×

جدیدترین خبرها از جریمه ریالی سربازی، سردار کمالی فروش سربازی نداریم

جدیدترین خبرها از جریمه ریالی سربازی، سردار کمالی فروش سربازی نداریم

جدیدترین خبرها از جریمه ریالی سربازی، سردار کمالی فروش سربازی نداریم

جدیدترین-خبرها-از-جریمه-ریالی-سربازی،-سردار-کمالی-فروش-سربازی-نداریم وکیل 

 جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جزئیات و ابهامات پیرامون قانون جریمه ریالی سربازی در سال 95 را تشریح کرد.

سردار موسی کمالی با اشاره به تصویب طرح جریمه ریالی سربازی در سال 95 به تشریح جزئیات اجرای این طرح و همچنین برخی از ابهامات مخاطبان ایسنا در این باره پرداخت و گفت: برابر بند «ب» تبصره 11 لایحه بودجه سال 95 به دولت این اجازه داده شده است تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی که بیش از هشت سال غیبت دارند با پرداخت جریمه ریالی به صورت یکجا و یا قسطی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.

او با بیان اینکه مبلغ دریافتی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است، گفت: بر این اساس برای متقاضیان واجد شرایط که دارای مدرک زیر دیپلم هستند 10 میلیون تومان جریمه پیش‌بینی شده و به ترتیب در ازای هر مقطع تحصیلی پنج میلیون تومان به این جریمه افزوده می‌شود. یعنی مشمولان دیپلم با پرداخت 15 میلیون تومان، فوق دیپلم 20 میلیون تومان، لیسانس 25 میلیون تومان، فوق لیسانس 30 میلیون تومان، دکتری پزشکی 35 میلیون تومان، دکتری غیر پزشکی 40 میلیون تومان و پزشکان متخصص 50 میلیون تومان می‌توانند از انجام خدمت سربازی معاف شوند. اما شرط این است که حداقل هشت سال از غیبت‌شان گذشته باشد.

کمالی گفت: به ازای هر یکسال غیبت افزون بر غیبت اولیه نیز 10 درصد به مبلغ جریمه این افراد افزوده شده و در مقابل به ازای همسر و هر فرزند نیز 5 درصد از این رقم کسر خواهد شد.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اجرای مرحله نخست قانون جریمه ریالی در سال 94 گفت: در دو نوبت ثبت‌نام از متقاضیان انجام شد که در نوبت نخست 285 هزار نفر و در نوبت بعدی 44 هزار نفر ثبت‌نام کردند. در مجموع 329 هزار نفر برای بهره‌مندی از جریمه ریالی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 198 هزار نفر نسبت به واریز مبلغ جریمه اقدام کرده و تکلیف سربازی‌شان روشن شد، حدود 130 هزار نفر مبلغی پرداخت نکرده‌اند.

فروش سربازی نداریم این جریمه متخلفان است

کمالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه قانون مذکور در لایحه بودجه پیش بینی شده و جریمه سربازان غایب است، گفت: به هیچ عنوان چیزی به عنوان فروش سربازی نداریم اما متاسفانه برخی از رسانه‌ها از این قانون به عنوان فروش سربازی یاد می‌کنند.

کمالی با اشاره به امکان پرداخت قسطی جریمه ریالی در سال 95 گفت: یکی از تفاوت‌های قانون جریمه ریالی سربازی در سال جدید همین قسطی شدن امکان پرداخت آن است که البته تاکنون ضوابط اجرایی آن نهایی نشده و پس از تصویب نهایی و ابلاغ دولت ضوابط اجرایی آن نیز مشخص خواهد شد.

او همچنین با اشاره به آن دسته از مشمولان که سال گذشته واجد شرایط پرداخت جریمه ریالی بوده اما به هر دلیلی موفق به پرداخت آن نشده‌اند، گفت: با توجه به اینکه مبنای قیمت هشت سال بود مشمولانی که سال گذشته واجد شرایط بوده اما جریمه خود را پرداخت نکرده‌اند امسال به دلیل آن که یکسال به سنوات غیبت‌شان افزوده شده است به مبلغ جریمه‌شان 10 درصد افزوده خواهد شد که البته در مورد این افراد نیز ضوابط و نحوه پرداخت مشخص خواهد شد.

تا اطلاع بعدی کسی به پلیس +10 مراجعه نکند

او با بیان اینکه پس از ابلاغ قانون از سوی دولت درباره نحوه پرداخت جرائم و چگونگی ثبت‌نام و دیگر ضوابط اجرایی اطلاع رسانی می‌شود، گفت: زمان ثبت‌نام افراد جدید متعاقبا اعلام خواهد شد از این رو در حال حاضر کسی نباید برای ثبت درخواست خود به پلیس +10 مراجعه کند.

جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همچنین در حال حاضر پرداختی نیز انجام نمی‌شود و اجرای طرح برای افرادی که در سال 94 واجد شرایط بوده اما جریمه خود را پرداخت نک�

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.