×

خفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک اصل باید رعایت شود

خفظ استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک اصل باید رعایت شود

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت نگاهی به گذشته تاریخی و قوانین مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که در صورت حمایت‌های لازم، این نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند بطور مستقل بار بخش بزرگی از وظایف و دغدغه‌های دولت را به دوش بکشد

خفظ-استقلال-سازمان-تامین-اجتماعی-به-عنوان-یک-اصل-باید-رعایت-شود وکیل 

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: نگاهی به گذشته تاریخی و قوانین مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی نشان می‌دهد که در صورت حمایت‌های لازم، این نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند بطور مستقل بار بخش بزرگی از وظایف و دغدغه‌های دولت را به دوش بکشد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محسن اسماعیلی روز شنبه در دیدار با جمعی از مدیران تشکل‌های کارگری، تاکید کرد: کارگران بخش عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند که همواره با از خود گذشتگی و تلاش، عامل پیشرفت و آبادانی کشور بوده و هستند.

وی تصریح کرد: احترام به کارگران و حقوق آنان می‌تواند از طریق حفظ هویت و استقلال سازمان تامین اجتماعی تحقق پیدا کند.

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه کار و کارگر در منظومه تعالیم دینی، افزود: نگاهی به گذشته تاریخی و قوانین مرتبط با سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که در صورت حمایت‌های لازم، این نهاد عمومی غیردولتی می‌تواند بطور مستقل بار بخش بزرگی از وظایف و دغدغه‌های دولت را بر دوش بکشد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان، منابع سازمان تامین اجتماعی را مصداقی بارزی از حق‌الناس نامید که باید در خدمت تامین حقوق، نیازها و خصوصاً امور پزشکی و درمانی صاحبان اصلی این سازمان باشد.

اسماعیلی وجود 70 بیمارستان و 350 دی کلینیک و پلی‌کلینیک در این سازمان را سرمایه‌ای ارزشمند دانست و گفت: مهم‌تر از این، حضور کادر بیمه‌ای و درمانی برجسته، با تجربه و مسلط بر دانش روز و نیز تجهیزات پزشکی پیشرفته‌ای است که باید مورد حمایت بیشتری قرار بگیرند تا پاسخگوی نیاز بهداشتی و درمانی حدود 40 میلیون نفر بیمه‌شده باشد.

این استاد دانشگاه تهران، بر ارتقای جایگاه اجتماعی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: تکریم آنان یک وظیفه ملی و دینی است و این تکریم باید هم در زمینه تامین نیازهای مادی و متناسب با شرایط اقتصادی جامعه باشد و هم در زمینه منزلت اجتماعی آنان؛ چراکه ارتقای جایگاه بازنشستگان بهترین راه برای تشویق جوانان به کار و تلاش بیشتر در جهت پیشرفت و آبادانی کشور است.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.