×

مخالفت مجلس با تشکیل دیوان عالی اصل 90

مخالفت مجلس با تشکیل دیوان عالی اصل 90

نمایندگان مجلس طرح تشکیل دیوان عالی اصل 90 را تصویب نکردند

مخالفت-مجلس-با-تشکیل-دیوان-عالی-اصل-90

نمایندگان مجلس طرح تشکیل دیوان عالی اصل 90 را تصویب نکردند.

نشست علنی روز گذشته پارلمان به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با دستور ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی درباره طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس برگزار شد.

نمایندگان در ابتدای نشست، کلیات طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب نرساندند. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، تغییر کلیات آیین‌نامه نیازمند دو سوم آرای نمایندگان حاضر در جلسه است. با توجه به عدم تصویب کلیات این طرح، رسیدگی به آن کلاً از دستور کار مجلس خارج شد. در این طرح تشکیل دیوان عالی اصل 90 و ساز و کار جدید رای اعتماد به وزرا پیش بینی شده بود که با رای مخالف نمایندگان منتفی شد.

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس با اشاره به طرح اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: اینکه الزام کنیم برای مدیریت مرکز مهمی مانند"دیوان محاسبات" 2 نفر معرفی شود، موجب ایجاد انشقاق و تفرقه می‌شود. بهارستان نشینان در ادامه جلسه علنی روز گذشته به بررسی مواد اعاده شده طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداختند.

نمایندگان در این جلسه مقرر کردند در انتخابات الکترونیکی پس از اعلام رسمی پایان رای‌گیری شمارش آرا با دستور نماینده فرماندار و نماینده هیات نظارت با امضای الکترونیکی آنها توسط دستگاه الکترونیکی انجام شود.

 تصویب طرح نظام جامع فنی و حرفه‌ای

نمایندگان مجلس در ادامه نشست علنی خود، کلیات و جزئیات طرح نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند. در جریان بررسی جزئیات این طرح، مصوب شد که نهاد ملی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی برای تحقق اهداف مذکور در بند «د» ماده 21 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود. همچنین دولت مکلف شد تمهیدات قانونی لازم برای تشکیل این نهاد را ظرف 6 ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون تهیه و تصویب کند.

بهارستان نشینان در جریان بررسی جزئیات طرح نظام آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی سطوح صلاحیت حرفه‌ای ملی را در هشت سطح دارد مشخص کردند که عبارت است از: 1- سطح کارگر ساده، 2- سطح کارگر ماهر، 3- سطح کمک کاردان حرفه‌ای از قبیل کمک تکنسین، 4- سطح کاردان حرفه‌ای از قبیل تکنسین، 5- سطح کاردان ارشد حرفه‌ای از قبیل کمک مهندس، 6- سطح کارشناس حرفه‌ای از قبیل مهندس حرفه‌ای، 7- سطح کارشناس ارشد حرفه‌ای از قبیل مهندس ارشد حرفه‌ای، 8- سطح دکترای حرفه‌ای.

در ادامه نمایندگان مجلس همچنین وزارت نیرو را موظف کردند نسبت به بازچرخانی پساب خروجی از تأسیسات فاضلاب اقدام کند.

روزگذشته همچنین علیرضا منادی عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از پایان جلسه، طرح عادی الحاق یک تبصره به قانون مجوز استخدام نیروهای بهداشتی و درمانی و لایحه اصلاح قانون امور گمرکی را اعلام وصول کرد.

به گزارش خانه ملت، نشست علنی روز گذشته پارلمان با اعلام حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس پایان یافت. جلسه علنی بعدی مجلس امروز(سه‌شنبه) تشکیل می‌شود.

منبع : روزنامه حمایت

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.