×

آمار و ارقامی از وضعیت قضات در کشور

آمار و ارقامی از وضعیت قضات در کشور

آمار و ارقامی از وضعیت قضات در کشور

آمار-و-ارقامی-از-وضعیت-قضات-در-کشور وکیل 

 

مدیر کل کارگزینی قضات قوه قضائیه اعلام کرد: حدود 60 درصد از قضات کشور زیر 15 سال سابقه قضاوت دارند محمد عبداللهی در مراسم تحلیف قضات جدید، گفت: هم اکنون 8 هزار و 200 قاضی در قوه قضائیه فعال هستند که 600 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند.
 
 وی افزود: از این تعداد 7 هزار و 500 قاضی در حوزه عملیاتی یعنی دادسراها و دادگاه های عمومی مشغول به کار هستند که حدود 60 درصد سابقه زیر 15سال دارند.
 
 مدیر کل کارگزینی قضات با اشاره به این که به طور میانگین هر سال 200 قاضی بازنشسته می شوند، گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه سالی 800 قاضی باید جذب شود که تا پایان سال 600 قاضی دیگر جذب قوه قضائیه می شوند. گروهی می گویند در زمان خاصی استخدام قضات متوقف شد در حالی که این گفته صحیح نیست.
 
 عبداللهی از سختی های کار قضات خبر داد و گفت: قضاتی که جذب می شوند 5 سال در مناطق درجه 3، 5 سال در درجه 2 و 5 سال هم در مناطق درجه یک قضاوت می کنند. و بعد از 15 سال می توانند درخواست قضاوت در شهرهای بزرگ بکنند که البته قضاوت در تهران در حال حاضر ممنوع است زیرا نیاز به نیرو نداریم.
 
 وی با بیان این که 15 درصد از نیروی قضات در مازندران متمرکز هستند، گفت: اولویت ها بر اساس نیاز استانی سنجیده می شود و هیچگونه سفارش و توصیه هم نداریم. برخی از مناطق مانند کرمان و هرمزگان متقاضی قضاوت ندارند و ما باید بر اساس قانون تقسیم بندی کنیم. ولی با تمامی این سختی ها و آموزش ها باز هم در پایان می بینیم یک قاضی بعد از چند سال قضاوت پایان خوبی ندارد.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.