×

بهره داری آزمایشی از بانک اطلاعات کودکان زیر 18 سال

بهره داری آزمایشی از بانک اطلاعات کودکان زیر 18 سال

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از بهره‌برداری آزمایشی بانک اطلاعات کودکان و نوجوانان زیر 18 سال کشور خبر داد

بهره-داری-آزمایشی-از-بانک-اطلاعات-کودکان-زیر-18-سال

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک از بهره‌برداری آزمایشی بانک اطلاعات کودکان و نوجوانان زیر 18 سال کشور خبر داد.

 مظفر الوندی گفت: بانک اطلاعات کودکان و نوجوانان تکمیل شده و اکنون در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس، هر نهاد، سازمان یا ارگانی که برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان داشته باشد یا بخواهد کاری در این حوزه انجام دهد و از ما اطلاعات بخواهد، اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

الوندی در پاسخ به این سئوال که چرا بانک اطلاعات کودکان در سکوت خبری کار خود را آغاز کرده است گفت: ما الان در حال استفاده از این بانک هستیم و دنبال این نیستیم که تابلوی بزرگ بزنیم و بگوییم بانک اطلاعات به بهره‌برداری رسیده است.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک خاطرنشان کرد: 30 درصد جمعیت کشور را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند و اطلاعات تمامی افراد زیر 18 سال شامل مشخصات تحصیلی، محل سکونت، بازماندگان از تحصیل و ... به تفکیک استانی و شهرستانی در این بانک موجود است.

الوندی در پاسخ به این سئوال که آیا اطلاعات این بانک در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد؟ افزود: قرار شده جایگاه قانونی نشر اطلاعات را مشخص کنیم؛ زیرا در این حوزه هم مرکز آمار و هم مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک فعال هستند و پس از مشخص شدن جایگاه قانونی، اطلاعات این بانک به صورت دوره‌ای و تحلیلی منتشر و در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان‌ها و نهادها برای جمع‌آوری اطلاعات در این بانک، همکاری لازم را داشتند یا خیر اضافه کرد: در این زمینه مشکل خاصی وجود نداشت و هم اکنون نیز اطلاعات 12 بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف را گردآوری کردیم که به طور مرتب به‌روز می‌شود.

الوندی همچنین از امضای توافقنامه‌ای خبر داد که طی آن یک سازمان، به عنوان اسپانسر بانک اطلاعات تعیین می‌شود تا مشکلات و مسائل هزینه‌ای و بودجه‌ای این بانک حل شود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.