×

شمس منتخبان مردم برای رفع نواقص قانونی قدم های تاثیرگذار بردارند

شمس منتخبان مردم برای رفع نواقص قانونی قدم های تاثیرگذار بردارند

یک وکیل دادگستری از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خواست که بازنگری در قوانین را در اولویت کاری خود قرار دهند و در راستای تصحیح نواقص قانونی قدم‌های تاثیرگذار بردارند

شمس-منتخبان-مردم-برای-رفع-نواقص-قانونی-قدم-های-تاثیرگذار-بردارند وکیل 

یک وکیل دادگستری از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خواست که بازنگری در قوانین را در اولویت کاری خود قرار دهند و در راستای تصحیح نواقص قانونی قدم‌های تاثیرگذار بردارند.

احمد شمس ، با بیان اینکه انتظار حقوقدانان از کمیسیون حقوقی خیلی بیشتر از دیگر کمسیون‌هاست، گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم خلاء‌های قانونی را شناسایی و نواقص قانونی را آسیب‌شناسی کند و علت عدم اجرای قوانین ناقص را بررسی کند.

این وکیل دادگستری با اشاره به اینکه شاهد برخی قوانین دست و پاگیر و کهنه در متون حقوقی هستیم، خاطرنشان کرد: قوانین غیرمنطبق با مقتضیات جامعه موجب ترویج قانون شکنی می‌شود.

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان پیشین، چنین ابراز عقیده کرد: نمایندگان از رسالت اصلی خود خارج و به فرعیات پرداختند؛ مجلس برای تقنین شکل گرفته نه برای پرداختن به مسائل در حاشیه.

این حقوقدان از منتخبان مردم خواست تا نیازهای مردم را با تصویب قوانینی که با مقتضیات و عرف جامعه سازگار است، برطرف کنند، همچنین خواسته‌های مردم در حوزه های مختلف مانند اقتصادی و فرهنگی را در روند قانون‌گذاری فراموش نکنند.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.