امر آموزش است، کسی که می‌خواهد از دادیاری به بازپرسی و از بازپرسی به دادگاه تجدیدنظر برود حتما باید پرونده آموزشی وی مد نظر قرار گیرد. رییسی با بیان اینکه با توجه به حجم پرونده‌های دستگاه قضا، اکنون مشکل نیروی‌انسانی داریم و جذب قاضی را لازم می‌دانیم، افزود:علی رغم بالا بودن تعداد کارآموزانی که در سال جاری ( قریب به 1100نفر) تا آخر امسال جذب خواهند شد از کیفیت کار در رابطه با تقویت نیروی‌انسانی کاسته نشده است. رییسی همچنین به قدرت‌نمایی اخیر اشرار در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: پس از این اتفاق دادستان مربوطه برای دستگیری این افراد دستور لازم را صادر کرد. وی افزود: در رسانه ملی مشاهده کردید که دادستان ما در ارتباط با برخی افراد شرور و ناامن کننده اجتماع که برای خود ادعاهایی داشتند، دستور دستگیری صادر کرده تا این افراد به دست عدالت سپرده شوند. دادستان کل کشور با بیان اینکه این افراد جامعه را دچار اضطراب می‌کند، گفت: کسی که می‌تواند با احکام قاطعانه خود جامعه را از نوسانات و اضطراب حفظ کند، همان قاضی است، بدون شک احکام قضایی اضطراب اجتماعی را به امنیت و آرامش اجتماعی تبدیل می‌کند. رییسی به برخی نفوذ‌ها در پرونده‌ها اشاره کرد و افزود: قاضی باید در مقابل اعمال نفوذها بایستد و از هیچ صاحب قدرت و ثروتی نفوذ نپذیرد.

 

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.