×

انتشار مجموعه قوانین خدمت وظیفه عمومی

انتشار مجموعه قوانین خدمت وظیفه عمومی

کتاب مجموعه قوانین و مقررات برگزیده خدمت وظیفه عمومی به همت معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت تدوین و تنقیح و انتشار قوانین و مقررات در آذر ماه سال جاری منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد

انتشار-مجموعه-قوانین-خدمت-وظیفه-عمومی

 کتاب مجموعه قوانین  و مقررات برگزیده خدمت وظیفه عمومی به همت  معاونت حقوقی ریاست جمهوری، معاونت  تدوین و تنقیح و انتشار قوانین و مقررات  در آذر ماه سال جاری منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

الهام امین زاده، معاونت حقوقی ریاست جمهوری،در پیشگفتار این کتاب نوشته است : دفاع از مرزها و کیان کشور در برابر هجمه بیگانگان و دشمنان در میان تمامی مردمان به عنوان امری عقلایی، واجب و حتی مقدس شمرده می‌شود.حفظ استقلال همه جانبه و تمامیت ارضی کشور در کنار نفی هرگونه سلطه جویی و سلطه پذیری،از اصول اساسی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دیگر کشورهای دنیا است. بر این اساس، در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، جایگاه خاص برای نیروهای مسلح و موضوع آمادگی دفاعی در نظر گرفته شده است.  لازم به ذکر است که این کتاب مشتمل بر قانون خدمت وظیفه عمومی با اصلاحات و الحاقات بعدی،آیین نامه اجرایی قانون خدمت وظیفه عمومی، آیین نامه اجرایی بخش معافیت تحصیلی، آیین‌نامه اجرایی ماده 12 قانون خدمت وظیفه، آیین نامه معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی، آیین نامه اجرایی مواد «44»،«44»مکررو«45» قانون خدمت وظیفه عمومی و... چاپ شده است.

اعلام وقت رسیدگی به پرونده آزار و اذیت توریست فرانسوی

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: وقت رسیدگی به پرونده آزار و اذیت توریست فرانسوی تا پایان بهمن ماه اعلام می‌شود.محسن افتخاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت پرونده آزار و اذیت توریست فرانسوی گفت: تحقیقات مربوط به این پرونده به پایان رسیده و پزشکی قانونی نیز نظر نهایی خود را در رابطه با این پرونده اعلام کرده است. وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده تکمیل و آماده تعیین وقت رسیدگی از سوی شعبه 8 دادگاه کیفری یک استان تهران است که پس از آن جلسات رسیدگی تشکیل خواهد شد. سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در پاسخ به این سوال که وقت رسیدگی چه زمانی اعلام می‌شود، اظهار کرد: تا پایان بهمن ماه 94، وقت رسیدگی اعلام خواهد شد.
یازدهمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و ژاپن
یازدهمین دور گفت‌وگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در محل وزارت امور خارجه برگزار شد .  ریاست هیات کشورمان در این گفت‌وگوها را خانم شریفی صدر مشاور وزیر و مدیر کل حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه بر عهده داشت و ریاست هیات ژاپنی نیز بر عهده معاون مدیر کل سیاست خارجی و سفیر در امور سازمان ملل متحد وزارت امور خارجه ژاپن بود. در این دور از گفت‌وگوها، هیات‌های ایران و ژاپن در خصوص سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته داخلی در موضوعات حقوق بشری و همچنین در مورد سایر نگرانی‌ها و موضوعات مورد علاقه و علاوه بر آن درباره همکاری با سازمان ملل متحد تبادل نظر کردند ؛ به عنوان بخشی از این گفت‌وگوها، کارشناسان دو کشور همچنین با برگزاری یک نشست فنی، در خصوص سیستم‌های قضایی دو کشور گفت‌وگو کردند.  همچنین دور بعدی این گفت‌وگوها در سال 2017 در توکیو برگزار خواهد شد.

89 سال پیش د‌ر چنین روزی تایید دوباره آخرین کابینه مستوفی الممالک نمایندگان دوره ششم در سال 1305 اقدام مهمی را رقم زدند. 77نماینده از 102 نفرحاضران در جلسه این روز در پی درخواست مستوفی‌الممالک باردیگر کابینه او را تایید کردند تا نخستین نخست وزیر پهلوی اول نیمه دوم دوران نخست وزیری یک ساله خود که از 22 خرداد 1305 آغاز شده بود را با اطمینان بیشتری آغاز کند. حسن مستوفی در این دوره که ششمین و آخرین دوره نخست وزیری او محسوب می‌شود ایجاد تشکیلات نوین دادگستری، الغای کاپیتولاسیون و مقدمات احداث راه آهن سرتاسری ایران را به سرانجام رساند.

منبع : روزنامه قانون

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.