×

برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی

برخورد قاطع با تخلفات انتخاباتی

با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات پرشور و بدون حاشــیه در کشور

برخورد-قاطع-با-تخلفات-انتخاباتی وکیل 

با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات پرشور و بدون حاشــیه در کشور

 بر این اسـاس دادگستری استان‌ها برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای برای کاهش جرایم احتمالی  دارند و تمهیدات ویژه‌ای از این موضوع دارند؛ اگرچه تشکیل ستادهای برخورد با تخلفات انتخاباتی از شش ماه پیش با تدبیر رییس قوه قضاییه در دادگستری‌ها فعال شد اما دادگستری‌های استانی تلاش ویژه‌ای برای برگزاری انتخابات پر شور را در دستور کار قرار داده‌اند.

  تشکیل ستاد انتخاباتی در گلستان

با توجه به اینکه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زمان کمی باقی مانده است بر این اساس رییس کل دادگستری گلستان در گفت‌وگو با «حمایت»  درباره تمهیدات دادگستری برای برگزاری انتخابات سالم سخن به میان آورد و می‌گوید: در استان گلستان ستاد ویژه انتخابات با حضور رییس کل دادگستری تشکیل شده است و این ستاد بر سلامت انتخابات در همه شهرستان‌های استان نیز نظارت می‌کند.

هادی هاشمیان با اشاره به شرکت حداکثری مردم در انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است، خاطرنشان می‌کند: برای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی رصد تخلفات انتخاباتی  دقیق صورت می‌گیرد البته تا جایی که افراد مرتکب تخلف نشوند وجود تبلیغات آزاد است بنابراین با این روش همه مردم می‌توانند کاندیداهای خود را بشناسند و در انتخابات به فرد اصلح رای بدهند.

وی  با بیان اینکه دستور داده‌ایم که متخلفان را با گفتمان به راه صحیح هدایت شوند، خاطرنشان می‌کند: در تلاش هستیم تا خشونتی در کار نباشد و افرادی که مرتکب تخلف می‌شوند را با ارشاد به سمت صحیح هدایت می‌کنیم.

رییس دادگستری کل گلستان با بیان اینکه تاکنون تخلف انتخاباتی منجر به تشکیل پرونده قضایی در استان ثبت نشده است، از مردم درخواست می‌کند که تخلفات در این حوزه را پیامک کرده تا پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی در استان است، می‌گوید: به همین منظور کتابچه تخلفات و جرایم انتخاباتی تهیه و تدوین شده که پس از اعلام احراز صلاحیت نهایی کاندیداها از سوی شورای نگهبان در اختیار نامزدها و مسئولان ستادهای انتخاباتی آنان قرار می‌گیرد.

وی از رصد فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها هم خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: از مدت‌ها پیش کار رصد فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها در سایت‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های مجازی آغاز شده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با آن برخورد خواهیم کرد.

هاشمیان به کاندیداها توصیه می‌کند به عنوان کسانی که قرار است قانون‌گذاری کنند بیش از دیگران به قانون و عمل به آن مقید باشند.

  تشکیل 16 پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگستری فارس

با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده از سوی  ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی به طور قطع پیش‌بینی و تدابیر امنیتی در انتخابات
پیش رو  سنجیده‌تر و منظم‌تر از گذشته خواهد بود و بر این اساس رییس کل دادگستری استان فارس از شکل‌گیری هیأت‌های اجرایی انتخابات خبر می‌دهد و می‌گوید: از سوی ستاد کل انتخابات کشور دستور شروع انتخابات صادر و ابلاغ شده است و با معرفی فرمانداری و تأیید هیأت نظارت در ظرف مهلت و مقرر قانون هیأت‌های اجرایی در سراسر استان تشکیل و  برگزاری انتخابات را بر عهده خواهند گرفت.

علی القاصی‌مهر بیان می‌کند که حدود دو هفته پیش از برگزاری انتخابات،  16 پرونده تخلفات انتخاباتی در دادگستری این استان که مربوط به فعالیت‌های ناسالم و تخریب کاندیداها علیه یکدیگر بود تشکیل ‌شده است.

وی بیان می‌کند: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از اهمیت ویژه‌ای در کشور برخوردار است و در این مورد بر اساس بخشنامه قوه قضاییه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان فارس تشکیل شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان می‌کند: با تشکیل 145 جلسه، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی تمام فعالیت‌های انتخاباتی و نحوه برخورد و عملکرد مسئولان در حوزه نظارت و اجرا را مورد نظارت قرار داده و خروجی آن نیز 550 مصوبه است.

رییس‌کل دادگستری استان فارس تصریح می‌کند: بر اساس مصوبات اعلام‌شده در این ستاد مقرر شد راهکارهای لازم برای انتخاباتی سالم، امن و رقابتی با رویکرد امنیتی و پیشگیرانه در شهرستان‌ها اجرایی شود.

وی اضافه می‌کند: غیر از تشکیل 16 پرونده تخلف از سوی کاندیداها در دادگستری این استان هیچ‌گونه تخلفی مشاهده نشده است که این بررسی‌ها نشان از حضور جدی این نهاد مردمی در برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری در کشور به‌ویژه استان فارس است.

   تشکیل کمیته فرعی برای رصد انتخابات

رییس کل دادگستری استان اصفهان نیز درباره تدابیر امنیتی برای برگزاری انتخابات می‌گوید: تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و با نشاط و با حضور حداکثری مردم اندیشیده شده است.

 احمد خسروی وفا توضیح می‌دهد: انتخابات متعلق به عموم مردم است و دادگستری استان اصفهان با هرگونه تخلف، اقدام و یا حرکت خلاف قانون بدون در نظر گرفتن موقعیت و جایگاه شخص یا افراد متخلف، برابر قوانین برخورد سریع و قاطع خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع دستگاه قضایی استان با جرایم و تخلفات احتمالی انتخابات، دستور تشکیل کمیته فرعی به‌منظور رصد و اعلام هر گونه تخلف احتمالی به دادگستری‌ها را صادر کرد.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.