×

سمینار مشترک سازمان بازرسی ایران و کمیسیون درستکاری عراق

سمینار مشترک سازمان بازرسی ایران و کمیسیون درستکاری عراق

سمینار آموزشی مشترک سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون درستکاری جمهوری عراق در مشهد برگزار شد

سمینار-مشترک-سازمان-بازرسی-ایران-و-کمیسیون-درستکاری-عراق وکیل 

سمینار آموزشی مشترک سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون درستکاری جمهوری عراق در مشهد برگزار شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این سمینار آموزشی در مشهد افزود: مهمترین افتخار ما، میزبانی زائران بارگاه امام هشتم شیعیان جهان در جمهوری اسلامی است.

رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: قوانین در بخش مدنی و همچنین جزایی بر اساس فقه امامیه و مذهب جعفری تدوین شده است.

وی گفت: قانون مدنی ما برگرفته از شرایع محقق و شرح لمعه و قوانین جزایی نیز ترجمه کتاب تحریرالوسیله حضرت امام (ره) است. بخش ناچیزی از قانون مدنی در خصوص مسائل مستحدثه از قوانین سوئیس، بلژیک و فرانسه گرفته شده، اما فقه امامیه و جعفریه به طور کامل در حال اجراست.

مظفری بیان کرد: با وجود اینکه کشورهای غربی ما را به نقض حقوق بشر متهم می کنند اما هیچگونه قانونی بالاتر و کامل‌تر از قوانین الهی نیست و ما به اجرای آن افتخار می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از افتخارات ما در قانون اساسی پیش‌بینی مراکز نظارتی متعدد از جمله شورای نگهبان، دیوان محاسبات، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه است که دستگاه قضایی در زمینه فصل خصومت و نظارت بر حسن اجرای قوانین از دو طریق دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور اقدامات خود را انجام می‌دهد و در جهت کشف و رفع فساد اقدام می‌کند.

وی افزود: از امتیازات سازمان بازرسی ایران این است که جزو دستگاه قضایی است و ضمانت اجرای آن نیز توسط محاکم تضمین می‌شود.

رییس کل دادگستری استان خاسان رضوی با اشاره به پویایی فقه شیعه افزود: ان‌شاء الله باید به دنبال اجرایی کردن فقه امامیه در تمامی بلاد اسلامی باشیم و در جایی که قانون سکوت دارد به نص فقه امامیه مراجعه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این سمینارها در انتقال تجارب موفق به ویژه تجارب ارزنده ایران به سایر کشورها موثر باشد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.