×

حقوق بازنشستگان حداقل 12 درصد افزایش می یابد

حقوق بازنشستگان حداقل 12 درصد افزایش می یابد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت حقوق بازنشستگان تا اواخر اردیبهشت ماه امسال حداقل 12 درصد افزایش می یابد که این موضوع منوط به تصویب افزایش حقوق این قشر در مجلس شورای اسلامی است

حقوق-بازنشستگان-حداقل-12-درصد-افزایش-می-یابد وکیل 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: حقوق بازنشستگان تا اواخر اردیبهشت ماه امسال حداقل 12 درصد افزایش می یابد که این موضوع منوط به تصویب افزایش حقوق این قشر در مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمود اسلامیان در نخستین نشست خبری با رسانه‌ها در سال 95 گفت: حقوق بازنشستگان طی فرمولی به صورت پلکانی افزایش می‌یابد؛ یعنی افرادی که حداقل حقوق را به‌صورت میانگین از 750 هزار تومان تا یک میلیون و 500 هزار تومان دریافت می‌کردند، علاوه بر 12 درصد افزایش، رقم بیشتری را دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افراد بازنشسته‌ای که از حداقل حقوق برخوردار می‌شوند در دو مرحله حقوق آنان افزایش می‌یابد تا طی شیب مناسبی رقم حقوقی این افراد افزایش مناسب پیدا کند.

این مقام مسئول در سازمان بازنشستگی تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح، حقوق همه بازنشستگان بدون استثناء 12 درصد افزایش را خواهد داشت.

اسلامیان با اشاره به وضعیت نامناسب پرداخت حقوق‌ بازنشستگان طی هشت سال گذشته افزود: متاسفانه میزان تورم سالانه در وضعیت پرداخت حقوقی بازنشستگان طی مدت یادشده در نظر گرفته نشده که این موجب بروز مشکلاتی بر وضعیت پرداخت حقوق‌ها شده و این مساله نارضایتی بازنشستگان را در بر داشته است.

اسلامیان با اشاره به رونق اقتصادی گفت: در حوزه اقتصادی روند رو به رشدی داشته‌ایم و با سازماندهی جدید در نظر داریم، امسال این رونق‌ اقتصادی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کل سود شرکت‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور در سال 92، 800 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 93 به یکهزار و 200 میلیارد تومان رسید؛ یعنی شاهد 40 درصد سود بودیم؛همچنین در سال 94 این رقم را به یکهزار و 500 میلیارد تومان افزایش دادیم که باز هم این رقم حدود 30 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور گفت: تلاش ما این است که امسال از فضای ایجاد شده و تعاملات بین المللی استفاده کنیم تا بتوانیم وظایف خود را در بحث رونق اقتصادی و توسعه واحدهایی که در آنها از مزیت اقتصادی برخورداریم به خوبی انجام دهیم .

اسلامیان همچنین از تشکیل هلدینگ های تخصصی اقتصادی در سال 94 خبر داد و اظهار کرد: این هلدینگ ها ما را سریع تر به سمت رونق اقتصادی هدایت می کند.

وی درباره پرداخت حقوق بازنشستگان نیز چنین توضیح داد که در زمان حاضر پرداخت حقوق بازنشستگان در 14 استان به صورت مستقیم پرداخت می شود که امیدواریم، امسال 15 استان باقیمانده را به این شرایط برسانیم؛ یعنی حقوق بازنشستگان در 15 استانی که به صورت غیرمستقیم پرداخت می شد در سال 95 مستقیما به آنها پرداخت شود.

 پرداخت تسهیلات ویژه خرید کالا به بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی همچنین از انعقاد قراردادی با بانک صادرات خبر داد و افزود: با ایجاد این تفاهم نامه که اواخر اسفندماه 94 به امضا رسید، همه بازنشستگان این صندوق از وام تسهلات خرید کالا بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات به صورت بن کارت و چهار برابر حقوق دریافتی حقوق ماهیانه بازنشستگان تا سقف 6 میلیون تومان با نرخ 12 درصد به آنها پرداخت خواهد شد که بازپرداخت آن 24 ماهه است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این تسهیلاتی که به بازنشستگان پرداخت می شد از نرخ سود 16 درصد و بالاتر برخوردار بود.

 افزایش بیمه عمر بازنشستگان از 30 به 50 میلیون ریال

اسلامیان گفت: با پیشنهاداتی که این صندوق از سوی وزارت تعاون به دولت در سال 94داده شد سقف بیمه عمر بازنشستگان از 30 به 50 میلیون ریال افزایش می یابد.

