×

تشکیل کارگروه تولید محتوای آموزشی قضایی در مرکز آموزش قوه قضائیه

تشکیل کارگروه تولید محتوای آموزشی قضایی در مرکز آموزش قوه قضائیه

در راستای افزایش کارآیی آموزشی در دوره‌های کارآموزی قضایی، کارگروه تولید محتوای آموزشی قضایی در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه آغاز به کار کرد

تشکیل-کارگروه-تولید-محتوای-آموزشی-قضایی-در-مرکز-آموزش-قوه-قضائیه وکیل 

در راستای افزایش کارآیی آموزشی در دوره‌های کارآموزی قضایی، کارگروه تولید محتوای آموزشی قضایی در معاونت منابع انسانی قوه قضاییه آغاز به کار کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدتوحید عاملی در نشست اساتید کارگروه تولید محتوای آموزشی قضایی گفت: ایجاد نظام هماهنگ محتوای آموزشی در دوره های کارآموزی قضایی، تهیه درس نامه آموزشی، تشکیل کارگروه هم افزایی اساتید مراکز آموزش سراسر کشور، ارزیابی و نظارت بر فرآیند تولید محتوای آموزشی و تهیه نظام هماهنگ آزمون کارآموزان قضایی از مهمترین اهداف این کارگروه است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه درسنامه برای پودمان های دوره کارآموزی به عنوان اولین فعالیت این کارگروه در دستور کار قرار گرفته است.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضاییه تصریح کرد: هدف از تدوین درسنامه رسیدن به متن واحدی است که به عنوان کتاب حل المسائل به کارآموزان قضایی ارایه شود و ابهامات، تردیدها و خلاءهای دانشی کارآموزان قضایی را برطرف کند. همچنین تدوین درسنامه مقدمه تهیه متون آموزشی خواهد بود و در درسنامه مطالب و سرفصل‌های آموزشی جزیی‌تر خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر 8 واحد آموزشی کارآموزی قضایی در سطح کشور فعالیت می‌کنند و بر نظام آموزشی استاد محور استوارند؛ بنابراین تشخیص اساتید در خصوص نوع محتوایی که در کلاس‌ها تدریس می شود، متفاوت است و این امر منجر به تفاوت در خروجی‌های هر دوره آموزشی می‌شود به طوری‌که کارآموزان شهرها و دوره‌های مختلف از نظر سطح دانش با هم متفاوتند.

عاملی داشتن خروجی‌های مشابه را یکی از استاندارهای نظام آموزشی دانست و گفت: فقدان متون آموزشی یکسان و درسنامه ها، موجب تفاوت در خروجی های آموزشی می شود و این تفاوت نشان می دهد که چرخه آموزشی نیاز به بازنگری دارد به‌طوری‌که باید انتظار ما از یک کارآموز قضایی موفق مشخص باشد و اهداف آموزشی ما برای کارآموزان قضایی تعریف شود.

وی در پایان تاکید کرد: باید دامنه محتوای مطالب ارایه شده برای کارآموزان در طول دوره مشخص شود و ابهامات آن از بین برود تا به نظام آموزشی واحدی در سراسر کشور دست یابیم؛ بر این اساس بزودی تعیین الویت ها در درسنامه با توجه به فرصت های دوره کارآموزی قضایی شناسایی می شود و سایر مطالبی که در این دوره‌ها آموزش داده نشده به عنوان سرفصل جدید در دوره‌های آموزش ضمن خدمت قضات تدریس خواهد شد.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.