×

ماجرای شکار کبکی که به قتل یک پدر انجامید

ماجرای شکار کبکی که به قتل یک پدر انجامید

«طاها» هرچند شکارچی خبره و کارکشته‌ای است اما بر حسب یک اتفاق و با خطای محض در شرایطی که کبک درشتی را برای شکار نشانه رفته بود، موجب مرگ یک پدر شد

ماجرای-شکار-کبکی-که-به-قتل-یک-پدر-انجامید وکیل 

«طاها» هرچند شکارچی خبره و کارکشته‌ای است اما بر حسب یک اتفاق و با خطای محض در شرایطی که کبک درشتی را برای شکار نشانه رفته بود، موجب مرگ یک پدر شد.

 «طاها» 40 ساله که سرپرست یک خانواده 4 نفره است، به دلیل قتل غیرعمد به‌واسطه تیراندازی با تفنگ ساچمه‌ای با حکم دادگاه به دیه‌ای محکوم می‌شود که به قول خودش از 20 سالگی که در بازار زنجان به فعلگی (کارگری) پرداخته تا به امروز که با حقوق ماهیانه 900 هزار تومان در یک شرکت صنعتی به کار سرایداری می‌پردازد و اگر تمامی حقوق‌ خود را بدون خرج حتی درصد کمی پس‌انداز هم می‌کرد، توانایی پرداخت کامل این محکومیت را ندارد.

این مددجو در شرح ماجرای گرفتاری خود می‌گوید: متوفی که دارای 2 فرزند مجرد است، در ظهر یکی از روزهای گرم تابستان برای فراغت از یک روز کاری در زیر علوفه‌های زمین زراعی پدری خود به استراحت مشغول بود و به دلیل فرار از شدت آفتاب خودش را زیر حجم زیادی از علوفه‌ها پنهان کرده بود، ولی در اقدامی ناخواسته تیر اسلحه شکاری من که به سوی یک کبک نشانه رفته بود بعد از شلیک، به فرق سر مرحوم اصابت کرد و همین شلیک در ادامه موجب مرگ ناگهانی او شد.

با اعلام گزارش حاصله از پزشکی قانونی شهرستان ابهر مبنی بر علت مرگ به جهت خونریزی داخلی حاصل شده در اثر اصابت جسم نافذ پر سرعت در استخوان جمجمه و طبق همین گواهی، شعبه 101 محاکم عمومی جزایی ابهر در رای خود با استناد به مواد 2، 17، 448، 450، 462 و 488 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1392 این شکارچی فصلی را به دلیل جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان در حق اولیاءدم محکوم می‌کند.

هر چند 495 میلیون ریال از کل بدهی یک میلیارد و 650 میلیون ریالی این مددجوی تحت حمایت ستاد دیه پرداخت شده اما بابت الباقی این بدهی وی از ابتدای خرداد ماه سال جاری در زندان ابهر استان زنجان تحمل حبس می‌کند.

نیکوکارانی که تمایل دارند با هر استطاعت مالی در آزادی این افراد نیازمند و آبرومند سهیم شوند، می‌توانند با همیار ستاد دیه در این امر خداپسندانه تماس بگیرند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.