وی در ادامه این اظهارات افزود: روال اجرای این سقف در زمان حاضر در دولت در حال انجام است که با توجه به آن که در کمیسیون های مختلف به تصویب رسیده است مشکل خاصی وجود ندارد و به زودی اجرایی می شود.

اقدامات برای افزایش قدرت خرید بازنشستگان

اسلامیان با اشاره به وضعیت تورم سال های گذشته و پرداخت حقوق بازنشستگان این صندوق اظهار کرد: متاسفانه در هشت سال گذشته شاهد کاهش 67 درصدی قدرت خرید بازنشستگان بودیم که در حقوق آنها تورم سالیانه لحاظ نشده بود اما خوشبختانه با اهتمام دولت یازدهم این روند در سه سال اخیر کنترل شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی درباره بودجه تعیینی صندوق بازنشستگی در سال 95 نیز تصریح کرد: بودجه پیشنهادی ما 22 هزار و 700 میلیارد تومان است اما آنچه دولت به ما اعلام کرده است 19 هزار و 700 میلیارد تومان است که هنوز بودجه سال 95 به ما ابلاغ نشده است و ما رقم قطعی و نهایی را نمی دانیم .

وی در ادامه از تشکیل کانون های بازنشستگی این صندوق خبر داد و گفت: این اتفاق خوبی است که هم در تهران و هم در استان ها رخ داده است و انتخابات رسمی آنها نیز در سال 94 انجام شد.

 افزایش کمک هزینه سیاحتی و زیارتی به بازنشستگان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور همچنین از افزایش میزان تسهیلات کمک هزینه سفر به بازنشستگان برای استفاده از تورهای سیاحتی و زیارتی خبر داد وگفت:‌ پیش ازاین به هرفرد بازنشسته و همراه تحت تکفل او برای استفاده از تورهای سیاحتی و زیارتی مبلغ پنج میلیون ریال پرداخت می شد که این رقم به 6 میلیون ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: میزان مبلغ کمک هزینه سفر به عتبات عالیات نیز به همین منوال افزایش داشته است؛ یعنی بازنشستگان می توانند بابت سفر خود به عتبات، مبلغ 12 میلیون ریال برای خود و همراهشان از صندوق بازنشستگی دریافت کنند.

اسلامیان خاطرنشان کرد: همچنین هر فرد بازنشسته می تواند تا سه بار با استفاده از کمک هزینه ها به سفر برود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا حقوق بازنشستگان خیلی دیر هنگام و در آخرین ماه سال 94 پرداخت شد؟ گفت: حقوق بازنشستگان در همه ماه های سال 94 به موقع پرداخت شده است و این موضوع تنها در اسفندماه سال گذشته به دلیل عدم امکان تامین کسری به تاخیر افتاد که با اهتمام دولت، حقوق ها تا ظهر 28 اسفند ماه واریز شد؛ البته عیدی بازنشسته ها پیش از این موعد یعنی در ششم اسفندماه پرداخت شده بود.

مدیرعامل سازمان بازنشستگی کشور مجموع کسری سال گذشته این صندوق را مبلغ 28 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: خوشبختانه دولت 10 هزار میلیارد ریال آن را در اسفندماه 94 پرداخت کرد. امسال نیز با همین مقدار کسری مواجه ایم که باید با راهکارهای اقتصادی برطرف شود.

وی درباره علت عدم پرداخت عیدی به بازنشستگان برخی از دستگاه ها همچون راه آهن نیز توضیح داد: فهرست پرداخت حقوق این بازنشسته ها از سوی دستگاه هایشان باید به این صندوق اعلام شود که هنوز این کار انجام نشده است.

این مقام مسئول در سازمان بازنشستگی تاکید کرد: دستگاه ها یاد شده مکلفند عیدی بازنشسته های خود را از محل درآمدیشان تامین کنند.

اسلامیان با اشاره به منابع تامین درآمد صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طی 30 سال گذشته، 26 تصمیم اشتباه برای این صندوق گرفته شده است که تاکنون هزینه ای معادل چهار هزار میلیارد تومان صرف این تصمیمات شده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوردرباره طرح بازنشستگی پیش از موعد دستگاه هایی از قبیل وزارت آموزش و پرورش هم چنین توضیح داد: قبلا هم گفته ام مخالف بازنشستگی پیش از موعد نیستم به شرط آنکه هزینه این تصمیمات به موقع پرداخت شود.

منبع : ایرنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.